Skrevet av Emne: Bra protein bar til rimelig pris  (Lest 5661 ganger)

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
Bra protein bar til rimelig pris
« : 30. september 2011, 18:42 »
Hei..

Trener en del for tiden og er ute etter en proteinbar jeg kan bruke da jeg kjenner jeg begynner å bli litt småsulten. går på skole og alt i kantina er svindyrt. Må ta buss 1 time hver vei mellom skola og der jeg bor. hadde vært kjekt me noe å bite tenna i da. Noen som har en proteinbar de anbefaler? helst fra GG da jeg tenkte å kjøpte noe annet derfra.

dal-z

  • Gjest
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #1 : 01. oktober 2011, 09:49 »
goodlife og oh yeah barene fra gymgrossisten er jevnt over veldig godt uansett smak spør du meg. kjøp en eller to av hver, så finner du ut hvilken som er skikkelig god Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #2 : 01. oktober 2011, 10:05 »
Jeg synes slike barer ofte blir veldig dyre, spesielt hvis man skal ta antall gram proteiner etc. som finnes i hver bar. Skal man bruke dette på fast basis blir det fort dyre greier..

Det blir ofte nutrilettbarer og barer fra herbalife, men det er da prisen som er den avgjørende faktoren her. Uten å vite dette for sikkert vil jeg anta at både herbalife og nutrilett ikke har den "optimale" fordelingen av proteiner, karbohydrater og fett..

Alternativet måtte være å bestille hele kasser med proteinbarer av skikkelig kvalitet!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #3 : 01. oktober 2011, 10:07 »
Om du har muligheten til å reise til Sverige, så har de ofte bra priser på Bodypower Smiley
Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #4 : 01. oktober 2011, 10:14 »
Om du har muligheten til å reise til Sverige, så har de ofte bra priser på Bodypower Smiley

Ja, det ble faktisk ganske billig! Fant en kartong med 12 stk. til 139 kr (svenske kroner antar jeg). Da blir prisen på under 10kr per stk. Får nok ikke noe billigere i Norge..

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #5 : 01. oktober 2011, 10:48 »
kanskje ikkje de billiaste men SWEBAR e absolutt dei besta!! E ikkje månge e ikkje har prøve og SWEBAR e fortsatt best..  Nå e d snart jul så då må e ha SWEBAR med pepperkakedeig smak <3 mmmmmm
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #6 : 01. oktober 2011, 11:34 »
Proteinbarer blir ofte dyrt, pluss at de inneholder en del andre unødvendigheter. Som f.eks kan foråsake uren hud osv.

Ha med deg en boks med tunfisk på skolen, så får du både proteiner og et hav av andre næringsstoffer som vil gagne treningen og helsen din Smiley

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #7 : 01. oktober 2011, 11:37 »
Proteinbarer blir ofte dyrt, pluss at de inneholder en del andre unødvendigheter. Som f.eks kan foråsake uren hud osv.

Ha med deg en boks med tunfisk på skolen, så får du både proteiner og et hav av andre næringsstoffer som vil gagne treningen og helsen din Smiley

Har gjort det. men de i klassn syns det lukter fjært Smiley

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #8 : 01. oktober 2011, 11:41 »
Har gjort det. men de i klassn syns det lukter fjært Smiley

Da handler det om planlegging: ta med deg noen kokte egg/eggerøre i matboksen. Sunnere og billigere Wink  Men hvis du ser på proteinbarer som noe 'sunt' som smaker snop. Slik at du kan unne deg en ''nesten-sjokolade'' uten å få dårlig samvittighet, skjønner jeg at du ikke gidder å ta det ekstra bryet med å ta med deg    skikkelig    sunn mat.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #9 : 05. oktober 2011, 21:10 »
kanskje ikkje de billiaste men SWEBAR e absolutt dei besta!! E ikkje månge e ikkje har prøve og SWEBAR e fortsatt best..  Nå e d snart jul så då må e ha SWEBAR med pepperkakedeig smak <3 mmmmmm

Kjøpte meg et par Swebarer på gymmet i går. Skulle bare teste smaken litt.. Valget falt på en med sitronsmak og en som het crunchy ett eller annnet.. Fy flate som den crunchygreia smakte godt! Sitron derimot, ikke like godt..

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #10 : 05. oktober 2011, 21:56 »
Proteinbarer blir ofte dyrt, pluss at de inneholder en del andre unødvendigheter. Som f.eks kan foråsake uren hud osv.

Ha med deg en boks med tunfisk på skolen, så får du både proteiner og et hav av andre næringsstoffer som vil gagne treningen og helsen din Smiley

Hvilke næringsstoffer tenker du på som man får i f.eks tunfisk på boks i vann som man ikke får i en proteinbar av god kvalitet

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #11 : 05. oktober 2011, 22:04 »
r i en proteinbar av god kvalitet


er noen proteinbarer av bedre kvalitet enn andre? nyttigjør kroppen seg mere av proteinene i en proteinbar enn en annen type proteinbar?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #12 : 05. oktober 2011, 22:41 »
Hvilke næringsstoffer tenker du på som man får i f.eks tunfisk på boks i vann som man ikke får i en proteinbar av god kvalitet


Det varierer selvsagt på hvilken bar det er snakk om.

Men stoffer som magnesium, sink, omega 3. Dessuten er det større mengder jern, vitamin A, D, E, B1, B12, B6 i tunfisk enn i en generell protein bar.

For å sette det på spissen:
Ved å spise kun tunfisk, får kroppen mer verdifulle næringsstoffer, enn ved å kun spise proteinbarer.

I en boks med tunfisk får du heller ikke like mye av ''unødvendigheter'' som sukker, søtningsstoff, og andre ting som kan forråsake f.eks uren hud (hvis det blir intatt i større mengder)

Det er ikke noe galt å ta seg en proteinbar i ny og ne, men det bør ikke utgjøre en større del av hverdagskosten.


Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #13 : 05. oktober 2011, 22:42 »
Det er forskjell på kvaliteten i proteinbarer ja, det er de med bedre proteinråvare,mindre sukker, fordøyelsesenzymer osv og så er det endel som i realiteten er en proteinforsterket snickers.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Bra protein bar til rimelig pris
« #14 : 05. oktober 2011, 22:44 »
Hvilke næringsstoffer tenker du på som man får i f.eks tunfisk på boks i vann som man ikke får i en proteinbar av god kvalitet


er d ikke ofte melkeprotiner/myse protiner dette stortsett innholder? Og etter å huske er ikke dette av den beste typen proteiner

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!