Skrevet av Emne: VOKSER IKKE!!!  (Lest 7317 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: VOKSER IKKE!!!
« #30 : 11. juni 2004, 11:36 »
Ok da.. treninga hadde en del å si.

Skal du vokse skal du ikke trene to -tre ganger om dagen.

Og du sier at du trener muskelgruppene som du selv føler får. Tipper da at du trener veldig mye bryst og biceps fordi det henger etter? Det er FEIL!

Få deg et ordentlig program, tren annenhver dag (og kun en gang den dagen), Tren hele kroppen likt, tren baseøvelser.
Legg ut teningsprogrammet ditt og. Har på følelsen at du trener med et ekstremt volum på antall sett og øvelser...
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: VOKSER IKKE!!!
« #31 : 11. juni 2004, 13:46 »
Enig med stripie! Det er greit nok å være full av energi, men 2-3 treninger om dagen!?  Da får kroppen din garantert ALDRI sjangs til å bygge seg opp...Hørt om overtrening? Lips Sealed
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: VOKSER IKKE!!!
« #32 : 11. juni 2004, 15:05 »
Det er greit å trene ofte om det er systematisk og ikkje på måfå metoden slik du gjer no. Anbefaler at du får deg et program og følger det til punkt og prikke. Vil du ha maksimal muskelvekst bør du holde deg på 3-5 treninger i uka som en peikepinn. Men først bør du ta ei uke pause og nullstille kroppen.

Et lite programtips frå meg. Dette er det eg vil kalle bygging.

Programmet:
Dag 1:
Knebøy: 5*5 (tungt)
Strake mark: 3*8 (medium)
Markløft: 1*max rep
Chins: 3*8 (medium/tungt)
Bicepscurl: 3*8
Legger: 3*10

Dag 2:
Benkpress: 5*5 (tungt)
Militærpress: 5*5 (tungt)
Franskpress: 3*8 (medium)
Fronthev/sidehev: 3*10
Bakside skulder: 3*10

Dag 4:
Markløft: 5*5 (tungt)
Knebøy: 1*max rep
Chins: 1* max rep
Stangroing: 3*8


Dag 5:
Skråbenk: 3*5 (medium)
Hantelpress: 3*8 (medium)
Nakkepress: 3*8 (medium)
Smalbenk/evt benkpress: 1*max rep

Dette er tilpasset til en annen på forumet, men kan jo vere til inspirasjon for deg. Maxrep skal IKKJE trenes til failure. Maksreppen bør ligge på i mellom 5-15 reps. Dette kan variere, men anbefaler at du starter på høgt første ukene. 5*5 bør starte lavt, ca 20% under det du ellers ville klart i 5*5. Deretter øker du ca 2,5-5% i uka. Nokre uker øker du ikkje i det heile tatt og satser på maks rep og motsatt. Slik at du ikkje heile tida kjører deg fullstendig ut.

Følg ete programmet du har satt opp og få i deg litt meir sunt fett.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

SV: VOKSER IKKE!!!
« #33 : 11. juni 2004, 15:09 »
Jeg liker å ha rett. Grin
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
SV: VOKSER IKKE!!!
« #34 : 11. juni 2004, 16:47 »

Nei, ikkje nødvendigvis. Kanskje Warlock trener for mykje. Trening og aktivitetsnivå korrelerer en del. Det er ikkje slik at en kan trene så mykje en vil og forvente muskelvekst berre fordi en eter mykje.

For å ta det en gang til: Hvis han spiser et overskudd av kalorier, så VIL han gå opp i vekt. Treningen vil avgjøre hvor stor andel av overskuddskaloriene som blir brukt til muskler, og hvor mye som lagres som fett. Hvis han ikke går opp i vekt, spiser han for lite, uvahengig av hvordan han trener.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: VOKSER IKKE!!!
« #35 : 11. juni 2004, 17:17 »
For å ta det en gang til: Hvis han spiser et overskudd av kalorier, så VIL han gå opp i vekt. Treningen vil avgjøre hvor stor andel av overskuddskaloriene som blir brukt til muskler, og hvor mye som lagres som fett. Hvis han ikke går opp i vekt, spiser han for lite, uvahengig av hvordan han trener.
Trener han mindre trenger han ikkje meir mat og vil legge på seg meir muskler.

Tykkjer at du bør bli flinkere til å lese mellom linjene og sjå på heilheten. Når Warlock klager over at han ikkje vokser så antar eg at det er muskelmasse han sikter til og ikkje kroppsmasse. Ikkje ein urimelig antagelse etter det Warlock sjølv har skrevet.

Eg er enig i at eter du meir enn du forbrenner legger du på deg uansett. Men i ekstreme tilfeller så kan du riskikere at du legger på deg og likevel mister muskelmasse fordi du trener feil.

Dine bombastiske svar inviterer ikkje til anna tolkning enn at han må ete meir. No har Warlock sjølv fortalt at han trener 2-3 ganger om dagen. Det burde vel gi en viss peikepinn på at det å ete meir faktisk ikkje trenger å løyse problemet han har med å legge på seg muskler da muskelvekst er meir komplekst enn kor mange kalorier du hiver inn på.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget joffen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

SV: VOKSER IKKE!!!
« #36 : 11. juni 2004, 21:45 »
Derson vekten din ikke øker i det hele tatt er det 100% sikkert at du spiser for få kalorier.

Dersom du legger på deg masse fett uten at musklene blir større er det treningen det er noe galt med, muligens at du trener for hardt.

Utlogget reidar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 464
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 464

SV: VOKSER IKKE!!!
« #37 : 11. juni 2004, 23:44 »
Vanskelig å svare på siden han gir for lite opplysninger. Men han sier han er ung og har et vanvittig aktivitetsnivå, trener 2-3 ganger pr. dag. Det går ikke om man har høy forbrenning og vil bygge muskler. Tren mindre og spis mye protein of fett. Karbohydrater også siden de stimulerer appetitten og du trenger mange kalorier (i motsetning til meg).
Når folk som trener regelmessig mangler fremgang, er det sjelden treningen det kommer an på. Kostholdet er det mest kristiske. Du spiser ca. 800 gram med ris og når man kan lese her at du anbefales å spise mere ris, ja, da bør du sile ut hvem du tar råd fra.
Du skriver at du ikke er en nybegynner, men dersom du vil ha råd som er til VIRKELIG hjelp, må du skrive hele historien din.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: VOKSER IKKE!!!
« #38 : 14. juni 2004, 21:56 »
jeg sa IKKE at jeg trener 2-3 ganger til dagen, hver dag. de dagene jeg gjør det, som kanskje er bare 2-3 dager i mnd, har jeg total hvile i MINST 3 dager etterpå. Nei, trener ikke biceps og triceps mye fordi de henger etter. 1 gang pr 5-6 dag pr muskel. Varierer mye, mye baseøvelser og... men takk for alle svara!!  Cheesy  Skal prøve det treningsprogrammet som Bamse Bjørn la ut. 

reidar: Hele historien min...?

 Food Weightlifter2
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: VOKSER IKKE!!!
« #39 : 15. juni 2004, 02:23 »
Bamse
Det er greit å trene ofte om det er systematisk og ikkje på måfå metoden slik du gjer no. Anbefaler at du får deg et program og følger det til punkt og prikke. Vil du ha maksimal muskelvekst bør du holde deg på 3-5 treninger i uka som en peikepinn. Men først bør du ta ei uke pause og nullstille kroppen.

Et lite programtips frå meg. Dette er det eg vil kalle bygging.

Programmet:
Dag 1:
Knebøy: 5*5 (tungt)
Strake mark: 3*8 (medium)
Markløft: 1*max rep
Chins: 3*8 (medium/tungt)
Bicepscurl: 3*8
Legger: 3*10

Dag 2:
Benkpress: 5*5 (tungt)
Militærpress: 5*5 (tungt)
Franskpress: 3*8 (medium)
Fronthev/sidehev: 3*10
Bakside skulder: 3*10

Dag 4:
Markløft: 5*5 (tungt)
Knebøy: 1*max rep
Chins: 1* max rep
Stangroing: 3*8


Dag 5:
Skråbenk: 3*5 (medium)
Hantelpress: 3*8 (medium)
Nakkepress: 3*8 (medium)
Smalbenk/evt benkpress: 1*max rep

Dette er tilpasset til en annen på forumet, men kan jo vere til inspirasjon for deg. Maxrep skal IKKJE trenes til failure. Maksreppen bør ligge på i mellom 5-15 reps. Dette kan variere, men anbefaler at du starter på høgt første ukene. 5*5 bør starte lavt, ca 20% under det du ellers ville klart i 5*5. Deretter øker du ca 2,5-5% i uka. Nokre uker øker du ikkje i det heile tatt og satser på maks rep og motsatt. Slik at du ikkje heile tida kjører deg fullstendig ut.

Følg ete programmet du har satt opp og få i deg litt meir sunt fett.

Tror du dette programmet blir for tøft for en gutt på 18 år som har trent med vekter i nesten et halvt år? Hvis ja, kan du sette opp et lignende program hvor jeg kan trene 3-4 ganger i uken i stedet for 5? Hadde blitt kjempetakknemlig da  Wink
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: VOKSER IKKE!!!
« #40 : 15. juni 2004, 02:33 »
Ja. Anbefaler ikkje dette programmet for en nybegynner. Finn deg heller et splitt program her på forumet.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: VOKSER IKKE!!!
« #41 : 15. juni 2004, 02:53 »
"For å ta det en gang til: Hvis han spiser et overskudd av kalorier, så VIL han gå opp i vekt. Treningen vil avgjøre hvor stor andel av overskuddskaloriene som blir brukt til muskler, og hvor mye som lagres som fett. Hvis han ikke går opp i vekt, spiser han for lite, uvahengig av hvordan han trener."

Øh... LurrePer? Om en person trener for mye eller spiser for lite kan kun avgjøres ved å se på hver enkels program og kostholdsvaner. I dette tilfellet har vi en som trener for mye, ergo forteller vi ham at han må trene mindre, ikke spise mer.

Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget jossiii

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

SV: VOKSER IKKE!!!
« #42 : 15. juni 2004, 14:28 »
Jeg synes det er noe som skurrer i dette innlegget. Warlock har et ekstremt strikt kosthold, men trener usystematisk og på måfå, som noen har kommentert. Dette henger ikke helt på greip, spør du meg.

Skal du, Warlock,  ha noe fremgang, bør du begynne å trene like strikt som du spiser (iallfall så strikt som du påstår at du spiser), hvis ikke er det lite vits i det kostholdet ditt. Du vil også få mer igjen for timene på gymmet.
;-_-;

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
SV: VOKSER IKKE!!!
« #43 : 15. juni 2004, 14:53 »
"For å ta det en gang til: Hvis han spiser et overskudd av kalorier, så VIL han gå opp i vekt. Treningen vil avgjøre hvor stor andel av overskuddskaloriene som blir brukt til muskler, og hvor mye som lagres som fett. Hvis han ikke går opp i vekt, spiser han for lite, uvahengig av hvordan han trener."

Øh... LurrePer? Om en person trener for mye eller spiser for lite kan kun avgjøres ved å se på hver enkels program og kostholdsvaner. I dette tilfellet har vi en som trener for mye, ergo forteller vi ham at han må trene mindre, ikke spise mer.



Hvis han ikke går opp i vekt, spiser han for lite. End of story.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: VOKSER IKKE!!!
« #44 : 15. juni 2004, 18:56 »
Hvis kalorier inn er større enn kalorier ut, er resultatet vektøkning.

Er kalorier inn mindre enn kalorier ut, er resultatet vektnedgang.

Enkelt regnestykke folkens
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!