Skrevet av Emne: Antall ganger en muskel bør trenes i uka for maksimal muskelvekst?  (Lest 7625 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Hvorfor skrev du "Med all respekt"? Det var ingen respekt i det utsagnet. Desuten er det utrolig patetisk å disse folk du ikke vet noe om... Om bildet du har som avatar er deg er jeg temmelig sikker på at jeg er mer muskuløs enn deg og løfter tyngre enn deg i så å si alt... Ikke at det betyr noe som helst, bare får fram poenget mitt her
Jeg disset deg ikke, jeg formidlet et budskap flere forumbrukere ville poste når du påstår at det går ann å legge på 1 kg muskler om dagen.

Hvorfor skal jeg vite hvor du bor, hvor gammel hunden din er, hvor mange søsken utdanning osv for å kunne diskutere med deg? Dette er ikke frekt ment, men jeg trenger ikke vite personopplysninger til andre forumbrukere for å diskutere med de.

Gratulerer med tyngre løft. Jeg setter en knapp på at du ville "disse" (som du kaller det) meg fordi du føler for å "ta" igjen etter kommentaren min. Det var ikke et personangrep jeg prøvde på, men det er for meg vanskelig å forstå hvordan du kan tro at det går an å gaine så mye muskler og miste så mye fett på så kort tid. Open your eyes.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Min teori:
3splitt to ganger i uka (tenk at uka er 8dager) fri hver 4 dag-
hovedøvelsene som mark, bøy, benk kjøres tungt ish 5 reps på første 3splitten i uka.
Den andre 3 splitten i uka er det høyreps 8-14reps på hovedøvelsene. (+ isolasjonsøvelser selvfølgelig). Fikk kjempe fremgang selv men var hardt på kroppen over lengere tid, mulig jeg spiste og hvilte for lite ellers. Mitt tips i allefall. Kan perodieres.

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Hva snakker du om?

Du kommer å sier at jeg ikke er "kvaligfisert" til å snakke med dere hardcore vektløftere og at jeg bør pelle meg til kondisdelen av forumet, det er klart jeg må forsvare meg! Og da biter jeg tilbake med å ganske enkelt påpeke at du ikke akuratt er en muskelbundt og at du ikke har noe som helst grunnlag til å be noen som helst å komme seg vekk fra vektløfteforumet.

Har jeg noensinne sakt at det går an for en av oss å oppnå dette? har jeg!? NEI. Det eneste jeg sier er: Les artikkelen, så si hva du ønsker å si om den. DA har du kunnskap nok til å si om det går ann eller ikke.
"Nei den boka leser jeg ikke fordi det er verdens dårligste bok. Bare se på den forsiden a!" Er det ingen som tar det poenget?

----------------
On topic:

Grunnen til at jeg posta linken i utganspunktet var for å presentere en litt unormal treningsfor som går ut på å bruke 5 sekunder opp og 5 sekunder ned uten stopp på topp eller bund og kjøre kun 1 sett til fail (og litt til) ca 8 reps. per øvelse og at det faktisk er ganske effektivt selvom det totalt er rundt 80-120 sekunder totalt trening per øvelse. (noe som står forklart i artikkelen ingen gidder å se på)
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Hva snakker du om?

Du kommer å sier at jeg ikke er "kvaligfisert" til å snakke med dere hardcore vektløftere og at jeg bør pelle meg til kondisdelen av forumet, det er klart jeg må forsvare meg! Og da biter jeg tilbake med å ganske enkelt påpeke at du ikke akuratt er en muskelbundt og at du ikke har noe som helst grunnlag til å be noen som helst å komme seg vekk fra vektløfteforumet.

Har jeg noensinne sakt at det går an for en av oss å oppnå dette? har jeg!? NEI. Det eneste jeg sier er: Les artikkelen, så si hva du ønsker å si om den. DA har du kunnskap nok til å si om det går ann eller ikke.
"Nei den boka leser jeg ikke fordi det er verdens dårligste bok. Bare se på den forsiden a!" Er det ingen som tar det poenget?

----------------
On topic:

Grunnen til at jeg posta linken i utganspunktet var for å presentere en litt unormal treningsfor som går ut på å bruke 5 sekunder opp og 5 sekunder ned uten stopp på topp eller bund og kjøre kun 1 sett til fail (og litt til) ca 8 reps. per øvelse og at det faktisk er ganske effektivt selvom det totalt er rundt 80-120 sekunder totalt trening per øvelse. (noe som står forklart i artikkelen ingen gidder å se på)

kun ett arbeidssett er det flere gode byggere som har basert treningen på. dorian yates bla.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Hva snakker du om?

Du kommer å sier at jeg ikke er "kvaligfisert" til å snakke med dere hardcore vektløftere og at jeg bør pelle meg til kondisdelen av forumet, det er klart jeg må forsvare meg! Og da biter jeg tilbake med å ganske enkelt påpeke at du ikke akuratt er en muskelbundt og at du ikke har noe som helst grunnlag til å be noen som helst å komme seg vekk fra vektløfteforumet.
Jeg ba deg ikke om å pelle deg noe sted. Jeg sa du kunne holde deg til kondisdelen delvis som spøk fordi det er ufattelig at noen kan tro det er mulig å ha slik fremgang. Hvordan jeg ser ut er ikke relevant i det hele tatt. Dietmar benker ikke 200.


Har jeg noensinne sakt at det går an for en av oss å oppnå dette? har jeg!? NEI. Det eneste jeg sier er: Les artikkelen, så si hva du ønsker å si om den. DA har du kunnskap nok til å si om det går ann eller ikke.
"Nei den boka leser jeg ikke fordi det er verdens dårligste bok. Bare se på den forsiden a!" Er det ingen som tar det poenget?
Den artikkelen gir ingen mer kunnskap om det går an eller ikke. Det er ikke en fasit du postet link til, men svada av en som prøver å lure omverdenen til å tro på spøkelser.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.

Den artikkelen gir ingen mer kunnskap om det går an eller ikke. Det er ikke en fasit du postet link til, men svada av en som prøver å lure omverdenen til å tro på spøkelser.
Jeg regner med at du har lest artikkelen siden du nå påstar at du vet hva den er og hva hensikten til forfatteren er? Om ikke du har lest den er alt du sier om den irrelevant.

Om neste svar fra deg nå ikke er gjennomtenkt eller tar utgangspunkt i at du har lest den, er diskusjonen vår slutt.
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Jeg regner med at du har lest artikkelen siden du nå påstar at du vet hva den er og hva hensikten til forfatteren er? Om ikke du har lest den er alt du sier om den irrelevant.

Om neste svar fra deg nå ikke er gjennomtenkt eller tar utgangspunkt i at du har lest den, er diskusjonen vår slutt.
Jeg har ikke lest artikkelen, men kan tenke meg det står om hvordan man øker muskelvekst og forbrenner fett, siden det var resultatet til duden (som brukte over 1 år på å bygge den kroppen reint).
Bullseye?
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget crossfire

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Gi dere med kranglinga nå, unger. Eller ta det på pm...

 Offtopic

Antall ganger en muskel bør trenes i uka for maksimal muskelvekst?

Jeg deler kroppen opp i tre grupper og kjører igjennom dette på tre dager. Dag 4 er hviledag, og så kjører jeg runden på nytt. Lytter alltid spesielt godt på skuldrene mine om de er slitne etter siste økt før neste. Er de det legger jeg inn en ekstra hviledag.
Viktig å kjøre strikt og kontrolert med god muskelkontakt. Ta heller av litt vekt og kjør roligere. Ser daglig folk som kaster stanga opp og ned, og stresser igjennom øvelser. Ingen poeng, da taper man bare på dårlig stimuli.

Folk er forskjellige, man må prøve seg litt frem på hva som funker best for enn selv. Smiley

Utlogget bully

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Hvor mange ganger bør en muskel trenes i uka, her er det snakk om å trene den helt ned i kjellern, for å øke muskelvolum maksimalt.
 

man skal visst ikke gjøre det i følge arild haugen treningssekspert,han gjør aldri det sier han

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2372

Utlogget Fjellsko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • 81 kg ernæringsfreak/ sofagris/ treningsnarkoman
Ta en titt på denne:
http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/29/from-geek-to-freak-how-i-gained-34-lbs-of-muscle-in-4-weeks/

...som igjen baserer seg på denne:
http://www.bodybuildingfanatic.com/coloradoexperiment.htm

Nøkkeltall: 28 dager, opp 63 pounds i MUSKLER og ned 18 pounds fett (bør få de fleste interessert nok til å lese igjennom tenker jeg Wink

Mer useriøs forskning skal man se langt etter. Det er absolutt umulig (kanskje med unntak for personer med ekstreme gen-feil som gir dem massive muskelmengder) å legge på seg 1 kg muskler om dagen. Bare tenk på det! Noen bruker flere år på å legge på seg 1 kg muskler, og denne karen skal altså klare det kanskje 1000 ganger raskere? Her er det virkelig lov til å være skeptisk og ikke sluke alt man leser.
Din fremtidige ernæringsfysiolog!

Min trenings-mat filosofi: Nok mat -> Sunn/riktig mat -> Proteinrik mat -> Kosttilskudd med dokumentert effekt -> Andre kosttilskudd uten dokumentert effekt.

Erfaring: 8 år med styrketrening, 5 år med kampsport

Utlogget Laurenco

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Antall ganger en muskel skal trenes i uka for maksimal muskelvekst er umulig å si, det varierer fra person til person. Det jeg vokser best av er å trene hver muskel 1 gang i uken, TUNGT.

Utlogget HJH

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Tror man kan si så ofte som mulig ift personlig restitusjonsevne Smiley

Utlogget Laurenco

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Tja, eller ikke. Om du trener hver muskelgruppe 1x uka har du ett enormt trykk på trening, istedenfor to treninger med middels trykk.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Tja, eller ikke. Om du trener hver muskelgruppe 1x uka har du ett enormt trykk på trening, istedenfor to treninger med middels trykk.

Det blir for korttenkt å basere seg på om man har trykk hver gang man er på trening. Tenk heller langsiktig, det gjør ihvertfall kroppen din.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Laurenco

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Man må gi kroppen en grunn til å vokse!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!