Skrevet av Emne: Litt tips til nybruker  (Lest 1016 ganger)

Utlogget nybruker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Litt tips til nybruker
« : 24. oktober 2011, 00:08 »
Hallias..

Tenkte jeg skulle begynne å trene litt i denne mørke tidens fremgang, svømmer allerede 2 - 3 ganger i uken før jobb men vil trene litt styrke og.
Eneste problemet mitt er at du ikke vil finne meg på et treningstudio  ("har forbi mot de plassene")

Så plukket med meg:
http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimapparater/vekter-stenger/xxl-vektkoffert-18kg-1073650

å fant dette programmet :
http://www.treningspartner.no/uploads/Treningshefte%20manualer.pdf

Er det meningen å kjører igjennom alle øvelsene løpet av en treningsøkt ?
 
Annet spørsmål er om det er noe annet man kan kjøpe å ha hjemme for å bedre hjemmetreningen ?
Noe som helst ikke tar stor plass, fruen mener jeg allerede har for mye skrap Smiley

Utlogget sii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Litt tips til nybruker
« #1 : 24. oktober 2011, 00:30 »
Vet ikke hvor mye du kan klare å få ut av at slikt sett med vekter. En stang med noen vekter i garasjen ville du egentlig kunne gjort mye mer nytte av. Du kan jo og vurdere øvelser hvor du ikke trenger utstyr, som pullups, armhevinger, situps osv.

Kan jo sjekke ut "P90X", er et hjemmetreningsprogram som en god del folk har hatt greie resultater med.


Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Litt tips til nybruker
« #2 : 24. oktober 2011, 11:37 »
Hantelsettet er kurant det, men det er alt for lite vekter...
Dra tilbake til XXL og kjøp med 4 stk 2,5kg skiver, 4 stk. 5kg skiver og 4 stk 10kg skiver. Noen ekstra 5kg skiver kan sikkert også komme godt med..
Med det samme du er der kan du kjøpe deg en gymmatte. Den kan du rulle sammen etter treningene, og fruen kan sikkert bruke den til yoga, situps, e.l.
En pullupstang/chinupbar hadde nok også kommet godt med. Mange av disse kan monteres i en døråpning og tas ned relativt raskt etter bruk. Jeg kjøpte meg et sett med håndtak hos en byggvareforretning som jeg monterte i kjelleren, men dette er primitive greier.. Men det fungerer!

Med dette utstyret er det mange øvelser du kan ta for å trene ulike muskelgrupper. Floorpress og flyes for bryst (legg et sammenrullet teppe, puter eller noe under ryggen for å få hevet overkroppen en smule. Roing med en eller to hantler for rygg. Strake markløft og knebøy med hantler, evt. goblet squat for bein. Her kan du også ta ulike varianter av utfall etc. for å supplere. For skuldre har du vanllig hantelpress eller arnoldpress, stående eller sittende, samt sidehev eller fronthev. Biceps og triceps fungerer også fint å trene med hantler. Vanlige hantelcurl og franskpress stående med hantler er gode øvelser.

Se litt på loggen min så har du et opplegg som kan brukes for deg også!  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!