Skrevet av Emne: Et spørsmål ang. kreatin  (Lest 1662 ganger)

Utlogget Eyvinn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Et spørsmål ang. kreatin
« : 13. november 2011, 13:41 »
Har en kompis som sier han har brukt kreatin i 3 mnd, men sluttet med det fordi det ikke virket på han. Han sa også at sjangsen for at det kom til å virke for meg var veldig liten, da det bare virker for ca 1 av 5 personer. Lurer bare på om dette stemmer, eller om det er ren bullshit?

Utlogget mirin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #1 : 13. november 2011, 13:49 »


Iallefall, kreatin fungerer på alle, men effekten er ikke så stor, så han tror sikkert bare det ikke funka lol. Spørs jo også hvordan kreatin han brukte o.o

Utlogget Eyvinn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #2 : 13. november 2011, 13:50 »
Er som sagt ikke jeg som har kommet med disse påstandene....

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #3 : 13. november 2011, 14:11 »
Det finnes visstnok non-respondenter. Men kompisen din har snudd om på ratioen, og i tillegg overdrevet den. Husker ikke presist tall, men mener enkelte studier har kommet frem til at 10-20% ikke har noen effekt av kreatin. Med andre ord: For det overveldende flertall vil kreatin ha en effekt. Og i motsetning til 95% av tilskuddene som oversvømmer verdensveven er fordelene av kreatin dokumenterte og nevneverdige.

Personlig anekdote: Jeg gikk rundt i 2-3 år overbevist om at jeg var non-respondent. Dette var nok primært fordi jeg hadde helt teite forventninger til hvordan det ville virke på kroppen min (som i massive jævla økninger). Begynte på monohydrat igjen tidligere i høst (Dalblads mikroniserte), og joda, effektene er der. Merker det på både restitusjon og utholdenhet (og til en viss grad på mental utholdenhet i hverdagen), men det er ikke snakk om så ekstremt tydelige forskjeller som jeg innbilte meg det ville ha i yngre alder.

Kort oppsummert: Ikke hør på kompisen din.

Utlogget Eyvinn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #4 : 13. november 2011, 14:24 »
Takk for svar, bare bare det jeg ville vite Smiley

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #5 : 13. november 2011, 17:38 »
kreatin er STERK overvurdert

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #6 : 13. november 2011, 19:06 »
... og samtidig er det omtrent det eneste lovlige tilskuddet som har en betydelig dokumentert effekt. Paradoksalt?

Kan være enig i at det er overvurdert mtp forventninger folk har til det. Men hvis man skal anbefale ett kosttilskudd ved siden av vitaminer og tran kommer jeg ikke på noe bedre valg.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #7 : 13. november 2011, 19:16 »
kreatin er STERK overvurdert

Det er nok mange som lovpriser kreatin urimelig høyt oppe i skyene, men samtidig.. Det har stort sett en "viss" effekt på de fleste av oss. Hvor mye derimot, er en annen sak..

Utlogget OleMs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #8 : 14. november 2011, 15:58 »
Jeg er liten og spinkel.. har gått på Kreatin (Kreabolic) i noen måneder nå + whey tech proteiner.. og jeg må si jeg begynner å merke store forandringer  biggrin

Dette er kanskje mest pga proteinene men kreatinen gir deg bra utholdenhet både fysisk og psykisk..

Funker hvertfall heftig for meg:)  Og kreatinen gjør vel at musklene ser litt større ut også..

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Et spørsmål ang. kreatin
« #9 : 14. november 2011, 16:01 »
Jeg er liten og spinkel.. har gått på Kreatin (Kreabolic) i noen måneder nå + whey tech proteiner.. og jeg må si jeg begynner å merke store forandringer  biggrin

Dette er kanskje mest pga proteinene men kreatinen gir deg bra utholdenhet både fysisk og psykisk..

Funker hvertfall heftig for meg:)  Og kreatinen gjør vel at musklene ser litt større ut også..

Kreabolic og whey proteiner(merk: proteiner) er nok det som trengs om du er tynn og spinkel ja Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!