Skrevet av Emne: What to buy ?  (Lest 1314 ganger)

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

What to buy ?
« : 20. november 2011, 18:06 »
hei , tenkte da jeg skulle gå til innkjøp av kosttilskudd men usikker på hva som egentli er nøvendig ?
Er egentli forsåvidt liten så en gainer virker greit , men trenger jeg proteinpulver i tillegg , når gaineren har 42g protein pr porsjon?  er også 70mg glutamin pr porsjon i den , trenger jeg da glutamin ved siden av ? bortsett fra det tenkte jeg kreatin mono og ZMA . Noe som ikke er nødvendig ? eller noe mer jeg burde ha ?

Ps . tar tran fra før Smiley Takk for svar !
If you do what you always did, then you will get what you always got

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: What to buy ?
« #1 : 20. november 2011, 18:18 »
Jeg vil personlig si at kreatin ikke er nødvendig. Men for at du ikke skal føle du går glipp av noe, så prøv det gjerne for all del. Ellers synes jeg at gainer er bra, men man skal være forsiktig med å ikke overdrive. Vet ikke hvor tynn du er, men som oftest er det bedre med proteinrik måltider og en eller to proteinshake i løpet av dagen. Kan noen ganger bli for mye karbs i gainere, men om du bruker det med omhu så skal det være bra. Jeg tar magnesium og zink, men det er sånn tilskudd som er vanskelig å måle evnt effekt, men det er såpass billig, og med ingen (eller ubetydelige)bieffekter at det ikke skader å ta dem.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: What to buy ?
« #2 : 20. november 2011, 18:24 »
arrait , takk for svar ! Smiley er 183 høy og ca 70kg.. så trenger litt masse på kroppen for å si det sånn Wink l-glutamin da er det noe , eller er det bare oppskrytt ?
Dette er gaineren jeg kikker på btw : http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/ultra-mass-45-kg
If you do what you always did, then you will get what you always got

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: What to buy ?
« #3 : 20. november 2011, 18:33 »
Glutamin har jeg ikke satt meg inn i, så det får noen andre svare på Smiley

Den gainer du linka til der, inneholder 900 kcal per porsjon, dvs, at det er nesten 1/3 av kalori behovet ditt og kanskje mer.. Så jeg vet ikke hvor lurt det er å følge den doseringen, blir en del karbs gjennom dagen og storparten av behovet ditt dekkes gjennom pulver, og hvis du spiser litt uforsiktig itillegg blir du rett og slett feit.. Jeg ville heller gått for ren proteinpulver, og heller tatt en gainer shake ved siden av men da en mye mindre porsjon enn anbefalte doseringen.

For du vet vel like godt som alle at butikkens mål er at kundene bruker det opp raskest mulig og kjøper mer.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: What to buy ?
« #4 : 20. november 2011, 18:40 »
har kjørt whey-80 før og synest det er greit så kan være jeg bare fortsetter på det, hehe tenkte det var om å gjør å finne gainer med mest mulig kcal ;p men hørres lurt ut det du sier ! får nesten bare prøve glutamin i tilfelle , ser det står mye positivt om dt Smiley
If you do what you always did, then you will get what you always got

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: What to buy ?
« #5 : 20. november 2011, 18:44 »
har kjørt whey-80 før og synest det er greit så kan være jeg bare fortsetter på det, hehe tenkte det var om å gjør å finne gainer med mest mulig kcal ;p men hørres lurt ut det du sier ! får nesten bare prøve glutamin i tilfelle , ser det står mye positivt om dt Smiley

Gjør det du. Dette sier jeg for de jeg selv har gått i sammen fellen. Man legger fort på seg, men det er ikke akk muskler, blir mest fett når man ligger veldig høyt i kcal overskudd, så derfor prøver jeg å advare andre. Det er et helvete å slanke seg etterpå, så være gald at du er tynn, og prøv heller og bygg muskler sakte men sikkert. Ligg i en grei overskudd der du vet du legger masse på deg, men ikke mer enn nødvendig.

Les litt på leangains. Er mye god stoff der. ikke at jeg følger dem eller noe, men det er bra inspirasjon.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!