Skrevet av Emne: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko  (Lest 4574 ganger)

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« : 23. november 2011, 14:51 »
Hei venner og fiender! 

Jeg kjører dietmar oppkjøringsprogram, og i det programmet er det jo mye knebøy. Det som er tingen er at jeg må legge vektskiver under hælen min for at jeg skal kunne gå dypt nok. Uten opphøyd hæl kommer jeg ikke langt ned.

- Det jeg lurer på er om det er noen måter jeg kan trene/tøye så jeg kan komme meg ned uten vektskivene der.. Er gangske flaut å legge de opp, må jeg si  Embarrassed

Jeg har også prøvd knebøysko, det hjelper, men det blir fortsatt ikke høyt nok..

Honnør til gode tilbakemeldinger
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #1 : 23. november 2011, 14:53 »
Anbefaler deg å legge ut video av teknikken din, sikkert en del grep som kan gjøres der!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #2 : 23. november 2011, 15:01 »
Det skal litt til for at det skal være et spørsmål om bevegelighet. Jeg ser for meg at du trykker knærne ganske langt fram samtidig som du ikke har noe særlig spenn i ryggen.

Har du en video så bør du legge den ut. Kan være mye rart som gjør at du ikke får dybden.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #3 : 23. november 2011, 15:09 »
video side 6 og 7 i loggen min..
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #4 : 23. november 2011, 15:51 »
åja, sånn ja :p nei, speilet er på den sida.. liker å se meg i speilet
Feil nr 1. Om du vil se hvordan det ser ut, film og se etterpå. Gi fan i speil. I bøy må man kjenne hva man gjør ikke se det.

Ellers ser det ikke så værst ut. På side 6 ser det ut som du kan stå litt breiere og vinkle tær og knær litt mer utover. Samtidig som du kan ha litt ekstra spenn i ryggen.

Få det til å se litt mer ut som dette Tongue
http://www.youtube.com/watch?v=T1e1A0mmuRw#noexternalembed&feature=player_embedded#!

Ser egentlig ikke noen grunn til at du ikke skal kunne nå bra dybde enn at du rett å slett ikke setter deg dypt nok. Litt tøying av baksidelår, rompe og muligens innsidelår kan hjelpe så det skader vel ikke å prøve.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #5 : 23. november 2011, 18:22 »
takk Smiley skal prøve på det neste økt!
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #6 : 09. desember 2011, 09:26 »
Har samme problem, bare enda verre. Nesten så ene foten er litt spissfot pga en gammel overtråkk.
Jeg må bruke skiver under på ca 2cm + stå bredt. Hvor krise er det egentlig?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #7 : 09. desember 2011, 16:09 »
Ville bare kjøpt knebøysko og så tøye deg i posisjon før hver knebøyøkt. Det har jeg brukt på andre med suksess! (Stå slik du ville stått i knebøy, hold deg fast i noe så setter du deg ned akkurat slik du ville gjort i knebøy med spenn i ryggen og "stort" bryst. Øv deg på å sette deg dypt og så prøv å holde balansen når du er nede.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075


Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #9 : 14. desember 2011, 04:23 »
Ville bare kjøpt knebøysko og så tøye deg i posisjon før hver knebøyøkt. Det har jeg brukt på andre med suksess! (Stå slik du ville stått i knebøy, hold deg fast i noe så setter du deg ned akkurat slik du ville gjort i knebøy med spenn i ryggen og "stort" bryst. Øv deg på å sette deg dypt og så prøv å holde balansen når du er nede.

What Slux said, jeg handla knebøysko og angrer ikke Smiley

Og det at du faktisk legger vektskiver under hælen er jo bare bra, (alså ikke spesielt stabilt kanskje) men det at du faktisk gjør det for å løfte bedre og penere samt dypere er jo riktig holdning. Syntes bøyen din så veldig bra ut jeg, hadde bare kjøpt sko også kjørt på videre samt litt tøying innimellom. Folk er sjeldent for stive eller har for lite beveglighet som nevnt her, problemet ligger somregel ett annet sted.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #10 : 14. desember 2011, 17:12 »
What Slux said, jeg handla knebøysko og angrer ikke Smiley

Og det at du faktisk legger vektskiver under hælen er jo bare bra, (alså ikke spesielt stabilt kanskje) men det at du faktisk gjør det for å løfte bedre og penere samt dypere er jo riktig holdning. Syntes bøyen din så veldig bra ut jeg, hadde bare kjøpt sko også kjørt på videre samt litt tøying innimellom. Folk er sjeldent for stive eller har for lite beveglighet som nevnt her, problemet ligger somregel ett annet sted.

Takk takk! Det å kjøre bøy uten en grei dybde, er som å kjøre sprettbenk. ;p

Jeg driver å ser rundt nå, kanskje ønske meg det til jul! Hvilke kjøpte du/erfaring?

- Kan jo si en morsom historie angående bøyen: Jeg kjørte bøy her om dagen da det kom to PT`er som jobber på senteret der jeg trener.. Så spurte de om de kunne kjøre bøy med meg, det går jo fint tenkte jeg. Så sier han ene til meg, "hvorfor står du på vektskiver?". Jeg begynnte å legge ut om det og blabla. Men ja, de kjørte bøy med fulldempa joggesko, og gikk ikke ned til 90grader engang.. Så sier han ene: "Knebøy er kjett as".. Uheldigvis svarte jeg(litt for høyt), "blir kanskje litt artigere hvis du gjør det ordentlig" :p hehe, det var meningen og si det inni meg, men sånn ble det ikke.. De sa ikke mye til meg etterpå men... hehe
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #11 : 14. desember 2011, 18:56 »
Takk takk! Det å kjøre bøy uten en grei dybde, er som å kjøre sprettbenk. ;p

Jeg driver å ser rundt nå, kanskje ønske meg det til jul! Hvilke kjøpte du/erfaring?

- Kan jo si en morsom historie angående bøyen: Jeg kjørte bøy her om dagen da det kom to PT`er som jobber på senteret der jeg trener.. Så spurte de om de kunne kjøre bøy med meg, det går jo fint tenkte jeg. Så sier han ene til meg, "hvorfor står du på vektskiver?". Jeg begynnte å legge ut om det og blabla. Men ja, de kjørte bøy med fulldempa joggesko, og gikk ikke ned til 90grader engang.. Så sier han ene: "Knebøy er kjett as".. Uheldigvis svarte jeg(litt for høyt), "blir kanskje litt artigere hvis du gjør det ordentlig" :p hehe, det var meningen og si det inni meg, men sånn ble det ikke.. De sa ikke mye til meg etterpå men... hehe

Haha....bra historie Cheesy

Jeg har kun erfaring med adidas power perfect 2 fra kappi. Nå finner du sikkert noen review på dem, men når jeg handlet var dem helt nye. Dem hadde akkurat tatt over for forgjengeren... De sko passer meg ganske bra, utvidet seg MYE. Når jeg handlet fikk jeg dem såvidt på meg, nå er dem perfekte Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #12 : 14. desember 2011, 18:57 »
Haha....bra historie Cheesy

Jeg har kun erfaring med adidas power perfect 2 fra kappi. Nå finner du sikkert noen review på dem, men når jeg handlet var dem helt nye. Dem hadde akkurat tatt over for forgjengeren... De sko passer meg ganske bra, utvidet seg MYE. Når jeg handlet fikk jeg dem såvidt på meg, nå er dem perfekte Smiley

Jeg skal sjekke de ut Wink takk skal du ha
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hjelp med knebøyteknikk - knebøysko
« #13 : 23. desember 2011, 15:02 »
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!