Skrevet av Emne: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?  (Lest 9163 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #15 : 24. november 2011, 12:48 »
Helt ærlig så fokuserer jeg på å gå ned i vekt , og trener styrke for å øke forbrenningen. Skal begynne å trene styrke super serriøst når jeg har gått ned i vekt
Men har egentlig ikke fått svar på spørsmålet mitt

12-20 uker


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget cpL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #16 : 24. november 2011, 12:50 »
Okey takk for hjelpen , men ingen grunn til å bli frekk Wink

Utlogget cpL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12


Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #18 : 24. november 2011, 12:51 »
Okey takk for hjelpen , men ingen grunn til å bli frekk Wink

Er ikke frekk, bare litt utolmodig. Wink
Nå fikk du ett estimert svar fra selveste idolet mitt også, da må du være fornøyd.

Utlogget cpL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #19 : 24. november 2011, 12:54 »
Jo , er kjempe fornøyd jeg Cheesy

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #20 : 24. november 2011, 13:01 »
Mer kalorier.. hvor mange? Desto mer du trener.. desto mer må du spise. Hvorfor? Fordi du bruker kalorier når du trener.. rimelig logisk. Om du bruker 5000 kr i mnd og har 5000 i inntekt.. og du har virkelig lyst på en ny tv til 3000 kr.. vil du da klare å spare 500 kr i mnd i 6 mnd? Nei, du har ingen penger.. om du derimot fikk 500 ekstra i inntekt (les: spiser litt mer) da vil du plutselig kunne gå litt i overskudd.

Har du 3000 kr i inntekt og 5000 i utgifter, vel da er du ute å kjøre. En litt forenklet måte å se ting på, men håper du forstår.

Dessuten bør styrketrening være HOVEDFOKUS og kardio MINST fokus. I starten bør faktisk alt kaloritapet ditt komme fra ca -500 kalorier under vedlikeholdsnivå (veldig enkelt skrevet er vedlikehold HELT individuelt, men du kan ta ca 30 kalorier pr kg eller du kan regne ut ønskeligvekt i lbs og gange med en faktor for aktivitet (for gutter ca 10 + antall timer du trener) Om vi sier du i første omgang vil nedover mot 85 kg bør du ligge nært 3000 kalorier så mye som du trener, varierende på aktivitet / intensitet / daglige gjøremål.

men bare det å sitte stille for deg innebærer nesten et inntak på godt over det du spiser i dag, selv om du bare satt i sengen og lå helt stille i 24 timer.

Anbefaler deg VIRKELIG å fokusere på tung styrketrening og glemme ALT som heter kardio foreløpig.
Sjekk ut:

Stronglifts.com

eller

tn.no/RYP

eller

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength

eller

ta kontakt med en dyktig personlig trener, anbefaler børge fagerli / eirik sandvik (myrevolution.com / atletiskutvikling.no)

Anbefaler deg også å lese om alt som har med trening, selv om dette er litt tidskrevende.. så er det absolutt verdt det. Jeg hadde AKKURAT samme utgangspunkt som deg, og er så takknemlig for at jeg tok meg tiden.

Les fra:

http://myrevolution.no/s/artikler/

http://myrevolution.no/blogger/

http://articles.elitefts.net/

www.leangains.com

www.bodyrecomposition.com

bli medlem av "leangains" siden på facebook

Kosthold

Fokus på protein, desto mer høy intesitet du trener desto mer karbohydrat kan du tillate deg.. desto mindre høy intesitet desto mindre karbohydrat trenger du strengt tatt, fett er meget essensielt..

VELDIG generelt kan jeg fortelle deg:

Protein.. varierende på styrketrening og aktivitet.. men ville virkelig fokusert på protein og lagt deg på:

2.5g pr kg (metthetsfølelse, hindre muskelnedbrytning og tusen andre grunner)

Karbohydrat: (varierende på aktivitet)

ca 2-3g pr kg, mer desto mer du trener.. antar du ikke løper intervaller 4 ganger i uken så. Ville vurdert å lagt meg opp mot 3 og over om du skal være hyperaktiv.

Fett:

0.5g pr kg - 1g pr kg

Hvorfor styrketrening?

Mer effektivt
Bygger opp kroppen (med bare kardio vil du stort sett bare bli.. tynn feit)
Gir deg så mye mer
Gir deg kroppen du faktisk vil ha

.. veldig enkle ting her, men tror ikke det er poeng å forklare de teknisk innviklede grunnene. Du forstår.

Fokus på STORE øvelser (baseøvelser - som innvolverer flere muskelgrupper) slik som knebøy / markløft / frontbøy osv.. varierende fra din bygning.

Anbefaler deg også å lese litt fra:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437.msg1726590;topicseen#new

Og snakke litt med ham, han er og en nybegynner og kan sikkert gi deg noen tips til hvordan han fikk ordnet seg iogså..)

Jeg kan og hjelpe deg, om du trenger mer utredning.. bare send en PM.

PS!

Desto mer du går inn for dette desto bedre resultat får du. Smiley Kan virkelig anbefale periodisk faste (www.leangains.com) som en enkel måte å gå ned i vekt på!

PPS!

ALT som er skrevet over er GENERELT. For å gi deg konkrete råd burde man vite så mye mer om deg, og sett bilder og hatt mye mer konkret informasjon. Så trå forsiktig, er ikke sikkert at tallene stemmer for akkurat deg. Smiley

PPPS!

Haha.. lurer på hvorfor jeg alltid snakker nesten nedlatende / svææært forenklet til nybegynnere.. føles ut som jeg nesten ikke kan noe selv! Ikke meningen å være nedlatende, må bare gjør ting forståelig. Smiley Kan ikke akkurat begynne å prate om AMPK og GLUT4 Tongue

Utlogget cpL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #21 : 24. november 2011, 13:05 »
Legger ved treningsprogrammet mitt http://bildr.no/view/1034177

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #22 : 24. november 2011, 13:13 »
Et fint start program, samme som jeg og begynte på. Ville ikke brukt det i mer enn ca 13-26 uker før du gikk over på noe annet (med mer fokus på baseøvelser, DC / stronglifts / PHAT trainingsystems / dietmar.. / 5-3-1 og alt imellom varierende på hva som er viktigst).

Tror det viktigste for deg er foreløpig å sette et klart mål.. spesifikt, målbart, attraktivt, realistisk, målbart.
Så ikke skriv gå ned 10-15 kilo.. skriv hvorfor det er viktig for deg, hvor viktig det er, hvor mye du har lyst på det målet.. smake på målet, hvor mye du ville gitt for å nå det målet, hvordan du skal nå målet, mål i mellom.. 15 kilo tar litt tid, men 2 kilo i mnd?! vil du ned 15 kg i fett? eller bare ned 15 kilo? Hva med innstramming ifh cm ? hva med speilet? Det er de to siste som er viktigst.

Det handler om mer enn kiloene, det handler om endring av livsstil, tankesett, viljestyrke, evne til å presse seg selv, det handler om å omgå folk med samme tankesett som deg, om ønsket å oppnå noe. Om du bare kjører på med ryp og gir blanke.. så vil du rett å slett bare bli en hobbymosjonist som mest sannsynlig ikke når målet ditt. Husmorstrening fungerer ikke i det lange løp, når jeg ser en 25 år gammel jente som løper på tredemøllen dag inn og dag ut og ikke oppnår noe resultat.. da blir jeg litt lei meg, fordi det er det som hun er lært til å være riktig.. når jeg derimot ser en av mine kunder som tar 130 kg knebøy etter ca 6 mnd trening med meg.. og vedkommende forstår alt jeg har sagt opp igjennom månedene, ja da blir jeg rimelig glad! Eller når den jenten som trodde hun måtte jogge daglig for å gå ned i vekt.. plutselig forstod at frokost ikke var så viktig, og at hun følte seg så mye bedre etter å ha begynt på periodisk faste, som går fra å slite på 30 kg frontbøy til å ta 60 kg for repetisjoner, og du ser hvor mye mer de forstår. Da blir du happy pappy!

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #23 : 24. november 2011, 13:20 »
5/3/1 er et utmerket program, øker som satan.
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget cpL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #24 : 24. november 2011, 13:22 »
Et fint start program, samme som jeg og begynte på. Ville ikke brukt det i mer enn ca 13-26 uker før du gikk over på noe annet (med mer fokus på baseøvelser, DC / stronglifts / PHAT trainingsystems / dietmar.. / 5-3-1 og alt imellom varierende på hva som er viktigst).

Tror det viktigste for deg er foreløpig å sette et klart mål.. spesifikt, målbart, attraktivt, realistisk, målbart.
Så ikke skriv gå ned 10-15 kilo.. skriv hvorfor det er viktig for deg, hvor viktig det er, hvor mye du har lyst på det målet.. smake på målet, hvor mye du ville gitt for å nå det målet, hvordan du skal nå målet, mål i mellom.. 15 kilo tar litt tid, men 2 kilo i mnd?! vil du ned 15 kg i fett? eller bare ned 15 kilo? Hva med innstramming ifh cm ? hva med speilet? Det er de to siste som er viktigst.

Det handler om mer enn kiloene, det handler om endring av livsstil, tankesett, viljestyrke, evne til å presse seg selv, det handler om å omgå folk med samme tankesett som deg, om ønsket å oppnå noe. Om du bare kjører på med ryp og gir blanke.. så vil du rett å slett bare bli en hobbymosjonist som mest sannsynlig ikke når målet ditt. Husmorstrening fungerer ikke i det lange løp, når jeg ser en 25 år gammel jente som løper på tredemøllen dag inn og dag ut og ikke oppnår noe resultat.. da blir jeg litt lei meg, fordi det er det som hun er lært til å være riktig.. når jeg derimot ser en av mine kunder som tar 130 kg knebøy etter ca 6 mnd trening med meg.. og vedkommende forstår alt jeg har sagt opp igjennom månedene, ja da blir jeg rimelig glad! Eller når den jenten som trodde hun måtte jogge daglig for å gå ned i vekt.. plutselig forstod at frokost ikke var så viktig, og at hun følte seg så mye bedre etter å ha begynt på periodisk faste, som går fra å slite på 30 kg frontbøy til å ta 60 kg for repetisjoner, og du ser hvor mye mer de forstår. Da blir du happy pappy!

Har lyst å gå ned 10-15 kilo fett ja , har allerede gått opp litt , men er ganske sikker på at det er pågrunn av muskler. Jeg synes faktisk at det er moro å trene , så motivasjonen er på topp.
Er viktig for meg å gå ned i vekt for å gjøre meg mere attraktiv Cheesy  + har lyst til å leve lenge

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hvor lang tid trenger jeg på gå ned 10-15 kilo?
« #25 : 24. november 2011, 13:23 »
5/3/1 er et utmerket program, øker som satan.

Jepp, men ville økt lineært via stronglifts en periode opp mot 6 mnd først. Da blir 5-3-1 / westside barbell.. utrolig bra!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!