Skrevet av Emne: Strafferettslig utilregnelig  (Lest 29328 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Strafferettslig utilregnelig
« : 29. november 2011, 14:07 »
Som de fleste sikkert har fått med seg, så ble rapporten av de sakkyndige lagt frem idag. De to rettspsykiaterne har kommet frem til at Breivik er strafferettslig utilregnelig. Og dersom denne rapporten blir godkjent, så blir Breivik mest sannsynlig dømt til tvungen psykisk helsevern.

Paranoid schizofren er status på sykdommen hans. Og det vil for mange være provoserende å høre at en person som har gjennomført en såpass gjennomtenkt og langsiktig planlagt handling blir regnet som rettslig utilregnelig, men slik fungerer den norske rettstat.

Det dukker opp spørsmål hos folk. Kan det tenktes at mennesker som utfører slike grusomme handlinger med den begrunnelse at de gjør det for en politisk agenda, som for oss andre høres ut som konspirasjon, så kan vi konkludere med at personen mest sannsynlig ikke er frisk i hodet. Er ikke dette en svakhet ved norsk rettsvesen?

Diskuter i vei. Men hold dere på et seriøst nivå, og ikke bland alt for mye følelser. Vet det kan virke provoserende for enkelt, men det er en viktig del av demokratiet at alle får en rettferdig rettbehandling, og Breivik er ikke unntak.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #2 : 29. november 2011, 14:15 »
Er det ikke noe som sier "... i gjerningsøyeblikket."? Han var vel proppet med flere forskjellige reseptbelagte midler, noe ekspertene sikkert tar høyde for i sin vurdering.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #3 : 29. november 2011, 14:20 »
Er det ikke noe som sier "... i gjerningsøyeblikket."? Han var vel proppet med flere forskjellige reseptbelagte midler, noe ekspertene sikkert tar høyde for i sin vurdering.

De har konkludert med at han var psykotisk under selve handlingene, men at han har utviklet sykdommen gjennom en lengre periode.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #4 : 29. november 2011, 14:31 »
Les gjennom linjene her: blir han erklært tilregnelig snakker vi maks 21 år + utfordringer med å få sikringsdom på toppen. Ved denne diagnosen blir han holdt inne på forvaringsdom på livstid.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #5 : 29. november 2011, 14:36 »
Det er faktisk straff å bli innlagt på psykiatriske, han blir tvangsmedisinert, noe han absolutt trenger. Fatter ikke hvorfor vi skal synest det er kjekkere at han blir fenglset og fortalt at han er en oppegåendes mann, og at han får tilgang til nett og tv, og for det meste det han skulle ønske seg, når han blir isolert på psykiatriske avdelig, der han kommer til å sitte inne mye lengre enn hva han ville ha gjort i fengselet.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #6 : 29. november 2011, 14:37 »
Les gjennom linjene her: blir han erklært tilregnelig snakker vi maks 21 år + utfordringer med å få sikringsdom på toppen. Ved denne diagnosen blir han holdt inne på forvaringsdom på livstid.

Men det er vel en teoretisk mulighet for at han blir frisk etter hvert? Blir han sluppet ut da eller fengslet?

Det ville jo vært direkte farlig. Men sånn i teorien er det en mulighet for at han slipper ut om han blir dømt til tvungen psykisk helsevern.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #7 : 29. november 2011, 14:44 »
Men det er vel en teoretisk mulighet for at han blir frisk etter hvert? Blir han sluppet ut da eller fengslet?

Det ville jo vært direkte farlig. Men sånn i teorien er det en mulighet for at han slipper ut om han blir dømt til tvungen psykisk helsevern.
Jeg tro ikke noe kommer til og ville ta på seg den oppgaven og skrive han ut som en frisk mann.. Han sitter nok godt får vi håpe......

Og hvis han i en psykose kunne utføre det han gjorde........

Ja tenk da angsten har får hvis han en dag skulle kunne få et glimt av hva han egentlig har gjort, da ender han nok opp som suicidal...Og da slipper han heller ikke ut....

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #8 : 29. november 2011, 14:44 »
Ingen mann i norges land kommer til å kjempe for å få han løslatt på noe tidspunkt.

Han blir sittende på forvaring til den dagen han dør.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #9 : 29. november 2011, 14:49 »
Ingen mann i norges land kommer til å kjempe for å få han løslatt på noe tidspunkt.

Han blir sittende på forvaring til den dagen han dør.
Jeg har en følelelse av han ikke blir så veldig gammel. Tror han blir "benådet" i fengslet, ellers måtte han vel sitte på isolat resten av livet noe han hadde fortjent.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #10 : 29. november 2011, 14:56 »
Han har blitt tatt og sitter mest sannsynlig inne resten av livet, hvorfor bry seg om HVOR han skal sitte? er det virkelig noe å diskutere?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #11 : 29. november 2011, 14:57 »
Han har blitt tatt og sitter mest sannsynlig inne resten av livet, hvorfor bry seg om HVOR han skal sitte? er det virkelig noe å diskutere?

Ja.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #12 : 29. november 2011, 14:58 »
Ja.

Også gidder du da, selg meg noe hjemmelaget jack3d isteden..

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #13 : 29. november 2011, 14:59 »
Også gidder du da, selg meg noe hjemmelaget jack3d isteden..

Med mindre du har noe å bidra med i denne tråden syns jeg du skal holde kjeft.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

EmyR

  • Gjest
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #14 : 29. november 2011, 15:12 »
Det er uten tvil det beste at han blir erklært gal. Han anser seg som en ridder, en helt, men blir dømt til en galing og blir låst inne og tvangsmedisinert. Det er nok den verste straffen han kan få.

Men sitter med en skepsis om at han faktisk kan slippes ut den dagen han blir erklært frisk. De fleste husker vel Arnfinn Nesset som drepte 22 mennesker. Han fikk maksstraff på 21år, men slapp ut etter -12 år- og ble en fri mann i 2004. Ikke akkurat relatert til ABB, men jeg har ymse tanker om hva den norske rettsstat klarer å finne på. Trikkemorderen gikk vel fri før 2 år hadde gått, så alt kan skje i dette landet, for loven er lik for alle.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!