Skrevet av Emne: styrke  (Lest 3066 ganger)

Utlogget Skipper`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 463

styrke
« : 13. februar 2003, 18:52 »
E da for ofta å kjøra basisøvelsene to gonge i veko (kvar tredje dag) når eg trene styrke ? Eg har trent i 1 1/2 år !!
POWERLIFTING................
BLOOD, GUTS, SWEAT AND CHALK

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:styrke
« #1 : 13. februar 2003, 23:39 »
Hvis du legger opp treninga slik at du har ei tung og ei lett økt den uka skulle det gå bra.Å trene max begge dagene kommer til å føre til overtrening ganske kjapt Smiley

Utlogget tobb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

  • Emilioooooooooo! (Roxbury rules)
Re:styrke
« #2 : 16. februar 2003, 00:25 »
Ta imot råd fra Danny. Det er gutten som kan sakene sine! Dessuten er du garantert kjappe svar. Dritt fett asso!

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

Re:styrke
« #3 : 16. februar 2003, 01:03 »
hehe, ja mer entusiastisk person enn han skal man lete lenge etter.

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:styrke
« #4 : 16. februar 2003, 02:58 »
forumet hadde vært kjedelig uten Danny, han burde faktisk vært moderator.
Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Re:styrke
« #5 : 16. februar 2003, 10:58 »
Hvis du legger opp treninga slik at du har ei tung og ei lett økt den uka skulle det gå bra.Å trene max begge dagene kommer til å føre til overtrening ganske kjapt Smiley

To tunge økter i uka er ikke noe problem så lenge man holder seg unna failure, og holder orden på volumet. JEg synes ihvertfall han kan prøve det i en periode, FOR så å redusere hvis han føler han får lite ut av det. Benkpress går veldig greit å kjøre 2x i uka og knebøy pleier også vanligvis å gå greit, men i markløft synes jeg du bør kutte litt på volumet den ene gangen. Du kan ha samme belastning, men du må ihvertfall ha mindre ant. løft totalt, slik at volumet ikke blir for høyt. Husk å ta pauser slik at kroppen kan hente seg inn igjen fra den tunge belastningen regelmessig, for ellers har d ingen hensikt å ha så stor workload.

Post programmet så kan evnt de erfarne på forumet se på det. Det spiller litt inn hva du gjør av hjelpeøvelser også.

Hvis det er noen som er uenige i meg om at  styrkeløfterne trener basisøvelsene oftere enn 2x i uka ber jeg de vennligst søke litt rundt på blant annet "3x3 korte" og "sheiko".

Danny

PS: Takk for all ros!!  Smiley
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:styrke
« #6 : 16. februar 2003, 14:11 »
Hvis du legger opp treninga slik at du har ei tung og ei lett økt den uka skulle det gå bra.Å trene max begge dagene kommer til å føre til overtrening ganske kjapt Smiley

To tunge økter i uka er ikke noe problem så lenge man holder seg unna failure, og holder orden på volumet.

Enig med danny her. Så lenge du ikke kjører til failure er det ikke noe problem. Hvis du gidder å lese det som står her http://www.treningsforum.no/index.php?board=1;action=display;threadid=1050 gjør du deg selv en tjeneste, her står dette godt beskrevet Smiley


Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:styrke
« #7 : 17. februar 2003, 12:42 »
Om dere skal ha 1 eller 2 tunge økter i uka har selvfølgelig en sammenheng med hvor tungt dere løfter.Desto tyngre vekter desto mer hvile.Det ER forskjell på å løfte 10 rep på 50 kg og 10 rep på 150 Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!