Skrevet av Emne: Kominasjon av BCAA og kreatin?  (Lest 10180 ganger)

Utlogget simenkrølla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Kominasjon av BCAA og kreatin?
« : 07. desember 2011, 21:31 »
er ganske så nybegynner med kostilskudd, har drevet med kreatin før, lurer nå på om kreatin kan tas sammen med BCAA? Er vel ikke noe som kan skje el.??

Takk for svar!
65KG


Benk; 87.5KG
Skrå; 65KG

No paine, no facking gaine.

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Kominasjon av BCAA og kreatin?
« #1 : 07. desember 2011, 22:12 »
Nei, ingen fare å kombinere dette. Hvorfor bruker du BCAA egentlig? Trening på tom mage?

Utlogget simenkrølla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Kominasjon av BCAA og kreatin?
« #2 : 07. desember 2011, 22:34 »
nei du skjønner. Leste litt om det og hørte positivt at det bygger opp musklene kjapt etter trening, men er egentlig BCAA til trening på tom mage? Men hva ville du anbefalt av kreatin og bcaa?
65KG


Benk; 87.5KG
Skrå; 65KG

No paine, no facking gaine.

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Kominasjon av BCAA og kreatin?
« #3 : 08. desember 2011, 00:32 »
BCAA har vel flere positive effekter ja, men hvor store de er aner jeg ikke, og sånn jeg har forstått det får du i deg bestanddelene fra annet også. Så er vel særlig ved trening på tom mage at det anbefales som tilskudd. Men det er overhodet ikke farlig å innta det, altså.

Kreatin er igjen noe helt annet. Og skulle du enten gått for kreatin eller BCAA er jeg ikke i den minste tvil om at jeg ville anbefalt deg kreatin (et av de ytterst få (lovlige) kosttilskuddene med en rekke dokumenterte fordeler).

Multivitaminer og tran, er egentlig alt du trenger (forutsatt at du har et skikkelig kosthold, selvsagt). Kreatin har også som nevnt mange fordeler, men det er ikke sånn at du på død og liv må ta det. Lett å gå seg vill i jungelen av tilskudd som fersking, det meste er unødvendige greier til latterlig høy pris.

Utlogget ravn95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Kominasjon av BCAA og kreatin?
« #4 : 08. desember 2011, 14:12 »
Jeg bruker selv BCAA og kreatin. Jeg begynner å lure på om jeg er en nonresponder til creatin eller ikke. Siden jeg merker ingenting av den. JEg merker derimot at jeg får mer energi av BCAA. Har hørt at du kan bruke mere enn den dosen som står der. Så jeg bruker litt mere å merker at jeg har mere energi å treningen går bedre. Jeg anbefaler BCAA sterkt Smiley

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Kominasjon av BCAA og kreatin?
« #5 : 08. desember 2011, 17:20 »
Det er veldig, veldig mange som tror de er nonrespondere uten å i virkeligheten være det. (Jeg var en av disse, i to år.) Grunnen er nok først og fremst at man har helt feil forventninger til forholdet mellom følt virkning og faktisk virkning. Kreatinet fungerer ikke som et preworkout-tilskudd, det er ikke sånn at det er snakk om ekstreme økninger i konsentrasjon/fokus eller en "pump"-effekt.

Det det derimot er snakk om er en viss økning i utholdenhet (mange rapporterer f.eks om at de kan gjennomføre 1-2 reps ekstra), raskere restitusjon (og en noe utsatt "utslittfølelse") og til en viss grad mer mentalt fokus til vanlig. Åh, og selvsagt det at man legger på seg litt vann etter noen dager (hvor fort og hvor mye ser ut til å variere litt).

Gi det noen uker. Merker du ingen verdens ting kan det hende du er nonrespondant, men de aller færreste er altså det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!