Skrevet av Emne: Situps! Hjelp?  (Lest 1003 ganger)

Utlogget chrols15

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

Situps! Hjelp?
« : 23. juli 2012, 20:58 »
Jeg er ei jente på 21 år,fikk et barn for 4.5 år siden og jeg eier virkelig ikke magemuskler eller jo men de er jo sklidd til siden men jeg får ikke til å ta skikkelig situps enda begynte å trene på studio med trenings program for et år siden og har gått ned 20 kg på 2 år.  Noen tips? 
Takk på forhånd  Smiley
Christina

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Situps! Hjelp?
« #1 : 24. juli 2012, 12:36 »
For å prøve å komme med tips må jeg spørre: Hva mener du med at musklene har sklidd til siden - tok du keisersnitt? Jeg spør fordi det høres merkelig ut at du som 21 år ikke får tak på mavemuskulaturen din etter så lang tids trening. En vektreduksjon gjør oss alle litt slappere, men du burde merket effekten av treningen.

Generelt ville jeg bedt treningspartner eller veileder i studio om å "Ta på" maven din idet du trener. Jeg ber mine treningspartnere om det innimellom fordi jeg lettere kobler muskulutauren på den måten. Det skal svært lite til før jeg merker at jeg kobler bedre inn på muskulaturen.

Dette kan også gjelde for magetreningen din.Situps på medisinball kan være en god øvelse - kort bevegelse hvor haken hele tiden skal strebe etter å nå taket! Hold maven inne når du utfører situps! Pusteteknikk: Pust ut på vei opp og inn på vei ned - tenk over det i hver situps du tar. Dette var kanskje ikke noe nytt for deg, men vi bommer utrolig fort på pusten:0) Ellers vil jeg anbefale mavetrening i slynge - primært planken og deretter mavetrekk.

Det å visualisere at noen gir deg et slag i maven i det du skal trekke sammen mavemuskulaturen kan også fungere som et tankemessig hjelpemiddel.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!