Skrevet av Emne: WSM beste utøver !?  (Lest 18752 ganger)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
WSM beste utøver !?
« : 23. desember 2011, 14:38 »
Jeg har satt meg litt inn i WSM historien og  lagde en liten liste gjennom tidene. Ga vinneren 12 poeng , sølv 9, bronse 8 osv, disk = 0 poeng. da fikk jeg denne lista over topp 10.

#   Points   Name                   Nation   FINALS      GOLD        SILVER   BRONZE
1   85   Mariusz Pudzianowski    Poland        9              5              2   1
2   74   Jon Pall Sigmarsson      Iceland       7              4              2   1
3   66   Magnus Ver Magnusson Iceland       6              4              2   
4   65   Geoff Capes                UK             7              2              2   2
5   65   Magnus Samuelsson      Sweden     10             1              1   3
6   60   Bill Kazmaier                USA           5              3              1   1
7   60   Zydrunas Savickas       Lithuania     6              2              4   
8   50   Phil Pfister                  USA           7              1               0   0
9   45   Svend Karlsen             Norway       7              1               1   1
10   38            Gerrit Badenhorst         South Africa 6              0               1   1
Jeg har kun tatt med medaljene i denne oversikten. Ved poengdeling ranker den som har flest gull over, fortsatt likt så er det sølv som teller osv.

Er vi enige om  dette eller bør rankingen se anderledes ut?





Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: WSM beste utøver !?
« #1 : 23. desember 2011, 15:12 »
Tror ikke dette blir helt riktig, da nivået er et helt annet i dag enn for kun få år siden.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: WSM beste utøver !?
« #2 : 23. desember 2011, 15:21 »
Tror ikke dette blir helt riktig, da nivået er et helt annet i dag enn for kun få år siden.
Det er akkurat derfor det er riktig. Man sier helst at den beste utøveren er den som har best resultat fra sin tid.

Maradona hadde ikke hatt mye tjangs mot dagens fotballspillere, men han regnes likevel som tidenes spiller.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: WSM beste utøver !?
« #3 : 23. desember 2011, 15:29 »
Det er akkurat derfor det er riktig. Man sier helst at den beste utøveren er den som har best resultat fra sin tid.

Maradona hadde ikke hatt mye tjangs mot dagens fotballspillere, men han regnes likevel som tidenes spiller.

Tror du tar feil her.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: WSM beste utøver !?
« #4 : 23. desember 2011, 15:35 »
Jeg lukta synsing før jeg åpna tråden. Jammen hadde jeg ikke rett! Grin
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: WSM beste utøver !?
« #5 : 23. desember 2011, 15:53 »
Big Z er jo soleklart tidenes utøver! Selv om han ikke deltok på midten av 2000-tallet har han alltid vært best.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: WSM beste utøver !?
« #6 : 23. desember 2011, 17:02 »
Hva er ditt forslag bassert på hvilke OBJEKTIVE parametere tror du er riktig da?
Tror ikke dette blir helt riktig, da nivået er et helt annet i dag enn for kun få år siden.

Du kan vel svare på samme spørsmål som over? Jeg klrer ikke å se hvordan du kan gjøre en vurdering på annen måte da SM ikke har kalibrerete og standariserte øvelser.
Jeg lukta synsing før jeg åpna tråden. Jammen hadde jeg ikke rett! Grin

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: WSM beste utøver !?
« #7 : 23. desember 2011, 17:03 »
Big Z (Zydrunas Savickas?) kan da umulig være best da han ikke klarte å vinne i år.

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: WSM beste utøver !?
« #8 : 23. desember 2011, 17:47 »
Big Z (Zydrunas Savickas?) kan da umulig være best da han ikke klarte å vinne i år.

Okey, siden Mariusz Pudzianowski vant i år, i fjor og året før der så kan du ha han på toppen av listen din.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: WSM beste utøver !?
« #9 : 23. desember 2011, 17:53 »
Føler det blir for mange variabler til at dette blir en riktig liste. Enig i førsteplassen, men Kazmaier på 6.plass? Veldig uenig, han kunne helt klart kjempet om 1.plassen.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: WSM beste utøver !?
« #10 : 23. desember 2011, 17:55 »
Okey, siden Mariusz Pudzianowski vant i år, i fjor og året før der så kan du ha han på toppen av listen din.

Nei, det gjorde han vel strengt talt ikke Tongue
Mandal Treningssenter.

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: WSM beste utøver !?
« #11 : 23. desember 2011, 18:43 »
Nei, det gjorde han vel strengt talt ikke Tongue

Neida, han gjorde ikke det. Han har lagt opp fordi tiden hans var over, det kan vi vel si om Big Z og, som har brumla rundt i 20 år og vært supersterk. Selv om han ikke har deltatt på WSM like mye som mange andre fortjener han absolutt en høy plassering på lista.
Big Z har vunnet alt av store internasjonale konkurranser - Arnold's, Fortissimus, WSM og en bøtte med nasjonale og europeiske stevner.
Mariusz tok strongman til et nytt nivå men det gjorde jaggu Big Z også, han har utallige verdensrekorder osv. Dessuten har jeg bilde av meg og han på Facebook.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: WSM beste utøver !?
« #12 : 23. desember 2011, 18:48 »
Dessuten har jeg bilde av meg og han på Facebook.

Derfor er han best! Cheesy

Men jeg er helt enig med deg, TBF. Pudz når ikke Big Z til knærne.
Mandal Treningssenter.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: WSM beste utøver !?
« #13 : 23. desember 2011, 19:53 »
Det er greit nok å være uenig men kom med et forslag basert på objektive kriterier og ikke synsing.

For oss som har greie på kraft idrett er det også en bragd å tåle det kjøret i så mange år som feks Mariusz Pudzianowski og Magnus Samuelson. Av den grunn bør man kunne summere poengene av plasseringene og få et poeng system som blir brukt i andre relevante idretter.

Alt2: medalje ranking, hvor gull er tre poeng, sølv 2 og bronse 1.

Alt3: Medalje ranking, hvor hver plassering er høyere enn neste uansett hvor mange sølv man har. Altså kan man få et gull være ødelagt for livet og det er bedre en enn som tar 10 sølv på rad. (Jeg er ikke enig da man har vist svært høyt nivå. )

Alt 4 er den som er rekord holder er best. Bakdelen er at verden har gått videre og hvordan vet vi (i et historisk perspektiv) hvordan tidligere utøvere hadde klart deg med dagen produkter, tjenster og viten.

Men jeg skal lage en tabell basert på medaljer.

Utlogget stinuss

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: WSM beste utøver !?
« #14 : 23. desember 2011, 20:24 »
Det blir noe tendensiøst å gi poeng ut fra antall år deltatt i toppen. Eksempelvis ble ikke Kazmaier invitert til New Zealand i 1983, hvor Capes vant en finale som Kazmaier garantert hadde vunnet om han hadde fått delta jf lavt nivå. Men, han ble ikke invitert fordi han var for suveren i årene 1980-82. Samuelsson eksempelvis har dårlige gjennomsnittsresultater og kun én seier på sine 10 deltagelser. Da er det bedre med Jouko Ahola som deltok 3 ganger, vant 2 og en sølv. Antall deltagelser bør være fjerde parameter etter medaljevalørene.

Tråden spør etter "WSM beste utøver", og ikke verdens sterkeste mann gjennom tidene. Se Heading. Da er det som trådstarter så riktig antyder, Mariusz Pudzianowski som troner øverst. Hadde det vært for for tidenes sterkeste hadde stått mellom Kazmaier og Savickas, muligens med et knapt forsprang til Savickas.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!