Skrevet av Emne: Nytt treningsopplegg  (Lest 2015 ganger)

Utlogget C0rnflake

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Nytt treningsopplegg
« : 30. desember 2011, 16:07 »
Jeg poster dette her selv om jeg ikke er nybegynner på treningsfronten, men fordi jeg har lite kunnskaper når det kommer til styrketrening.

Jeg har en i en periode på ca 6 måneder kuttet ned betraktelig på kondisjonstrening og gått over til styrketrening i håp om å bygge opp muskler. Jeg veier 76kg, er 185cm høy og 25 år gammel. Det jeg er ute etter, er å få mer muskler, dvs bli mer definert. Jeg skjønner at dette tar tid, men skjønner også at styrkeopplegget mitt må forandres. Når det kommer til mat, så spiser jeg variert, kan nevne havregryn, frukt, noe grønnsaker, egg, pasta, brød, fisk, melk og kylling.

Så jeg er ute etter råd for hvordan jeg kan få bedre resultater, og ikke minst riktige resultater.
Slik styrkeopplegget mitt ser ut nå, trener jeg 3 ganger i uken.

På alle treninger starter jeg med å varme opp, der jeg løper på en tredemølle i intervalltempo i 5-6min, men uten noen særlige problemer. Så roer jeg ned kroppen igjen ved å gå kontrollert i ett par min.
Jeg har delt opp styrkeopplegget der jeg en gang trener bein, så neste gang bryst, og så rygg.

Bein:
Etter oppvarmingen tar jeg knebøy, 8 reps med 3 sett. Deretter går jeg til skråsittende knebøy, her tar jeg så mange reps som jeg klarer, med 3 sett. Videre trener jeg leggen, der jeg tar 15 reps, 3 sett.
Tilslutt tar jeg baksiden av låret i horisontal stilling med 8 reps og 3 sett.

Bryst:
Begynner med benkpress, 8 reps 3 sett. Så tar jeg skråbenk med manualer, samme reps og sett.
Så går jeg til en brystøvelse hvor jeg sitter og fører armene innover, hvis det gir mening. Samme reps og sett som forrige øvelser. Tilslutt tar jeg noen pushups og tricepsøvelse.

Rygg:
Starter med markløft. Her også 8reps og 3 sett. Så er det low pulley rows, 10reps og 3 sett. Deretter tar jeg nedtrekk, jeg tar jeg 6reps og 3 sett. Tilslutt er det opptrekk, 10 reps med 3 reps.



Utlogget Torjus_94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nytt treningsopplegg
« #1 : 30. desember 2011, 18:18 »
Det første jeg legger merke til er at du legger bare fokus på bryst, bein og rygg. Husk at hvis du trener triceps og skulder så vil du øke i benkpress. Benkpress er ikke bare en brystøvelse. Øvelser du MÅ ha med i et treningsprogram er: Markløft, knebøy, benkpress, skulderpress. Du bør også ha med øvelser som chins, dips, bicepscurls og franskpress.

Jeg syns også du bør gå ned i antall reps. Spørsmål du må stille deg selv: Spiser du deg stapp mett til hvert måltid? Spiser jeg kvalitetsmat, eller går det i hurtigmat. Presser jeg meg hardt nok når jeg trener? Tar jeg noe kosttilskudd? I baseøvelsene vil jeg anbefale 5x5.

Lykke til! Stå på! Anbefaler å finne noen å trene med hvis ikke du allerede har det. Det hjelper ofte for å gidde å presse seg skikkelig. Det er også genialt i feks benkpress der du kan ha en kompis til å sikre slik at du kan løfte helt til du er helt tom Smiley
17år
vekt: 57 kg
høyde: 171cm
Benkpress: 75 kg
Markløft: 127,5 kg
Knebøy: 85 kg

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Nytt treningsopplegg
« #2 : 01. januar 2012, 17:47 »
Hei  C0rnflake! Høres ut for meg som at du gjør mye riktig, vil bare forsikre meg om at, du sier du vil bli definert?  hva med å legge på seg mer masse, så deffe, er liten vits å deffe viss det ikke er noe å vise frem, men det er nå ikke min sak.

Viss det passer med ditt "tidssjema" hva med å kjøre en 4-splitt?  Hvor du feks kjører:

Mandag: overkropp
Tiursdag: Underkropp
Onsdag: fri
Torsdag: overkropp
Fredag: underkropp

(mage og bein sammen)

sånn videre syns jeg ikke fordeliga på repsa dine ser så ille ut, 15 reps på leggen er helt greit fordi den tåler extra juling.



mvh







Utlogget C0rnflake

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Nytt treningsopplegg
« #3 : 04. januar 2012, 18:05 »
Jeg trenger ett nytt program som er mer effektivt enn det jeg har nå, vil noen hjelpe?

Jeg spiser meg ikke stapp mett til hvert måltid. Ja, jeg vil bli definert. Hva er å deffe?

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Nytt treningsopplegg
« #4 : 04. januar 2012, 21:01 »
har sendt deg en PM

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Nytt treningsopplegg
« #5 : 07. januar 2012, 19:04 »
sjekk ut : http://forzaformazione.blogg.no/

hun svarer på mail, lager treningsprogram, motiverer og er som en PT over nettet! HELT GRATIS!!

jeg har oppnådd supre resultater ,, og håper flere vil velge og bruke hennes kunskaper !

WIIII

Høres mer ut som at du markedsfører deg selv.. no offence

Utlogget C0rnflake

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Nytt treningsopplegg
« #6 : 09. januar 2012, 14:19 »
Det er ikke noen andre som har lyst å komme med innspill? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!