Skrevet av Emne: Boris sheiko til muskelvekst??  (Lest 13487 ganger)

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #30 : 21. januar 2012, 17:06 »

Som alle andre i Norge som har sagt noko i det offentlege rom, må eg legge meg heilt flat og beklage. Innlegget mitt var ikkje meint for å diskriminere nokon.

Har lyst å helle en øl på deg, men du er ikke verdt det, så jeg gjør slik i steden Drikke

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #31 : 21. januar 2012, 17:12 »
Hvordan forklarer du myo-reps og okkulasjonstrening?
Blir vel litt domt å anta at alle som er styrkeløftere/trener som styrkeløftere aldri har gjort noe annet før. De aller fleste starter som hobbybyggere. Jeg har selv prøvd det meste og kan av erfaring si at nesten ingenting jeg har prøvd kan sammenligne seg med fullkropp 3 eller 4 ganger i uken.

det er vel svært få gode utøvere som trener myo-reps eller noe av dette kose greiene! At sheiko bygger masse er det vel ingen tvil om, men man vil aldri få en rå fysykk uten å trene muskelkroppene som gjør dette, tror jg da.

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #32 : 21. januar 2012, 22:00 »
det er vel svært få gode utøvere som trener myo-reps eller noe av dette kose greiene! At sheiko bygger masse er det vel ingen tvil om, men man vil aldri få en rå fysykk uten å trene muskelkroppene som gjør dette, tror jg da.
Er vel en god del av Børge Fargerlis klienter som trener myo-reps med gode resultater. Og det er vel en del studier som tyder på at okkulasjonstrening stimulerer til muskelvekst.

Siden du kaller det kosegreier så går jeg utifra at du ikke vet hva det går ut på. Okkulasjonstrening går ut på å begrense blodtilførselen til en muskel samtidig som man trener høy rep.

Poenget er at man ikke trenger å fokusere på å "bryte ned" muskelen men heller aktivering.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #33 : 22. januar 2012, 20:25 »
Er vel en god del av Børge Fargerlis klienter som trener myo-reps med gode resultater. Og det er vel en del studier som tyder på at okkulasjonstrening stimulerer til muskelvekst.

Siden du kaller det kosegreier så går jeg utifra at du ikke vet hva det går ut på. Okkulasjonstrening går ut på å begrense blodtilførselen til en muskel samtidig som man trener høy rep.

Poenget er at man ikke trenger å fokusere på å "bryte ned" muskelen men heller aktivering.


joda, men han har vel ikke mange i toppen? se bort i fra fitness og aune

jeg siktet til myo, og trening generelt som aldri opplever failure. Okkulasjonstrening skal jeg ikke uttale mg om for jg vet for lite:)
 

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #34 : 22. januar 2012, 22:26 »
joda, men han har vel ikke mange i toppen? se bort i fra fitness og aune
Forskjellen på bygging og fitness er vel dosering så jeg ser ikke helt poenget. Failure er ikke en nødvendighet for muskelvekst. Både styrkeløftere og vektløftere ungår det om de kan og bygger fortsatt muskler. Trodde vi var kommet lengre enn dette faktisk. Tongue

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #35 : 22. januar 2012, 22:59 »
Forskjellen på bygging og fitness er vel dosering så jeg ser ikke helt poenget. Failure er ikke en nødvendighet for muskelvekst. Både styrkeløftere og vektløftere ungår det om de kan og bygger fortsatt muskler. Trodde vi var kommet lengre enn dette faktisk. Tongue

Jeg har aldri sagt d er en nødvendighet,men selv må jg kjøre til failure fler ganger i uken for å oppnå noe som helst i d lange løp. Poenget er vel at mange er forskjellig og da kan man ikke bare se på en ting. Muskelvekst er ting, symetri og hormoni er en annen. Muskelvekst får man av mye rart,  de siste tingene får ikke uten å priorotere myskelgruppene som gjør at man blir seende sånn ut. Da tror jg ikke sheiko, dietmar osv er løsningen.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #36 : 27. januar 2012, 00:20 »
emil: børge vet mer enn deg, myoreps er bra

finnes nok bedre opplegg der ute skal du se


fst-7 er vel rimelig bra. mange av de beste kjører dette

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #37 : 27. januar 2012, 00:24 »
myo reps er best. børge fagerli leverer. om noen har bedre resultat enn det hans sine kunder har er det pga dop. der finnes ikke bedre program enn myo reps. ferdig med den sak. fst-7 er for dopere.

saklig

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #39 : 27. januar 2012, 00:28 »
hvordan kan du si at myo reps ikke er bra.

det sa jeg ikke, jeg sa at det finnes nok bedre opplegg der ute:)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #40 : 05. mars 2012, 00:55 »
Sheiko høres spennende ut. Smiley

Med fare for å hijacke tråden, og det var i allefall ikke planen - men hva gjør man etter uke 4 i nybegynnerprogrammet?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #41 : 07. mars 2012, 14:44 »
sheiko 29# er vel begynner og så følge opp med 37#, og hvis du vil toppe, evt mot konkuranse tar du 32# til sist Smiley
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #42 : 07. mars 2012, 15:14 »
Så jeg går rett i fra 4 uker med #29 og over til #37? Hvordan ser det ut om jeg feks vil trene sheiko over en lenger periode? Jeg skal jo ikke konkurrere, bare bli grisesterk.. hehe
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #43 : 07. mars 2012, 17:23 »
Da må du egentlig bare komponere en rekke med programmer og enten legge inn en test uke mellom hvert program eller legge på 2,5/5 kg for hvert program. Et eksempel kan være:

#29 - #31 - #37 - #32 - #31 - #37 - #29 - #30 - #32 - #31 - #37 - #30 - MS comp - #37 - #31- #30 - MS comp - #30 - #31 - MS prep 1 - MS comp

Dette er bare et eksempel men her får du progresjon i form av antall løft samt passende "deload" og formtopper innimellom.

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #44 : 07. mars 2012, 18:33 »
Selfølgelig en test etter hvert gjennomført program Smiley

www.ironsport.dk/excel/Sheiko_all_programs.xls

edit: linken funket ikke Tongue www.ironsport.dk/excel Smiley
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!