Skrevet av Emne: Ned i vekt  (Lest 1784 ganger)

Utlogget tjukkas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Ned i vekt
« : 03. januar 2012, 16:06 »
Hei. For det første:

Alder: 17 år (1994)
Kroppsvekt: 100 kilo
Høyde: 182 cm

Jeg vil ned i vekt og bli mer eksplosiv. Jeg har trent litt av og på i 2-3 år, men fast det siste halve året. Målet er innen sommeren å veie under 90 kilo. Jeg er helt greit fornøyd med styrken min, og jeg er ikke den typiske "kroppsbyggeren" her inne. Det jeg vil oppnå er en fin kropp med grei styrke og så markert som mulig. Har ikke prøvd noe særlig maksløft, men for å gi dere en pekepinn på hvordan jeg ligger an:

Benkpress: 1 rep 110kg, 6 reps 95kg.
Markløft: Vet ikke maksløft. 10x3 110kg.
Knebøy: Dette har jeg nettopp begynt å trene på grunn av en brukket ankel. Tar det veldig rolig og har kjørt lette sett ala 10/12x3 50-60kg.

Så til det jeg lurer på:

Hvordan skal jeg trene? Skal jeg kjøre meg helt ut, eller kjøre så jeg klarer settene mine ok? Altså at jeg fortsatt kunne klart et par reps til. Før dere svarer la meg minne om at jeg er klar over at jeg kanskje ikke kommer til å bli noe særlig sterkere denne perioden. Som sagt, det jeg vil er å bli mer markert og gå ned i vekt.
Noen tips til øvelser jeg kan gjøre for å bli mer eksplosiv, samt noen tips til hvordan å bli mer eksplosiv.
For å gå ned i fettprosent og forbrenne mest mulig, hva er best av kjapp gange og jogging? Da mener jeg kjapp gange som gjennomsnittsfart på ca 6,5 km/t, og jogging med gjennomsnittsfart på ca 11 km/t.

Jeg har alltid vært den som har spist mye drittmat, gått rundt og småspist på kjeks, sjokolade osv, men det gjør jeg ikke lenger. Jeg vil heller ikke telle kalorier, fett, proteiner og lignende, jeg er heller bevisst på hva jeg får i meg. At jeg spiser mye kjøtt, kjøttpålegg, frukt og grønnsaker.

På forhånd tusen takk.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Ned i vekt
« #1 : 03. januar 2012, 16:10 »
Bra du har satt deg noen mål i det nye året Smiley

- Først og fremt finn deg et treningsprogram du syntes ser artig ut - som holder motivasjonen oppe.
- Varier! Både innen treningsprogrammer og kosthold.
- For å nå målet med vektreduksjon er det viktig at du spiser sunt og ligger i kcal-underskudd.

Alt innen kosthold og treningsprogrammer finner du her på forumet Smiley Så du får se deg litt rundt.

Lykke til!
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget tjukkas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Ned i vekt
« #2 : 03. januar 2012, 16:29 »
Takk for svar!
Kan slenge på programmet som jeg kjører nå om dagen. Dette er et variert program som funker bra for meg, som jeg har satt opp selv. Har veid 108 kilo på det verste så er et stykke på vei! Smiley

Mandag:
Bein
Knebøy
I tillegg gjør jeg dette:
http://www.youtube.com/watch?v=TauoFptEfzs#noexternalembed
Lett bryst
Lett varierende benk. Noen ganger kontrollert (3sek opp 3sek ned), andre ganger lettere med 60-70 kilo 10-15 reps osv. Varierer mye.
Mage
Mange forskjellige øvelser i sirkel. Anbefal meg gjerne noen!

Tirsdag:
Rygg
Markløft
Nedtrekk. Klarer ikke pullups grunnet for lite muskler og for tung kropp. Skal prøve meg på den nye pullupsguiden! http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1949
Sittende/stående roing
Biceps
Bicepscurl med manualer eller z-stang. Varierer også her. Føler jeg tar mye biceps ved roing og nedtrekk også.

Onsdag:
Joggetur
Rolig joggetur til svømmehallen. Ca 3,5 km.
Samme turen hjem igjen etter svømming.
Svømming
Svømmer forskjellige lengder. Noen ganger kjører jeg intervaller med høyt tempo, andre ganger langkjøring 1000-1500 meter. Bytter på mellom bryst og crawl.

Torsdag:
Bryst
Pushups
Skuldre
Militærpress
Sidehev
Arnoldpress
Mage
Mange forskjellige øvelser i sirkel.

Fredag:
Joggetur
Varierer mellom halvtimes løpetur med 10-15kg sekk, ca 1 mil jogging, ca 5-7 km hurtigere jogging. Kommer an på formen/lysten.

Utlogget Albo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

!
« #3 : 15. januar 2012, 23:14 »
Spis mindre og sunnere en vanlig. Jeg gikk ned fra 88 til 77kg på 6mnd uten noe trening nesten.
hva jeg gjorde. Spiste/drakk ikke : Brus dressing, smør på brødskiver, godteri , alkohol. Viktig og passe på at du ikke går rundt og små spiser på kjeks sjokolade o.l i løpet av dagen, man kan fort glemme seg bort men ha  viljestyrke! Spis også mindre porsjoner til vanlig er ikke farlig og være ``litt`` sulten.
Ikke tren så mye styrke men prøv heller Løpe/springe generelt kondisjonstrening.

Det var sånn det funket for meg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!