Skrevet av Emne: Sertifisering av treningsutstyr?  (Lest 2259 ganger)

Utlogget J-dawg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sertifisering av treningsutstyr?
« : 08. februar 2012, 17:46 »
Beklager om jeg skriver i feil tråd

Jeg jobber på en liten bedrift hvor vi har en liten smie.
Vi vurderer å lage opp en del treningsutstyr og selge til gym og kanskje private.

Vet dere hva slags krav det er til sertifisering? Eks. på festene i benkpressen osv?
Hun som driver et gym i byen sier de får bare jalla-utstyr fra kjeden og solid utstyr eks. gym 2000 er rådyre.

Så om vi lager enkle solide stativer/apparater til en god pris, har vi da lov til å bare selge eller må sveisene gjennom strekktester, røngten og div?

Det jeg tenker på er.
Knebøystativ
Benkpress
T-bar row
Evt noe strongmannutstyr.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #1 : 08. februar 2012, 18:00 »
Glimrende foretak! Bra for prestasjonen, bra for helsa, bra for økonomien, MEN.. tviler på at du får solgt til treningskjedene, siden valg av utstyr handler om interiør og design, noe som er ekstremt prestasjons-hemmende. (men nå er det ikke prestasjon man vil se på et treningssenter)..
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget J-dawg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #2 : 08. februar 2012, 18:07 »
Glimrende foretak! Bra for prestasjonen, bra for helsa, bra for økonomien, MEN.. tviler på at du får solgt til treningskjedene, siden valg av utstyr handler om interiør og design, noe som er ekstremt prestasjons-hemmende. (men nå er det ikke prestasjon man vil se på et treningssenter)..

Hun som driver senteret i byen her er såpas forbanna på utstyret sitt at hun var innteressert.
Men de må se ordentlig ut.

Sånn synes jeg treningsutstyr skal se ut.
http://www.gym2000proshop.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=419&category_id=139&option=com_virtuemart&Itemid=183

Vi kan lage et som er likt til det, og som tåler like mye, men blir det noen krav til sertifisering?

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #3 : 08. februar 2012, 18:14 »
Det er et enkelt og greit stativ, men jeg vil påpeke èn ting ved det: Mange har skadet seg stygt da de har klemt fingrende mellom stang og "hylle" i forsøk på å sette fra seg stanga etter et tungt løft. Dette fordi standard bredde på disse stativene er ganske likt plassering av grep på stang.

Vet ikke om det må sertifiseres, men du får ikke noe enklere å sertifisere enn en sveis kontra et hi-tech apparat.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget J-dawg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #4 : 08. februar 2012, 18:24 »
Det er et enkelt og greit stativ, men jeg vil påpeke èn ting ved det: Mange har skadet seg stygt da de har klemt fingrende mellom stang og "hylle" i forsøk på å sette fra seg stanga etter et tungt løft. Dette fordi standard bredde på disse stativene er ganske likt plassering av grep på stang.

Vet ikke om det må sertifiseres, men du får ikke noe enklere å sertifisere enn en sveis kontra et hi-tech apparat.

Må tenke litt på bredde osv. Vi gjør litt vedlikeholdsarbeid på et gym, kanskje noen tips å hente der.
Ta en spansk en å måle utstyre og lage arbeidstegninger. De har mye gammelt utstyr, ikke pynt.

Noe plass en kan få tak i arbeidsteninger? Det sparer jo tid.
Evt å bare gjøpe godkjente fester å bare sveise ramma.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #5 : 08. februar 2012, 18:32 »
http://www.trimutstyr-frydenlund.no/stativ/stativ.html

Min personlige mening er at dette er et perfekt stativ, spesielt om man kan justere bredden ved å dra ut/skyve inn (rør-i-rør) opplegg nede ved gulvet der. Da er det perfekt i mine øyne.
Gammelt utstyr er som regel det beste.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget J-dawg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #6 : 08. februar 2012, 19:05 »
http://www.trimutstyr-frydenlund.no/stativ/stativ.html

Min personlige mening er at dette er et perfekt stativ, spesielt om man kan justere bredden ved å dra ut/skyve inn (rør-i-rør) opplegg nede ved gulvet der. Da er det perfekt i mine øyne.
Gammelt utstyr er som regel det beste.

Det var gode priser å der. Jeg personlig liker å ha faste fester i stedet for de justerbare.
Når e kommer og de tidliere ikke har ryddet av alle vektene, og på en feil høydet, så må e ta av vektene, løfte av stanga, bytte til riktig høyde og løfte opp igjen.
Med faste  så er de bare å si til noe, kan du hjelpe meg opp til krok nr 2?

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #7 : 08. februar 2012, 19:58 »
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget J-dawg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Sertifisering av treningsutstyr?
« #8 : 08. februar 2012, 22:54 »

Tusen takk. Den kan vi kanskje lage. Har du flere arbeidstegninger? Det hadde vært flott.
Den store jobben er å få måla perfekte. E lagde en svær benkpress med knebøystaiv, den virker som en drøm, men den er litt smal med bred benkpressog benvippa var ikke justerbar. det husker e på neste gang.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!