Skrevet av Emne: Ullrich & Contador dopingdømt, snart på tide å endre regelverket?!  (Lest 17567 ganger)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Jan Ullrich: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10043175
Alberto Contador: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10077181

Dette er bare to nye saker, blant mange, som bør være med på å endre regelverket! Sykkelsporten er en utsatt idrett mtp doping, det samme ser vi igjen i andre idretter. (La strongman og kroppsbygging holdes utenfor diskusjonen)

Er det ikke på tide å sette en lengre straff enn to års utestengelse for personer med slik dopingdom? Hvorfor skal de få sjansen til å hevde seg igjen i en idrett når de har tatt det valget å jukse for å kunne få en god plassering?

Dette har også skjedd i andre idretter der tidligere utestengte personer har kommet tilbake å fått en god plassering.. Nå vet jeg ikke hvordan langtidseffekten er for det feks syklistene har inntatt, men i forhold til kraftidretter som vektløfting og styrkeløft samt amerikansk fotball og andre idretter man kan hevde seg med veksthormoner og steroider, er det bevist at det har en lengre effekt selv flere år etter endt bruk. Jeg spør igjen: Hvorfor skal disse få en sjanse til å hevde seg i en idrett når de er tatt for fusk?

Det er selvfølgelig forskjellig grad av dopingdom, og slik som forurenset kosttilskudd er jo noe som alle kan være uheldige med. Men på resultatene fra testene ser de vel en klar forskjell på dette og effekten er jo utvilsomt stor slik at kun to års utestengelse syntes jeg rett og slett bli for dumt. Hva med livstidsutestengelse?!

Både i min egen idrett og når jeg sitter i godstolen i stua for å se på idrett har jeg lyst til at alle skal konkurrere på likt grunnlag. Den som vinner er rett og slett den som er sterkest, mest utholden, best tekniker og/eller taktiker og vinner en konkurranse der grunnlinjene er like og alle stiller på like prinsipper til start.

Håper WADA og ADN kommer fremover i teknologien og at deres satsing blir vektlagt i hver eneste idrett slik at dette er mulig. Det er nok mange sorte får ute i toppen i diverse idretter as we speak, får håpe det med tiden er at antidopingarbeidet er et steg foran doperne!

Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

kikket mye på dette. Lance armstrong har de aldri klart å tatt. Jeg tror nesten mannen har vært rein jg:) FBI har vært etter han i 2 år og nå og de måtte bare legge saken død.

De har nok en fornuftig grunn på hvorfor det er 2 år. En ting er utestengesle, en annen ting er boter, betaling tilbake ab premiepenger og ble hevet ut av laget


De kan legge ned livstiddom om det har vært tidligere bruk vel?

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

kikket mye på dette. Lance armstrong har de aldri klart å tatt. Jeg tror nesten mannen har vært rein jg:) FBI har vært etter han i 2 år og nå og de måtte bare legge saken død.

De har nok en fornuftig grunn på hvorfor det er 2 år. En ting er utestengesle, en annen ting er boter, betaling tilbake ab premiepenger og ble hevet ut av laget

De kan legge ned livstiddom om det har vært tidligere bruk vel?

De driver vel fortsatt på med etterforskning rundt Lance, er selv skeptisk til han..
Livstidsdom kan forekomme hvis en person blir tatt for 2.gang, men ettersom det krever mye ressurser å gjøre denne type arbeid, så ser jeg ikke hvorfor man ikke kan fjerne de først som sist når de blir tatt første gang og heller bruke ressursene på å se etter andre sorte får.
Vet at det finnes vektløftere som har fått utestengelse etter å bli tatt for andre gang, men i hjemlandet allikevel får konkurrere pga elendig antidopingarbeid i det landet(les: russland/ukraina) og at de ikke overholder regler selv om det er satt av wada og organisasjonen de konkurrerte under.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
De driver vel fortsatt på med etterforskning rundt Lance, er selv skeptisk til han..
Livstidsdom kan forekomme hvis en person blir tatt for 2.gang, men ettersom det krever mye ressurser å gjøre denne type arbeid, så ser jeg ikke hvorfor man ikke kan fjerne de først som sist når de blir tatt første gang og heller bruke ressursene på å se etter andre sorte får.
Vet at det finnes vektløftere som har fått utestengelse etter å bli tatt for andre gang, men i hjemlandet allikevel får konkurrere pga elendig antidopingarbeid i det landet(les: russland/ukraina) og at de ikke overholder regler selv om det er satt av wada og organisasjonen de konkurrerte under.

Lance ble for 1-2 uker tilbake frikjent eller noe sånt....Politiet osv droppet videre etterforskning..

Edit: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10077691

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Det er nok noe humbug med Armstrong også..for nærmest "alle" hjelperytterne hans har jo testet positivt.
Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

De driver vel fortsatt på med etterforskning rundt Lance, er selv skeptisk til han..
Livstidsdom kan forekomme hvis en person blir tatt for 2.gang, men ettersom det krever mye ressurser å gjøre denne type arbeid, så ser jeg ikke hvorfor man ikke kan fjerne de først som sist når de blir tatt første gang og heller bruke ressursene på å se etter andre sorte får.
Vet at det finnes vektløftere som har fått utestengelse etter å bli tatt for andre gang, men i hjemlandet allikevel får konkurrere pga elendig antidopingarbeid i det landet(les: russland/ukraina) og at de ikke overholder regler selv om det er satt av wada og organisasjonen de konkurrerte under.

FBI avsluttet dette for få dager siden. Saken er død. De fant igjenting på han. Han er vel den som har blitt testet mest, i tillegg til å ha FBI etter seg i 2 år. Jeg tror ikke han har mye å skjule siden de aldri finner noe på han:)

ta feks contador nå. Han fikk vel en dopingdom nå, men er de hyllet han som bare det der han kommer ifra... Virker ikke som om folk bryr seg?

teamidretten skiller seg kanskje litt ut når noen blir tatt i doping. Fler som dette går utover og mye mye penger som står på spill.

Men ja, nå burde folk lære. En dag blir de tatt uansett:)

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Det er nok noe humbug med Armstrong også..for nærmest "alle" hjelperytterne hans har jo testet positivt.

Vist Lance faktisk alltid har vært dopingfri, noe jeg nekter å tro...Så er isåfall han det nærmeste man kommer supermann! Altså alle rundt han har blitt tatt, ikke nok med det har han knust dem alle gang på gang^^

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Lance ble for 1-2 uker tilbake frikjent eller noe sånt....Politiet osv droppet videre etterforskning..

Edit: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10077691

da var ikke bare politiet, det var FBI hehe. Finner ikke de noe så tror jg ikke det er noe å finne der

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Lance ble for 1-2 uker tilbake frikjent eller noe sånt....Politiet osv droppet videre etterforskning..

Edit: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10077691

"men det amerikanske antidopingbyrået gir seg ikke"

Okei, får håpe amerikanske antidopingbyrået får gjennomslag i saken.

Det er nok noe humbug med Armstrong også..for nærmest "alle" hjelperytterne hans har jo testet positivt.

Kanskje det er nettopp det ordet "hjelperytter" betyr i praksis, ta støten for hovedrytteren?  Huh
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Vist Lance faktisk alltid har vært dopingfri, noe jeg nekter å tro...Så er isåfall han det nærmeste man kommer supermann! Altså alle rundt han har blitt tatt, ikke nok med det har han knust dem alle gang på gang^^

armstrong er superman. bare se på kreften han overlevde. Legene sa vel han skulle dø.. Året eller par år etterpå vant han tdf for første gang:)

En skulle han evt en gang bli tatt for bruk så hadde det vært tidenes katastrofe for idretten. Jeg tror ingenting kunne toppet dette

Men så er det dette, er de ikke dømt så kan man jo heller ikke beskylde noen for dette:)

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
armstrong er superman. bare se på kreften han overlevde. Legene sa vel han skulle dø.. Året eller par år etterpå vant han tdf for første gang:)

En skulle han evt en gang bli tatt for bruk så hadde det vært tidenes katastrofe for idretten. Jeg tror ingenting kunne toppet dette

Du sier noe der! Hadde faktisk vært ganske så nært katastrofe..

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

armstrong er superman. bare se på kreften han overlevde. Legene sa vel han skulle dø.. Året eller par år etterpå vant han tdf for første gang:)


Mange vil bruke nettopp det som argument for at han har dopet seg. Da ofte visse medikamenter og doping faktisk er veldig fremkallende, og kan ha vært en medvikning til kreft. En kan sjeldent vite 100% grunnen for at en får kreft.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Men jg blir veldig overrrasket vær gang noen blir tatt for typisk clen, bloddoping og vanndrivende preparater. Dette er vel noe av det letteste å finne ut av i en evt kontroll?

Dette er vel relativt "milde" preparater iforhold til hva de kan bruke?


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Mange vil bruke nettopp det som argument for at han har dopet seg. Da ofte visse medikamenter og doping faktisk er veldig fremkallende, og kan ha vært en medvikning til kreft. En kan sjeldent vite 100% grunnen for at en får kreft.

grunnen til kreft er jo cellene som fucker seg. De deler seg feil, eller at det skjer noe som ikke skal skje. man hva det kommer av er kanskje ikke så lett å vite nei.

Veksthormoner vel noe som kan gi kreft iogmed at man få bla. fler muskelceller og da kan det fort skje noe feil ang dette? Men steroider, og slikt har jeg aldri hørt om kan gi dette. Men jeg vet jo ikke:)


Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482


Veksthormoner vel noe som kan gi kreft iogmed at man få bla. fler muskelceller og da kan det fort skje noe feil ang dette? Men steroider, og slikt har jeg aldri hørt om kan gi dette. Men jeg vet jo ikke:)

"men jeg vet jo ikke"

Nei, og det hører jeg. De som ikke tror steroider ikke kan være kreftfremkallende er ofte uvitne, eller også steroidebrukere som benekter det ovenfor seg selv.
Ja, noen type steroider kan ha positive effekter, som f.eks testosteron i behandling.

Ang veksthormoner kan godt hende. Men det er mange andre typer også, deribalnt orale steroider som går utover levern. Datt ut på å lese en del om dette en dag. Men overdrevet stor farerisiko er det ikke, men risikoen er der.... Smiley saken er at man vet aldri hvordan din individuelle kropp responderer, man er ulike på hver sin måte.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!