Skrevet av Emne: Jukse dag/ måltid  (Lest 3004 ganger)

Redstrek

  • Gjest
Jukse dag/ måltid
« : 18. februar 2012, 12:25 »
Er nå på diett, hvor jeg har 1 spisedag eller 1 juksemåltid. Si jeg på denne dagen spiser en hel
sjokoladeplate. Hvorfor er det slik at jeg bør "samle opp" det usunne på en egen dag? Hvorfor
ikke heller spise littegrann hver dag? Håper noen kan komme med et behjelpelig svar Smiley

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Jukse dag/ måltid
« #1 : 18. februar 2012, 12:36 »
Er nå på diett, hvor jeg har 1 spisedag eller 1 juksemåltid. Si jeg på denne dagen spiser en hel
sjokoladeplate. Hvorfor er det slik at jeg bør "samle opp" det usunne på en egen dag? Hvorfor
ikke heller spise littegrann hver dag? Håper noen kan komme med et behjelpelig svar Smiley

Hvis du skal spise usunne ting hver dag er du plutselig ikke på diett lenger. Spisedagen er for å lure kroppen, til å tro at det skal komme mye karbs. Usikkert tema for meg, men jeg tror det er sånn.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

EmyR

  • Gjest
Sv: Jukse dag/ måltid
« #2 : 18. februar 2012, 12:43 »
Ja, for å forklare som om du var en 10-åring, så blir det som å lure kroppen til at det kommer "bedre dager". En spisedag er ikke kun for at du skal komme deg gjennom dietten psykisk, men det hjelper faktisk veldig mye. Uten spisedag/oppkarb blir det veldig hardt for kroppen/musklene og generelt en mer mislykket diett.

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Jukse dag/ måltid
« #3 : 18. februar 2012, 12:49 »
Spisedag er for og få igang forbrenningen, så kroppen ikke tilpasser seg til et kcal underskudd.
Spisedagen skal helst bestå av masse karbs innen 6-8 timer.

Funker da best på ekstremdietter som varer i 3-8 uker

Redstrek

  • Gjest
Sv: Jukse dag/ måltid
« #4 : 18. februar 2012, 13:26 »
Takk for gode svar folkens, har nå fått litt mer forståelse for det Smiley

Utlogget Refs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

  • Im so mean I make medicine sick
Sv: Jukse dag/ måltid
« #5 : 18. februar 2012, 13:34 »
Det blir feil og si at sånn og sånn er det. Om spise dag er en nødvendighet for å fullføre dietten eller ikke er 100% individuelt!  Jeg for min egendel foretrekker ikke spisedag/jukse dag kall det hva du vil.
Jeg syntes det er lettere å fullføre en diett dersom det blir gjort 100%. En spisedag for meg gir motsatt effekt med tanke på motivasjon etc. Du må selv finne ut av hva som trigger deg, og hva som hjelper deg å holde motivasjonen oppe for å fullføre det du har begitt deg ut på.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!