Skrevet av Emne: Går ned i vekt?  (Lest 1417 ganger)

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Går ned i vekt?
« : 22. februar 2012, 14:04 »
Hei, jeg har trent i litt over 5 måneder nå. Har spist utrolig mye og gått opp mye i vekt. På 05.02.2012   lå vekten på 67.9 kg, veide meg idag og håpet på 68.x men var absolutt ikke det den lå på. Den lå på 66.4 kg. Med andre ord går jeg ned i vekt selv om jeg spiser like mye som jeg har gjort under perioden jeg gikk opp.

Hva kan være grunnen til dette, og bør jeg ty til en gainer?

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Går ned i vekt?
« #1 : 22. februar 2012, 14:32 »
Går du ned i vekt spiser du for lite. Punktum!
Øk kaloriinntaket med cirka 500 kcal.
Det klarer du fint ved å spise mer. Men hvis du ikke klarer det kan jo supplere med en gainer

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Går ned i vekt?
« #2 : 22. februar 2012, 21:57 »
Men hvordan kan det ha seg at matmengden som en dag var nok til at jeg var i overskudd, på en uke kan gå til underskudd når trening og mat mengden er lik?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Går ned i vekt?
« #3 : 22. februar 2012, 22:14 »
"Ty til gainer"? Hehe.. Du har jo faktisk litt vann i kroppen og, så er ikke uvanlig at kroppsvekten kan variere både en kilo og to fra dag til dag. Wink

Hvordan ser en vanlig mat-dag ut, forresten?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Går ned i vekt?
« #4 : 22. februar 2012, 22:25 »
Frokost:
2 egg, 4 grov brød skiver, oliven, ost, smør, melk.

Måltid 1:
En halv stekt kylling, poteter samt ris + salat

Måltid 2:
5 brødskiver (Ost-kjøtt) - Ble slik idag ettersom at jeg ikke var hjemme og måtte lage en rask matpakke

Måltid 3:
Rødt kjøtt stekt med tomat + 4 brødskiver.

Måltid 4:
En håndfull hvalnøtter.

Måltid 5:
Et eple, to appelsiner.

Måltid 6:
Resten av kyllingen, så mye som jeg orker.

Vet dette er lite beskrivende, og veier dessverre ikke maten før jeg lager den. Så skal heller ta bilde imorgen, så kan dere heller se mengden da.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Går ned i vekt?
« #5 : 22. februar 2012, 22:48 »
Hmm vi blir ikke så mye klokere av det der når du ikke sier stort om mengden.

"Måltid" 4 og 5 kvalifiserer ikke som måltider. Så i løpet av en dag får du i deg 1 kylling (hvor det kanskje er 400 gr kjøtt), 12-14 brødskiver, et par egg, halvliter melk, et par hundre gram rødt kjøtt, et par-tre hundre gram ris, og et par poteter?

Begynn å telle kalorier. En ting til, er det nøyaktig dette du spiser hver dag? Asså, du lurer ingen andre enn deg sjøl om du sier du spiser dette men ikke gjør det. Går man feks på skole er det jo fort gjort å droppe frokosten, ta noe kjapt til lunsj, spise noe kjapt til middag fordi man er trøtt etter skolen osv..

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Går ned i vekt?
« #6 : 22. februar 2012, 23:57 »
Viss du sist veide deg 05.02.12, veier du deg for sjelden. Vei deg ofte. Minst en gang per uke. Og vei deg alltid mens du er i samme "form", dvs. at du ikke veier deg mens du er stappmett den ene dagen, og skrubbsulten og dehydrert den andre. Slike ting vil påvirke noe enormt. Selv kan jeg veie 84 kg etter en lørdagskveld med mye mat og drikke. På en dag hvor jeg er skikkelig sulten, har drukket altfor lite og har levd slik noen dager etter hverandre, kan vekten vise 79,5 kg.

Normalt veier jeg rundt 81 kg.

Det er ikke store svinginger vi snakker om i ditt tilfelle. Og du kan ikke forvente å øke noe særlig på den tiden uansett. Det kan selvsagt også være at du tror du spiser det samme, men i virkeligheten ikke gjør det. Evt. har trent altfor lite med vekter siden den tid, og vært mye i bevegelse generelt.

Men viss du spiser bra, og har problemer med å gå opp i vekt likevel: Mitt råd er i så fall å øke intensiteten ytterligere. Tren HARDT. Knallhardt. 4-8 repetisjoner. Kjør til failure. Det fikk meg til å vokse FORT når jeg var ny iallfall, og veide rundt det der. Gikk opp 11 kg på 6 mnd. Og jeg var den typisk tynne typen som sleit noe sykt med å øke.

Anbefaler forresten ikke å bruke gainere generelt gjennom dagen, men du kan med fordel kjøpe inn gainer og bruke det etter trening. Gainer er perfekt etter trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!