Skrevet av Emne: Ulike metoder å trene lår på?  (Lest 2459 ganger)

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Ulike metoder å trene lår på?
« : 01. mars 2012, 20:54 »
Jeg har trent knebøy(+andre benøvelser) en gang i uken fra sommeren og fram til nå. Har hatt en enorm framgang og ligger nå på 137,5, 5x5.

Problemet mitt er at jeg ser ikke ut til å bli noe mer markert i lårene, bare større.

Spørsmålet mitt går vel egentlig utpå om jeg får mindre lår av å øke antall reps. Altså 20+? Og evt. blir mer markert?
Vet det kommer til å bli slaktet, men jeg har fått plagsomt store lår og rumpeballer.

Er det noe jeg kan gjøre?

Setter pris på svar :-)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Ulike metoder å trene lår på?
« #1 : 01. mars 2012, 21:00 »
heheheh!

Er bare en ting som styrer dette, og det er fettprosent! Det er individuelt hvor fettet legger seg mest på kroppen.. kan hende du er passe markert andre plasser, men på lårene kan det se ut til å henge bra uansett.. (det er faktisk en jente ting, ikkje ta det personlig)

ettersom du ikkje kan kan slanke deg en viss plass, men må slanke deg generelt må du enten leve med det, eller deffe..

20+ i bøy blir brukt i fler forskjellige programmer for byggere for volum, og vil nok ikkje hjelpe
Westside disciple

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Ulike metoder å trene lår på?
« #2 : 02. mars 2012, 13:29 »
heheheh!

Er bare en ting som styrer dette, og det er fettprosent! Det er individuelt hvor fettet legger seg mest på kroppen.. kan hende du er passe markert andre plasser, men på lårene kan det se ut til å henge bra uansett.. (det er faktisk en jente ting, ikkje ta det personlig)


Tar det ikke personlig :p
Men ja, blir nok deffing snart!

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Sv: Ulike metoder å trene lår på?
« #3 : 27. mai 2012, 10:55 »
Om du ikke vil bygge størrelsen på musklene mer nå skal du ikke ta flere men færre rep. Du kan ta 4 rep. f.eks Da øker du styrken mer enn du bygger volum.  Når du derimot skal øke muskelstørrelse skal du ta fra 8 rep og oppover.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Ulike metoder å trene lår på?
« #4 : 27. mai 2012, 11:08 »
Om du ikke vil bygge størrelsen på musklene mer nå skal du ikke ta flere men færre rep. Du kan ta 4 rep. f.eks Da øker du styrken mer enn du bygger volum.  Når du derimot skal øke muskelstørrelse skal du ta fra 8 rep og oppover.

Men når du kommer opp i 15 reps og oppover så blir det neppe noen særlig muskeløkning, mer utholdenhet.
Markerte muskler er nok mer et spørsmål om å slanke bort fettlaget.

Man kan jo trene mer kardio og plyometrics (eksplosivitet) også, istedenfor ren styrke.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!