Skrevet av Emne: Skulder  (Lest 2011 ganger)

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Skulder
« : 20. mars 2012, 15:21 »
Hadde en bryst,skulder og tricep økt idag... kom til millitærpressen. Heiv på 55 kg, skulle ta 5 reps, etter det 5 reppe, så svei det noe inni helvete i skuldra og måtte bare stoppe hele treningen.... hva faen kan det ha vært for noe? Ble så forbanna at jeg knuste skapet på treningsrommet mitt...

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Skulder
« #1 : 20. mars 2012, 17:07 »
Nåå vet jeg ikke hvilke øvelser du kjører for bryst og triceps, men mange av de øvelsene involverer skuldrene i større eller mindre grad.
Dessuten blir bryst og triceps aktivert under militærpress, så det er faktisk ikke så rart at skuldrene blir "utslitt" etter ei sånn økt Smiley
Smiley

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Skulder
« #2 : 20. mars 2012, 17:31 »
Nåå vet jeg ikke hvilke øvelser du kjører for bryst og triceps, men mange av de øvelsene involverer skuldrene i større eller mindre grad.
Dessuten blir bryst og triceps aktivert under militærpress, så det er faktisk ikke så rart at skuldrene blir "utslitt" etter ei sånn økt Smiley

Først 4x4 i benkpress med 80 kg, så prøvde jeg meg på litt millitærpress. Første settet så svei det som faen i høgre skulder, venstre var helt fin.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Skulder
« #3 : 20. mars 2012, 18:49 »
Først 4x4 i benkpress med 80 kg, så prøvde jeg meg på litt millitærpress. Første settet så svei det som faen i høgre skulder, venstre var helt fin.

Svei som i skade? eller treningsverk? Smiley
Smiley

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Skulder
« #4 : 20. mars 2012, 18:51 »
Svei som i skade? eller treningsverk? Smiley

Som i skade/overbelastning, jeg vet ikke? Svei kun i ene skuldren og jeg klarte ikke fortsette med noen øvelser.

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Skulder
« #5 : 20. mars 2012, 23:28 »
Syntes å kjøre skuldre + bryst samme dag blir for mye for skuldrene. Ville tatt skuldre en helt annen dag fra bryst imo. Mange har slitet med det samme, så ikke føl deg alene TS. Jeg gjorde skuldre + bryst selv før, men energien var ræva fordi jeg løftet tungt på alt og fikk ikke til så bra på skuldre. Etter jeg skiftet har jeg tatt flere reps og sets på skuldre. Jeg tar:
Militær>shoulder (super sett med laterlial funker fett) + rear delt på cable cross eller på skrå benk + så front delt. Funker helt flott og siden jeg gjør dette før triceps (da trener jeg triceps etter skuldre) og siden jeg ikke blir så sliten av disse øvelsene funker det helt perfekt. Derimot på bryst + tric dager slet jeg innmari mye :p, tunge økter med benk, skrå osv ble for mye for triceps hehe. Men prøv å sjekk om du får noe vondt når du tar mindre vekter, eller se om det varer lenge. Tror ikke det er noe farlig som har skjedd, men best å sjekke ut om du har fortsatt vondt. Men anbefaler skuldre på en annen dag enn bryst. Men er opp til deg, smak og behag!

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Skulder
« #6 : 21. mars 2012, 07:36 »
Syntes å kjøre skuldre + bryst samme dag blir for mye for skuldrene. Ville tatt skuldre en helt annen dag fra bryst imo. Mange har slitet med det samme, så ikke føl deg alene TS. Jeg gjorde skuldre + bryst selv før, men energien var ræva fordi jeg løftet tungt på alt og fikk ikke til så bra på skuldre. Etter jeg skiftet har jeg tatt flere reps og sets på skuldre. Jeg tar:
Militær>shoulder (super sett med laterlial funker fett) + rear delt på cable cross eller på skrå benk + så front delt. Funker helt flott og siden jeg gjør dette før triceps (da trener jeg triceps etter skuldre) og siden jeg ikke blir så sliten av disse øvelsene funker det helt perfekt. Derimot på bryst + tric dager slet jeg innmari mye :p, tunge økter med benk, skrå osv ble for mye for triceps hehe. Men prøv å sjekk om du får noe vondt når du tar mindre vekter, eller se om det varer lenge. Tror ikke det er noe farlig som har skjedd, men best å sjekke ut om du har fortsatt vondt. Men anbefaler skuldre på en annen dag enn bryst. Men er opp til deg, smak og behag!

Ja, skal prøve:) Takk for hjelpa. Skal begynne med noe rippetoe greier nå, for jeg har nok overbelastet skuldrene med for mye benk og millitær i det siste.

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Skulder
« #7 : 21. mars 2012, 14:06 »
Ja, skal prøve:) Takk for hjelpa. Skal begynne med noe rippetoe greier nå, for jeg har nok overbelastet skuldrene med for mye benk og millitær i det siste.
Om du har trent lenge og og kjører feks 2 split (noe jeg tror du gjør?) Du tar jo triceps, bryst og skuldre. Så Biceps, rygg og bein den andre dagen? Så ikke fortsett med heavy styrkeløft 2dager i uka. Jeg gjorde den feilen med knebøy når jeg hadde program for å kjøre bein 1 dag ekstra i uka. Så kjørte heller masse den ene dagen og kjørte få reps på den andre, det greide kroppen å gjøre helt fint. Om du har trent, la oss si 5-6+mnd, hvorfor ikke kjøre 2 muskler på 1 dag? Smiley Det vil være mye bedre og du slipper overbelastning samt overtrening på kort tid.  Men dette kommer egentlig helt ann på hva ditt mål er atm, om du vil ha mer styrke eller vil bli større (muskler).

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Skulder
« #8 : 21. mars 2012, 14:48 »
Om du har trent lenge og og kjører feks 2 split (noe jeg tror du gjør?) Du tar jo triceps, bryst og skuldre. Så Biceps, rygg og bein den andre dagen? Så ikke fortsett med heavy styrkeløft 2dager i uka. Jeg gjorde den feilen med knebøy når jeg hadde program for å kjøre bein 1 dag ekstra i uka. Så kjørte heller masse den ene dagen og kjørte få reps på den andre, det greide kroppen å gjøre helt fint. Om du har trent, la oss si 5-6+mnd, hvorfor ikke kjøre 2 muskler på 1 dag? Smiley Det vil være mye bedre og du slipper overbelastning samt overtrening på kort tid.  Men dette kommer egentlig helt ann på hva ditt mål er atm, om du vil ha mer styrke eller vil bli større (muskler).

Tenker kun styrke jeg:) har nettopp begynt litt med den splitten... men tror jeg er på ett overtreningsstadiet nå. Så jeg roer det ned til neste mandag før jeg begynner på rippetoe sitt program:)

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Skulder
« #9 : 21. mars 2012, 14:55 »
Tenker kun styrke jeg:) har nettopp begynt litt med den splitten... men tror jeg er på ett overtreningsstadiet nå. Så jeg roer det ned til neste mandag før jeg begynner på rippetoe sitt program:)
Er det lenge siden du tok pause fra trening?

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Skulder
« #10 : 21. mars 2012, 15:39 »
Er det lenge siden du tok pause fra trening?

Sikkert noen måneder

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Skulder
« #11 : 21. mars 2012, 15:57 »
Ta 1 uke av treni
Sikkert noen måneder
Hvorfor ikke ta 1 uke trening av før du starter på den nye planen du skal kjøre? Er lurt å gi kroppen full restitusjon Wink. Du mister ikke muskler eller noe som helst, du lager faktisk. Just a bro tip!

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Skulder
« #12 : 21. mars 2012, 16:30 »
Ta 1 uke av treni Hvorfor ikke ta 1 uke trening av før du starter på den nye planen du skal kjøre? Er lurt å gi kroppen full restitusjon Wink. Du mister ikke muskler eller noe som helst, du lager faktisk. Just a bro tip!

Trente sist igår, så tar fri til neste mandag så blir nesten en uke det:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!