Skrevet av Emne: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!  (Lest 1994 ganger)

Utlogget Lastebiljente91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« : 21. mars 2012, 21:59 »
Jeg har prøvd å søke litt rundt på nettet, men finner egentlig ikke ut det jeg lurer på.

Hva gjør egentlig kreatin? Har vel skjønt at proteinpulver hjelper til med muskelveksten?..

Jeg trener også en del styrke og noe kondis. Har tenkt på om jeg kanskje skal begynne på noe slags pulver, men jeg ANER ikke hva.. Jeg trenger noe som hjelper til å bygge muskler fortere og gjerne hjelper til med å bli kvitt fett (noe som øker forbrenningen?) Hva burde jeg bruke? Og hva mener dere er det beste med tanke på smak/virkning?

Har et bra og sunt kosthold.


Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« #1 : 21. mars 2012, 22:11 »
Jeg har prøvd å søke litt rundt på nettet, men finner egentlig ikke ut det jeg lurer på.

Hva gjør egentlig kreatin? Har vel skjønt at proteinpulver hjelper til med muskelveksten?..

Jeg trener også en del styrke og noe kondis. Har tenkt på om jeg kanskje skal begynne på noe slags pulver, men jeg ANER ikke hva.. Jeg trenger noe som hjelper til å bygge muskler fortere og gjerne hjelper til med å bli kvitt fett (noe som øker forbrenningen?) Hva burde jeg bruke? Og hva mener dere er det beste med tanke på smak/virkning?

Har et bra og sunt kosthold.



Kreatin er et hjelpemiddel som gjør deg sterkere så du greier mer vekter. Det er ikke et superhjelpe middel men du kan greie å løfte veldig tungt selv om du ikke har løftet veldig mye før. Det beste er nok å vente med å bruke kreatin til du stagnerer og ikke greier å løfte mer enn det du allerede har gjort. Du kan kanskje legge på deg litt vann på kroppen når du bruker kreatin, men dette er individuelt... Du kan godt bruke kreatin nå, men hvis du allerede greier å løfte tyngre. Så hadde jeg ventet med å bruke kreatin til du stagnerer og ikke greier å løfte mer, Hvordan er treningen tror du...? Greier du å løfte mer? Det er mye forskjellig å bruke for hjelpe deg med fettforbrenningen, men jeg er ikke en ekspert på det. Jeg har bare brukt Ripped Fuel og det funket for meg da men jeg har ikke brukt det mange ganger. Det du trenger er mindre kalorier enn du forbrenner, så når du stagnerer kan du prøve et sånt fettforbrennings tilskudd... ;-)

Utlogget Lastebiljente91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
Sv: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« #2 : 21. mars 2012, 22:24 »
Ok, da skjønner jeg litt mer Wink Har ikke stagnert enda, for jeg merker fortsatt litt forbedring, men det går sakte. Så tenkte derfor jeg kanskje skulle begynne på proteinpulver ellerno for å få bedre effekt av treningen og enda bedre resultat..? Har hørt at proteinpulver skal hjelpe veldig med muskelbygging..?

Jeg passer på hva jeg har i meg, så er forsiktig med kalorier, karbohydrat osv men ser ingen forskjell på fettet. Så tenkte derfor også på fettforbrenningstilskudd, men er veldig usikker på hva jeg skal velge med tanke på hva som fungerer og det som kun er sløsing av penger.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« #3 : 21. mars 2012, 22:37 »
Ok, da skjønner jeg litt mer Wink Har ikke stagnert enda, for jeg merker fortsatt litt forbedring, men det går sakte. Så tenkte derfor jeg kanskje skulle begynne på proteinpulver ellerno for å få bedre effekt av treningen og enda bedre resultat..? Har hørt at proteinpulver skal hjelpe veldig med muskelbygging..?

Jeg passer på hva jeg har i meg, så er forsiktig med kalorier, karbohydrat osv men ser ingen forskjell på fettet. Så tenkte derfor også på fettforbrenningstilskudd, men er veldig usikker på hva jeg skal velge med tanke på hva som fungerer og det som kun er sløsing av penger.

Du har mye å hente på å få i deg mer proteiner, det vil hjelpe deg med fettforbrenningen din og få større muskler. Så det hadde jeg kjøpt meg hvis jeg var deg. Men jeg vil ikke råde deg i å kjøpe noe jeg ikke har prøvd, da kan jeg heller råde deg til å spise bedre enn det du allerede gjør. Da veie maten din og ta omega 3 kapsler til middag eller til frokost så får du sundt fett i deg. Men hvis du allerede spiser bra og likevel trenger fettforbrennings tilskudd så kjøp i vei. Jeg er ikke en ekspert der, du kan kjøpe Ripped Fuel som du får tak i Sverige. Men ikke forvent store mirakler for ingenting er super hjelpe middel. Det er bare et tilskudd, du trenger å spise mindre mat hvis du ikke går ned i vekt eller trene mer som å gå en tur eller trene mer på helsestudio... Håper det var hjelp nok eller så kan jeg sikkert hjelpe deg mer...?

Utlogget Lastebiljente91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
Sv: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« #4 : 21. mars 2012, 22:43 »
Tror jeg vil prøve ut proteinpulver for å se om det kan hjelpe meg med treningen Smiley

Men, hvor burde jeg kjøpe og hva smaker best?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« #5 : 21. mars 2012, 22:54 »
Tror jeg vil prøve ut proteinpulver for å se om det kan hjelpe meg med treningen Smiley

Men, hvor burde jeg kjøpe og hva smaker best?

Det kan du bestille på nettet, det er forskjellige internett sider som har det. Et sted som er billig er gymgrosissten.no... Men jeg kan gi deg en side der det er fler å velge mellom... http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=28402.0

Gymgrosissten er utenlandsk, men har en butikk i Oslo som sender deg varene ganske kjappt... Når det gjelder smak så er smaken delt, så du må bare prøve etter din smak. 90+ protein isolate Appelsin fra proteinfabrikken er ganske god, den tror jeg du liker... Er sikkert andre som har noen forslag, men også fitnessplanet.no har en god proteinpulver som heter Micro Whey sjokolade på 4kg... til 699,- Håper det hjalp? Bare spør hvis du trenger mer hjelp...

Utlogget Lastebiljente91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
Sv: Proteinpulver, kreatin ?? hjelp!
« #6 : 21. mars 2012, 23:53 »
Tusen takk!  Grin dette var til stor hjelp! Fått svar på alt jeg lurte på, å kommer jeg på noe mer så spør jeg! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!