Skrevet av Emne: Multivitaminer stoppet i tollen  (Lest 2004 ganger)

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Multivitaminer stoppet i tollen
« : 30. mars 2012, 15:47 »
Leste litt om Nature's way sitt multivitamin kosttilskudd på iherb.com. Så at produktet fikk veldig gode tilbakemeldinger, og tenkte jeg skulle teste dette ut. Jeg fikk idag brev av posten der de skrev at varen ville bli sendt tilbake pga pakken inneholdt legemiddel, og kunne derfor ikke innføres.

Hvorfor sier de at dette produktet er et legemiddel? http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Alive-Whole-Food-Energizer-Multi-Vitamin-Max-Potency-No-Iron-Added-180-Tablets/4120

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Multivitaminer stoppet i tollen
« #1 : 30. mars 2012, 15:59 »
Ser ut som produktet inneholder aminosyrer ? Det blir regnet som reseptpliktig legemiddel om jeg ikke tar feil.

Generelt sett bør du ikke bestille kosttilskudd fra utlandet grunnet at det er svært sjeldent du faktisk får det inn. Dette kan skyldes for høye nivåer av vitaminer/mineraler/sporstoffer i produktet kontra hva som er lovlig i Norge. Samt at produktet kan inneholde noe som blir regnet som legemiddel.

Har også vært tilfeller av folk som har måtte betale bot pga kosttilskudd som dette.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Multivitaminer stoppet i tollen
« #2 : 30. mars 2012, 23:23 »
Ser ut som produktet inneholder aminosyrer ? Det blir regnet som reseptpliktig legemiddel om jeg ikke tar feil.

Generelt sett bør du ikke bestille kosttilskudd fra utlandet grunnet at det er svært sjeldent du faktisk får det inn. 

Åh? Har aldrig varit med om att aminosyrer någonsin har varit ett problem att få in!
Har varit med om det en gång att packen blivit returnerad och jag beställer en god del från bl.a Iherb och det har gått helt fint. Sparar sjukt mycket pengar på att beställa från utlandet. Är enklare att beställa från länder i Europa men har egentligen aldrig upplevt problem från USA heller...

Så det tycker jag var ett dåligt råd.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Multivitaminer stoppet i tollen
« #3 : 31. mars 2012, 04:28 »
Åh? Har aldrig varit med om att aminosyrer någonsin har varit ett problem att få in!
Har varit med om det en gång att packen blivit returnerad och jag beställer en god del från bl.a Iherb och det har gått helt fint. Sparar sjukt mycket pengar på att beställa från utlandet. Är enklare att beställa från länder i Europa men har egentligen aldrig upplevt problem från USA heller...

Så det tycker jag var ett dåligt råd.

Det har tidligere vært et problem å innføre frie aminosyrer. Dog er det flere år siden jeg har oppdatert meg på dette. Er uansett en bra nyhet hvis det er lett å få importert inn kosttilskudd selv utenfor EØS.

Til OP:

Vel...  Ser blant annet at produktet inneholder Riboflavin. Riboflavin står ihvertfall på legemiddel listen. Vet om venner som har vært i samme situasjon, og har bedt tollen om oppgi hva de klassifisere som legemiddel. De har dog ikke lykkes med å få produktet/produktene inn.

Kilde: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-19991227-1565-0.html#2

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!