Skrevet av Emne: Kreatin  (Lest 2399 ganger)

Utlogget JEA96

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Kreatin
« : 02. april 2012, 14:14 »
Heisann.

Jeg har trent styrke i noen månder nå og vurderer å kjøpe litt kreatin for å få litt boost.

Jeg er 16 år og trener 3 dager i uken.

http://www.proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Kreatin--and--Styrke/Kreatin/Monohydrate/Kreatin-CreaPure-1000g-N%C3%B8ytral-Ultimate-Nutrition-12124-p0000003577.aspx

Det jeg lurer på er om det kreatine som er på linken over her er bra å kjøpe for å starte med, har aldri brukt kreatin før. Hvor lenge sånn cirka varer en slik boks? Er det bra kvalitet?

Takk Smiley

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Sv: Kreatin
« #1 : 02. april 2012, 14:25 »
Kreatinet der skal funke greit. I en slik boks er det 1000g og du kan ta 5-10g hver dag så du kan regne ut selv Wink
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget JEA96

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kreatin
« #2 : 02. april 2012, 14:30 »
Kreatinet der skal funke greit. I en slik boks er det 1000g og du kan ta 5-10g hver dag så du kan regne ut selv Wink

Ok, takk Smiley  Det står at døgndosen er 20g på den nettsiden, skal jeg drite i det?  Skal jeg ta kreatin på dager jeg ikke trener? 

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Kreatin
« #3 : 02. april 2012, 16:22 »
Hei Jea96. Det kreatinet du linket til fungerer helt fint, og det er vanlig monohydrat. Det står kanskje du skal ta 20 gram daglig, men faktum er at kroppen ikke klarer å ta opp så mye kreatin i løpet av en dag. Holder du deg til 10 gram dagen varer boksen mye lengre, samt det vil gi akkurat samme effekt.

Et lite tips om du skal bestille mer, eller vil ha billigere:
www.gymgrossisten.com selger 500g pakker for 100-150kr pakken. I tillegg så får du gratis frakt om du bestiller varer for over 500kr. Selv har jeg totalt sluttet å bruke PF, siden jeg foretrekker GG sine produkter samt frakten på alle bestillingene over 500kr blir gratis(Som tilsvarer alle mine bestillinger!)

Lykke til med treningen!:)
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget JEA96

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kreatin
« #4 : 02. april 2012, 17:39 »
Hei Jea96. Det kreatinet du linket til fungerer helt fint, og det er vanlig monohydrat. Det står kanskje du skal ta 20 gram daglig, men faktum er at kroppen ikke klarer å ta opp så mye kreatin i løpet av en dag. Holder du deg til 10 gram dagen varer boksen mye lengre, samt det vil gi akkurat samme effekt.

Et lite tips om du skal bestille mer, eller vil ha billigere:
www.gymgrossisten.com selger 500g pakker for 100-150kr pakken. I tillegg så får du gratis frakt om du bestiller varer for over 500kr. Selv har jeg totalt sluttet å bruke PF, siden jeg foretrekker GG sine produkter samt frakten på alle bestillingene over 500kr blir gratis(Som tilsvarer alle mine bestillinger!)

Lykke til med treningen!:)

Ah, takk for svar Cheesy

Så istede for å kjøpe den jeg linket til på PF, så kan jeg f.eks kjøpe 2 av denne her? ;
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Blir jo halv pris for like mange kilo (Da har jeg ikke regnet med porto etc). Er det dårligere kvalitet kanskje?

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Sv: Kreatin
« #5 : 02. april 2012, 18:17 »
Jeg bruker kun gymgrossisten. Kreatinet der funker som det skal Wink Brukte PF før.
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Kreatin
« #6 : 03. april 2012, 08:46 »
Ah, takk for svar Cheesy

Så istede for å kjøpe den jeg linket til på PF, så kan jeg f.eks kjøpe 2 av denne her? ;
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Blir jo halv pris for like mange kilo (Da har jeg ikke regnet med porto etc). Er det dårligere kvalitet kanskje?

Jeg ville handlet den hos GG. Kvaliteten er som Redstrek sier den samme. Kreatin monohydrat er kreatin monohydrat, ikke noe mere fancy enn det. Siden prisen halveres er det jo naturlig å handle billigste utgave, spesielt når kvaliteten er den samme?Smiley
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget JEA96

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kreatin
« #7 : 03. april 2012, 15:50 »
Takk for svar alle sammen Smiley Da blir det vel bestilling fra GG. Det gjennstår bare å overbevise min far, han er en skikkelig anti-kosttilskudd person.

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Kreatin
« #8 : 03. april 2012, 17:36 »
Kreatin Monohydrat er ikke på noen form skadelig:)
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget Playger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Kreatin
« #9 : 18. april 2012, 19:38 »
Kreatin monohydrate er kreatin monohydrate. Er ikke stor forskjell på de diverse levrandørene bortsett fra konsistens og eventuelt andre tilsatte stoffer.

Monohydrate er ikke skadelig, av personlig erfaring kan det gi noe økt kvisevekst i det lengre løp, men det er ikke snakk om noe alvorlig!

Hvis du vil sikre deg det beste monohydrate, så let etter merker med "creapure".


For maximalt utbytte av kreatin, skal det fordeles på 3-5inntak om dagen. (for at kroppen skal kunne opprettholde dens effekt hele døgnet, og ikke bare periodesvis)

Utlogget rigamortous

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Sv: Kreatin
« #10 : 20. april 2012, 21:30 »
Viktig og huske på at kreatin ikke har lik effekt på alle. Tatt av egen erfaring altså.
Everybody has a little bit of Zyzz in them!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!