Skrevet av Emne: Smal benk i smith?  (Lest 13466 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #15 : 13. april 2012, 00:22 »
KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det (Dorian Yates bl.a. - 6 x Mr. Olympia).
Interessant. Du sier altså at vi kan forvente muskeløkning på lik linje med verdens største byggere. Tror jeg må begynne å bare trene i smith, så jeg står sceneklar og danker ut Jay, Phill, Green og resten av de store gutta.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #16 : 13. april 2012, 14:06 »
Interessant. Du sier altså at vi kan forvente muskeløkning på lik linje med verdens største byggere. Tror jeg må begynne å bare trene i smith, så jeg står sceneklar og danker ut Jay, Phill, Green og resten av de store gutta.
Du er beviselig gal om dette er hva du tenker etter å ha lest det jeg skrev.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #17 : 13. april 2012, 15:53 »
Du er beviselig gal om dette er hva du tenker etter å ha lest det jeg skrev.
Nei det er jeg ikke, for du skrev at f.eks jeg indirekte kan bli like svær som Mr.O byggere ved å trene i smith. De fikk visstnok bedre økning av det enn frivekter. Hvis du visste at de bruker dop hadde du ikke brukt de som eksempel. Jeg vil også få bevist at verdens beste byggere blir større av smith enn frivekter.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Smal benk i smith?
« #18 : 13. april 2012, 16:08 »
Paramora: han er et troll. Overse det Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #19 : 13. april 2012, 16:14 »
Paramora: han er et troll. Overse det Smiley
Du kaller meg et troll? Du er utdannet lege å synes det er gøy å starte krangler på nettforum. Meget voksent av deg. Er det noen her som er troll så er det du.
paramora trekker frem kroppsbyggere som eksempel på styrkeøkning. Det blir helt feil.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Smal benk i smith?
« #20 : 13. april 2012, 16:15 »
Intelligensen kan ikke være særlig høy om man presser seg maks i en Smith-maskin uten å bruke låser. Med en stang er det annerledes, selv om det også er farlig. Mange klarer å komme seg ut på et vis, enten ved å presse stangen bort eller ved å ikke bruke låser (slik at de bare kan skli vektene av om det ikke går). En normalt oppgående person burde klare å tenke over dette. Jeg er sjokkert over at noen ikke gjør dette, men for de det gjelder - ja, da er det bra at du påpeker det!

Jeg har ikke noe problem med at du påpeker det, men ikke si at en Smith-maskin er farlig og aldri må brukes. For noe tull. Å bruke den slik du mener: Ja, selvsagt er dette farlig. Men går det an å bruke en Smith-maskin 100% trygt (tryggere enn benk) og ha samme fremgang som når du bruker den slik du snakker om: Jepp, det gjør det.

Skal ikke dra det ut noe mer, men det er ikke så mye mer å si heller. En Smith-maskin er ikke farlig, end of story.

Det er nettopp dette som er grunnen til at smith-maskinen burde være ulovlig i Norge. Altfor mange unge mennesker med dårlig refleksjonsevne skader seg for livet, eller i verste fall dør.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Smal benk i smith?
« #21 : 13. april 2012, 16:23 »
Du kaller meg et troll? Du er utdannet lege å synes det er gøy å starte krangler på nettforum. Meget voksent av deg. Er det noen her som er troll så er det du.
paramora trekker frem kroppsbyggere som eksempel på styrkeøkning. Det blir helt feil.

Når ble jeg egentlig lege :p?

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #22 : 13. april 2012, 16:30 »
Når ble jeg egentlig lege :p?
Så eder snakker ei sant?
Aldri har jeg sett, en lyvende mannsperson så komplett.
Sier ei hva som er sant, din oppførsel kan ikke kalles galant.

Hvor du finner glede i trolleri og tøys, er for meg et stort mysterie.
Om herren ikke klarer å roe seg ned, trenger de kanskje en ferie
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Smal benk i smith?
« #23 : 13. april 2012, 16:33 »
Så eder snakker ei sant?
Aldri har jeg sett, en lyvende mannsperson så komplett.
Sier ei hva som er sant, din oppførsel kan ikke kalles galant.

Hvor du finner glede i trolleri og tøys, er for meg et stort mysterie.
Om herren ikke klarer å roe seg ned, trenger de kanskje en ferie

Da ber man eders aller nådigste høyhet om å finne et bevis på at u.t har skrevet at man er lege Smiley Men det er kan hende mye forlangt Grin

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #24 : 13. april 2012, 16:44 »
Da ber man eders aller nådigste høyhet om å finne et bevis på at u.t har skrevet at man er lege Smiley Men det er kan hende mye forlangt Grin
De roter med enkle ord, det sømmer seg ei en mann.
Om min påstand kan bevises, kommer på hukommelsen ann.
For et sted i denne virtuelle møteplass er det et innlegg skrevet av dem.
Men hvor skriveriet har holdeplass, kommer ikke frem.

Men mitt hode forteller meg i dus, at du er utdannet lege.
Jeg mener å huske din påstand om stilling, din kjæreste må hete Hege.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Redstrek

  • Gjest
Sv: Smal benk i smith?
« #25 : 13. april 2012, 17:18 »
De roter med enkle ord, det sømmer seg ei en mann.
Om min påstand kan bevises, kommer på hukommelsen ann.
For et sted i denne virtuelle møteplass er det et innlegg skrevet av dem.
Men hvor skriveriet har holdeplass, kommer ikke frem.

Men mitt hode forteller meg i dus, at du er utdannet lege.
Jeg mener å huske din påstand om stilling, din kjæreste må hete Hege.

Fint dikt, Mr. Poet

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #26 : 14. april 2012, 17:08 »
Nei det er jeg ikke, for du skrev at f.eks jeg indirekte kan bli like svær som Mr.O byggere ved å trene i smith. De fikk visstnok bedre økning av det enn frivekter. Hvis du visste at de bruker dop hadde du ikke brukt de som eksempel. Jeg vil også få bevist at verdens beste byggere blir større av smith enn frivekter.
Jeg har IKKE sagt dette indirekte. Jeg har sagt i mot at en Smith-maskin ikke kan gjøre en person sterkere og større, at ALLE som bruker det vil garantert få skader av det fordi det ikke er "naturlig" og at det er enkelt å finne eksempler på folk som har brukt Smith-maskiner med stor suksess og aldri fått skader av det etter lang tids bruk.

Dorian Yates er en av dem. Han ble 6 x Mr. Olympia, og sier selv at han bygget veldig bra lår med vanlig knebøy over mange år. Men resultatene eksploderte for ham når han gikk over til hack lift, Smith-bøy og beinpress, etter å ha pådratt seg en ryggskade av vanlig knebøy. Dette sier han. Han skadet seg heller aldri på Smith-maskinen, så vidt jeg har forstått det. Derimot brukte han den med stor suksess, og sier selv at han aldri hatt hatt de lårene han hadde om dette ikke hadde skjedd.

Betyr dette at jeg sier at du kan bli som Dorian Yates av å trene knebøy i Smith-maskin?

Viss du svarer "ja" her, tar du feil. Fakta. Du tar feil. Dette er noe du må innse. Jeg kan heller ikke hjelpe deg med å forstå dette om du ikke kan forklare meg ressonementet som førte deg til en slik konklusjon.

Dette er hva jeg skrev:

"KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det (Dorian Yates bl.a. - 6 x Mr. Olympia). "

Dette betyr: Å si at en Smith-maskin ikke funker er idiotisk. Det finnes bevis på at den gjør det. Er den bedre enn frivekter? Noen synes det, noen ikke. Er den skadelig? Mange har trent med Smith-maskiner i 10 år uten å få en eneste skade - det er nok SVÆRT betinget av teknikk og genetisk struktur, og det er ingen holdbare argument som tilsier at den er skadelig for deg uansett hvem du er.

Folk vil nok ikke at Smith-maskiner skal være effektive fordi de er mer behagelige. Og det ser ikke like "hardcore" ut. Det er for jålete byggerkropper som ikke tenker funksjonelt, eller hva? Eller kanskje jeg dømmer nå. Ikke vet jeg. Det er uansett for få som tenker seg om før de prater når Smith-maskinen blir et samtaleemne. Fakta.

Hvorfor fungerer Smith-maskiner? Fordi du kan oppnå ekstrem progresjon i dem. Akkurat slik du kan med fribenk, fribøy og beinpress.

Et refleksjonsspørsmål for de som fremdeles ikke er enige: Prøv å løfte 200 kg i knebøy 10 ganger i en Smith-maskin og FORTELL MEG AT DEN IKKE FUNKER.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Smal benk i smith?
« #27 : 14. april 2012, 17:33 »
De roter med enkle ord, det sømmer seg ei en mann.
Om min påstand kan bevises, kommer på hukommelsen ann.
For et sted i denne virtuelle møteplass er det et innlegg skrevet av dem.
Men hvor skriveriet har holdeplass, kommer ikke frem.

Men mitt hode forteller meg i dus, at du er utdannet lege.
Jeg mener å huske din påstand om stilling, din kjæreste må hete Hege.

Bevisbyrden ligger nok på deg, Bakken. At noe skjer i hodet ditt, er ikke et bevis på at det skjer i virkeligheten:)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #28 : 14. april 2012, 17:39 »
Jeg har IKKE sagt dette indirekte. Jeg har sagt i mot at en Smith-maskin ikke kan gjøre en person sterkere og større, at ALLE som bruker det vil garantert få skader av det fordi det ikke er "naturlig" og at det er enkelt å finne eksempler på folk som har brukt Smith-maskiner med stor suksess og aldri fått skader av det etter lang tids bruk.

Dorian Yates er en av dem. Han ble 6 x Mr. Olympia, og sier selv at han bygget veldig bra lår med vanlig knebøy over mange år. Men resultatene eksploderte for ham når han gikk over til hack lift, Smith-bøy og beinpress, etter å ha pådratt seg en ryggskade av vanlig knebøy. Dette sier han. Han skadet seg heller aldri på Smith-maskinen, så vidt jeg har forstått det. Derimot brukte han den med stor suksess, og sier selv at han aldri hatt hatt de lårene han hadde om dette ikke hadde skjedd.

Betyr dette at jeg sier at du kan bli som Dorian Yates av å trene knebøy i Smith-maskin?

Viss du svarer "ja" her, tar du feil. Fakta. Du tar feil. Dette er noe du må innse. Jeg kan heller ikke hjelpe deg med å forstå dette om du ikke kan forklare meg ressonementet som førte deg til en slik konklusjon.

Dette er hva jeg skrev:

"KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det (Dorian Yates bl.a. - 6 x Mr. Olympia). "

Dette betyr: Å si at en Smith-maskin ikke funker er idiotisk. Det finnes bevis på at den gjør det. Er den bedre enn frivekter? Noen synes det, noen ikke. Er den skadelig? Mange har trent med Smith-maskiner i 10 år uten å få en eneste skade - det er nok SVÆRT betinget av teknikk og genetisk struktur, og det er ingen holdbare argument som tilsier at den er skadelig for deg uansett hvem du er.

Folk vil nok ikke at Smith-maskiner skal være effektive fordi de er mer behagelige. Og det ser ikke like "hardcore" ut. Det er for jålete byggerkropper som ikke tenker funksjonelt, eller hva? Eller kanskje jeg dømmer nå. Ikke vet jeg. Det er uansett for få som tenker seg om før de prater når Smith-maskinen blir et samtaleemne. Fakta.

Hvorfor fungerer Smith-maskiner? Fordi du kan oppnå ekstrem progresjon i dem. Akkurat slik du kan med fribenk, fribøy og beinpress.

Et refleksjonsspørsmål for de som fremdeles ikke er enige: Prøv å løfte 200 kg i knebøy 10 ganger i en Smith-maskin og FORTELL MEG AT DEN IKKE FUNKER.
Jo du har sagt det indirekte.

Bevisbyrden ligger nok på deg, Bakken. At noe skjer i hodet ditt, er ikke et bevis på at det skjer i virkeligheten:)
HardCoreBakken om jeg må be.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #29 : 15. april 2012, 00:22 »
Jo du har sagt det indirekte.
HardCoreBakken om jeg må be.
Sykt dum.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!