Skrevet av Emne: Sticky: Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk  (Lest 114304 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Ja, enig med UaC.. Jeg vil anbefale deg å dra inn på fitnessprat.no og lese alt som står på "forsiden" på "Dogg's place".
Og for å være helt sikker på at du fikk med deg det viktigste UaC sa: _Ikke_ begynn med 2-(1)-2-(2)-splitten, og start med null RP-sett og static holds. Det vil jo til og med hjelpe deg å ha en større progresjon i begynnelsen, som igjen vil gi deg økt muskelvekst idet vektene blir tyngre og du får ekstra "sett" <Shocked)

I tillegg til det UaC har, har du heller ikke statics på triceps, du har ikke bare én reserve-øvelse, men finner mange som du kan fikse inn etterhvert som du mister andre.

Les alt du kan finne mellom to og fem ganger til ^_^

Hva er spider-curls forresten? :>

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Takker for svar gutter. La inn litt mange RP der (klipp og lim på pc er enkelt:-) Skal lese gjennom en gang til ja.

#Når det gjelder skuldre, så synes jeg forside får alt for mye trening, og er overutviklet på meg(trent i 10 år)- derfor uthevøvelsen.

#Har mange flere enn en øvelse i reserve, god øvelsesbank- ville bare ikke skrive opp alle her. Bytter selvfølgelig ut etter hvert som stagnasjonen kommer. Litt av poenget er vel å bli sterk i flest mulig øvelser...?

#Spider curl: ligger med magen på en 45 graders benk.Midten av brystet omtrent ved enden av benken- armene henger rett ned. Bruk en Ez-stang og curl i vei. Får minimal mulighet til juks!

#Kan ikke være enig med dere på hvor jeg skal starte gutter!
Mulig jeg er litt vrang og må unnskylde meg etterpå, men skal ALLE, uansett treningsgrunnlag starte på nivå 1?Huh Ser at det står det, men ofte er erfaringer noe annet. F.eks det han skrev om negativ fase på 6-8 sec- viste seg å 4-5sec.
Jeg ligger allerede nå og kjører negativer og forced reps med hjelp. Har f.eks for vane å holde 20-30 sec på toppen i siste chins, så static er heller ikke helt fremmed. Drop sett kjører jeg flere av i forskjellige øvelser. Har 68 økter på 76 dager nå og det går bra. Fører treningsdagbok og spiser for harde livet.
Jeg er gjennomtrent, tåler mye trening. Å kjøre en serie til failure for f.eks bryst høres for meg utrolig lite ut! En typisk økt er nå:
Benkpress:
120x8
130x4(gjerne to siste meget sakte ned- hjelp opp)
120x6

Skråbenk handtler:
40x10
40x10

Skrå flies med cabler:

25x15
25x15- drop.

Og strekker alltid ut med flies cablene.

Holder alltid igjen 5 sec på siste rep der det er mulig, er jo sterkere i den negative fasen.
Mente ikke at jeg alltid skal kjøre 8+4 rep. Ment som et utgangspunkt. Vil jo variere etter hvert som man legger på/stagnerer/dagsform. Mellom 10 og 15 totalt...
Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Noen som har en oversikt over stretch øvelsene til Dogcrapp programmet? Må vel være bilder og forklaringer et sted der ute...?
Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Utlogget epCz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 456
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 456


Utlogget epCz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 456
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 456


Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Jepp, les litt til ^^

Og jeg kan jo ikke tvinge deg til å starte på nivå 1, men om du har en pause på over en uke før du starter med DC, vil du jo kunne skape mikrotrauma med straighte sett med 15 reps, og om du da legger til RP+SH etterpå, vil du jo ha en høyere progresjon og ha mulighet til å lage enda mer mikrotraume.
Ellers er det jo smart å kjenne litt etter og sånt først, selv om jeg på ingen måte tviler på restitusjonsevnen din...

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Får bare hive inn et spørsmål her. Trener selv dc, og har hatt gode resultater! Eter proteinene først i et måltid, men er usikker på hvor lenge før et måltid det er viktig at proteinene spises. For meg blir det gjerne 5/10 minutter før resten av maten inntas.. Dersom en spiser proteinet f.eks et par minutter før, vil det vel ikke være noe forskjell fra å spise protein/karb/fett i lag ? Am i right?
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Fett spiser man vel med proteinet uansett?
Bare ikke spis det uten noe prot til i det hele tatt.
Ellers har jeg jo fortalt deg at det må "gå litt tid", selv om å vente 5 minutter helt klart er bedre enn å ikke vente noe whatsoever.

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Det er jeg og helt klar over. Men du sa selv, at med trace carbs hadde det ikke noe å si, og at man kunne spise det rett etter proteiner. Jeg ble bare usikker, og skulle høre hvordan de andre gutta gjorde det
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Poenget med trace-karbs, er jo nettopp at i f eks broccoli er det omtrent 2gram karbs pr 100 gram eller noe + at GI'en er lav i tillegg, så det har ikke noe å si egentlig Tongue
Ellers må man vel selv velge om man skal bruke ti minutter ekstra på et måltid for å få en saktere forbrenning av ett gram low-GI karbs, men jeg tror ikke det er noen som gjør det =P

Utlogget jokke-dc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Hei, jeg skal begynne på doggcrapptrening. men jeg er veldig ny i gamet. kan noen hjelpe meg med å velge\forklare hvilke apparater\øvelser som er bra på de forskjellige muskelgruppene?

 Help Help

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Har du i det hele tatt lest noe om DC ? Da burde du i grunn ha svaret på de øvelsene selv.

Stikkordene er compound, compound og compound. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Compound, compound, compound, mulig å øke mye over tid, mulig å øke mye over tid, mulig å øke mye over tid.

Dessuten finnes det lister over "godkjente øvelser" overalt på forumer osv.
Ikke for å reklamere for andre forum, men sjekk ut fitnessprat sin "dogg's place". LES ALT. Flere ganger. Så kan du se på øvelsene til slutt (er så klart en liste der også) ^_^

Utlogget nikkolai

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Hei. Ville bare ha godkjent dette før jeg setter det ut i live! Smiley Setter pris på hjelp
 
Hva synes dere om dette? godkjent? Starter med 2RP med en gang. Har trent i 2-3 år så det skulle gå bra. Har 100x2 i max på benkpress, så jeg starter med 60-65. høres det greit ut?? Etter 6-8 uker legger jeg til SH også.

Er det viktig med den negative fasen? Var det 4-6 sekunder? Og pauser mellom hver øvelse..?Sagt noe om det? Har tenkt å kjøre hardt på ,med strict kosthold og kreatin. men stretchingen vet jeg ikke helt om jeg gidder å kjøre fullt ut.

dvs: f.eks benk: 65kg x 14 (failure), 20sek pause, 65 x 6 (f), 65 x 2-3 (f). Litt pause, så kanskje litt stretching. Forstått det riktig da?




Mandag 1 
Bryst:      Benkpress
Skuldre :      Nakkepress
Triceps:      Nedpress
Ryggvidde:   Nedtrekk
Ryggtykkelse:   Foroverbøyd roing

Onsdag 1
Biceps:      EZ-curl
Underarmer:   UAC
Legger:      Stående leggpress
Hamstrings:   Beincurl
Quadriceps:   Knebøy

Fredag 1
Bryst:      Hantelpress på skråbenk
Skuldre:      Militærpress
Triceps:      Smalbenk m omvendt grep.
Ryggvidde:  Chins
Ryggtykkelse:   Markløft


Mandag 2
Biceps:      Alternerende Hantelcurl
Underarmer:   Uac på benk
Legger:      Sittende leggpress
Hamstrings:   Stifflegged deadlift
Quadriceps:   Beinpress


Onsdag 2
Bryst:      Skråbenk
Skuldre:      Sidehev
Triceps:      ligge på benk med dumbbell over hodet
Ryggvidde:   Smal nedtrekk
Ryggtykkelse:   Sittende Roing


Fredag 2
Biceps:    liggende kabelcurl
Underarmer:   Fingerrulle
Legger:      Tåhev i benpressmsk
Hamstrings:   boxsquat
Quadriceps:   Beinspark

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
PM'en min er klikk så sier det her...

Bytt ut sidehev...

Husk at om du har med benkpress så skal det være 20+ i repsene Wink
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!