Skrevet av Emne: Jeg er ny og lurer på om det jeg gjør funker?  (Lest 1172 ganger)

Utlogget Sunniva7

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Heisann Smiley

I en alder av 27 år har jeg endelig begynt og trene.
Jeg er 156 høy og veier 62 kg. er ikke tykk men litt kraftig bygd, med breide hofter og lår og litt ekstra mage.
Igår begynte jeg på uke nummer 6 med trening. første tre ukene trente jeg annenvær dag.
og nå er jeg på 3 uken min med og trene 6 dager i uken. Og jeg eelsker det!!!

Jeg trener da:

Mandag: Cardio 50 minutt.
Tirsdag: Styrketrening 1 time og 30/40 minutt. (er innom 19 forskjellige maskiner som tar hele kroppen og tar 12x3 rep)
Onsdag: Cardio 50 minutt.
Torsdag: Styrketrening 1 time og 30/40 minutt. (er innom 19 forskjellige maskiner som tar hele kroppen og tar 12x3 rep)
Fredag: Cardio 50 minutt.
Lørdag: Styrketrening 1 time og 30/40 minutt. (er innom 19 forskjellige maskiner som tar hele kroppen og tar 12x3 rep)
Søndag: Fri.

En/to av de dagene jeg har styrketrening bytter jeg ut med en time bodypump eller funksjonell styrke. det kommer an på om jeg er tidsnok og melde meg på.. prøver få to dager bodypump i uken men er stor pågang så er vanskelig å få plass

Matvanene mine er desverre ikke regelmessige da jeg jobber som nattevakt. men prøver det beste jeg kan og spise sunnest mulig.. spiser vertfall ikke for mye. og kansje en gang annenvær uke litt godteri.. drikker altfor mye energidrikk( vertfall en annenvær dag) men prøver kutte ut det også Smiley

Jeg lurer da på.. nå har jeg trent intenst i 5 uker, og når kan jeg begynde merke forrandringer på kroppen?
Og er dette et ok treningsopplegg?

Har forresten en skadet fot som gjør at jeg ikke kan jogge eller ha for mye belastning på den.  Smiley Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Jeg er ny og lurer på om det jeg gjør funker?
« #1 : 12. juni 2012, 03:01 »
Hallo!

Når du kan forvente synlige resultater er så og si umulig å si noe om, alle kropper er jo forskjellige. Måten du trener på vil jo også ha mye å si. To ting slår meg når jeg ser på opplegget ditt; 1. hvorfor så mange apparater? 2. hvorfor så lange styrkeøkter? Nå vet jeg ikke hva slags apparater du tar men tipper på at de fleste da blir isolasjonsøvelser og kan garantere at du kaster bort mye tid og energi på å kjøre dette opplegget.

Sats heller på baseøvelser (eks. knebøy, markløft, benkpress) som trener flere store muskelgrupper samtidig og ikke vær redd for å trene tungt. Sats på et ferdig oppsatt program som f. eks RYP eller 5x5. En god økt trenger ikke vare mer enn 45 min.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget guttvalp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Jeg er ny og lurer på om det jeg gjør funker?
« #2 : 12. juni 2012, 22:28 »
Hei,

Bytt ut maskinene med base-øvelser! Og det kjapt.
Jeg hadde verken grunnlag eller kunnskap om det som hadde med styrketrening å gjøre. Men en ting var sikkert; jeg skulle høre på hva de på gymmen sa. Det første jeg fikk fortalt; "hva i helvete holder du på med? Jeg har sett på deg i 30 min nå, og du har hoppa som en kåt hare mellom maskinene. Tren heller baseøvelser!" Selvfølgelig begynte jeg med det allerede treninga etter. Hvem vil vell se ut som en kåt hare som springer mellom maskinene.

Du burde i starten få hjelp av noen som kan baseøvelsene. Selv terpa jeg nå jævlig med teknikk i starten, framfor å løfte mer enn det jeg egentlig klarer. Fire øvelser som er et must; Markløft, knebøy, benk og chins! chins kommer du til å slite med i starten, men ved hjelp av en treningskompis så kommer det seg kjapt. (hjelper deg opp)

Lykke til, og spis mat!! Smiley

Utlogget BaardI

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Jeg er ny og lurer på om det jeg gjør funker?
« #3 : 13. juni 2012, 02:25 »
Du trener veldig mye, ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting, men det kan bli -for- mye. Så kjapp oppgang på så kort tid KAN bli problematisk (merk: dette er avhengig av intensitet, tidligere treningserfaringer, matvaner og gener). Blir du etterhvert generelt utslitt hver dag, burde det komme et lite varsellys på. Når det kommer til vektreduksjon, så ligger det i kostholdet. Få i deg masse proteiner og kutt ned på kcal. Viktig at det ikke blir beinhard trening + stort kcal underskudd - da går du nok fort på en smell. Tren styrke (les: baseøvelser, og øvelser som går over flere muskelgrupper), dette hjelper også å definere hvordan kroppen din ser ut.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!