Skrevet av Emne: Uforstålig baseline diett...  (Lest 966 ganger)

Utlogget Valmont

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Uforstålig baseline diett...
« : 24. juni 2004, 15:38 »
Har startet en baselinediett, men antatt at jeg skal ligge på 2500 når jeg er på rett under vedlikeholdsinntak av mat.

Regnet ut at når jeg spiser mellom 2 og tre gram protein per kg lean mass (kroppsvekt minus fett) ender jeg opp i 32 gram protein per måltid. et total av 192 gram protein daglig, eller 768 kal.

Spørsmålet er om dette skal være 32 gram proteinkilde, eller om jeg skal regne ut hvor mye f.eks egg jeg må ha for å få 32 gram rent protein?
Et egg veier jo kokt og skrellet ca 52 gram. Er ETT EGG for mye protein for frokosten da? Jeg kan jo i såfall ikke spise favoritt omeletten min som inneholder 2 vitter og ett helt egg lenger. Sad

eller skal jeg regne ut slik at hvis det f.eks er cottage cheese som står på menyen og det hypotetisk sett inneholder 10 gram protein pr 100 gram. så skal jeg ha 320 gram cottage cheese for å få 32 gram protein. Dette virker like sykt for meg som 32 gram cottage cheese totalt!

Når det gjelder karbo har jeg før spist mindre, enn det jeg kommer frem til i baseline dietten. selv om de øvrige mpltidene er på 45 gram er frokost på 90 gram karbo ifølge baseline. En standard frokost for meg har vært f.eks:

grøt
1 dl havregryn (trenger over to for å få 90 gram som er baseline for meg)
0,5 dl cottage cheese (pleide å ta iallefall en dl cottage cheese)
+ nøtter og udos choise.

eller omelett:
2 eggehvitter og ett helt egg (mye mere enn 32 gram)
50 gram nøtter, en spisesje udo`s choise og en hakket tomat som fyll i omeletten
1 skive frovt fullkornbrød (det mørke tunge i plastboks) kansje rundt 40 gram (mens dietten krever 90 gram)

Lurer også på om jeg skal telle med proteinshakene i dietten, og i såfall kutte ennå mere protein i måltidene som konsekvens. Tar en etter trening og en før jeg legger meg, hver på ca 35 gram... altså 70 gram totalt. 192 er totalinntaket av protein og trekker jeg fra de 70 grammene ender jeg opp på 120 gram protein. 3 egg....? Hva???

Forstår som dere skjønner lite og ingenting av dette her, er det noen som kan hjelpe med en onkli diett for meg så vær så snill..



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Uforstålig baseline diett...
« #1 : 24. juni 2004, 15:49 »
Svarer bare på deler av dette, litt dårlig tid nå....

Men 3 hele egg er ca. 18-19 gram protein, så ikke så mye altså. Sjekk dette ut med en matvartabell, så får du nok svar på dine spørsmål!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!