Skrevet av Emne: Opp i muskler- GAINER  (Lest 13785 ganger)

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #15 : 17. juni 2012, 22:52 »
etter hva jg har lest er jeg ganske sikker på at man får bra fremgang selv om man spiser "søppel" mat så lenge du går litt over kaloribehovet ditt. Nå snakker jeg om muskelbygning altså musklene vokser ganske bra selv om du mater dem med junk.

Seff kan du bygge muskler så lenge du er i kalorioverskudd, og har grei mengde protein. Det som er viktig her er å se på hvor mye bedre måter det er. Å spise junk er ikke optimal på noen som helst måte, og aldri gunstig med mindre det gjelder mental "belønning". Du kan godt stå for det du mener og drikke sukkergainern, men da må du vite at det du gjør er en lett og dårlig vei å gå Smiley
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #16 : 17. juni 2012, 23:00 »
er jeg ditt eksperiment eller noe?

Så du mener altså at en som spiser sunt vil få bedre fremgang  vs en som spiser sunt men også spiser endel junk food? når målet er å GÅ OPP i volum?

Det er helt umulig for meg å gå i kalorioverskudd med 100% sunn spising, trener jeg som jeg gjør nå og er under kalorigrensa er dt nesten meningsløst å trene er du ikke enig? Så da tenker jeg å trøkke i meg pizza,kjeks,saltede nøtter og gainers i tillegg til litt sunn mat her og der slik at kroppen for de kaloriene den trenger og at treningen jg holder på med ikke er forgjeves, jeg vil BYGGE muskler og da må kroppen få næring, muskler ser ikke forskjell på kaloriene. Så får jeg heller bare deffe av meg det fette jeg legger på meg senere

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #17 : 17. juni 2012, 23:01 »
Seff kan du bygge muskler så lenge du er i kalorioverskudd, og har grei mengde protein. Det som er viktig her er å se på hvor mye bedre måter det er. Å spise junk er ikke optimal på noen som helst måte, og aldri gunstig med mindre det gjelder mental "belønning". Du kan godt stå for det du mener og drikke sukkergainern, men da må du vite at det du gjør er en lett og dårlig vei å gå Smiley

en lett og dårlig vei som gir fremgang vs ingen fremgang? som sagt jeg sliter med å spise 5-6 måltider per dag. Dette er heller ikke noe jeg skal holde på med i mange år men kanskje frem til juletider

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #18 : 17. juni 2012, 23:04 »
en lett og dårlig vei som gir fremgang vs ingen fremgang? som sagt jeg sliter med å spise 5-6 måltider per dag. Dette er heller ikke noe jeg skal holde på med i mange år men kanskje frem til juletider

Trenger ikke å spise masse måltider. Kan feks kjøre periodisk faste, eller bare lage deg sunnere shakes som du tar med. Når du lager en post og spør et slik spørsmål må du jo være åpen for å høre det folk har å si Tongue Du må jo bare gå for det du er gira på, men man svarer som det er og ikke hva den som spør vil høre hehe
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #19 : 17. juni 2012, 23:04 »
Det funker fint å drikke gainer og spise søppelmat for å vokse seg stor! Det ikke nødvendig å bare spise "rent" som så mange påstår! Jeg spiser MYE drittmat uten at jeg får dårlige resultater av det...

Men spiser du for mye søppelmat bli du feit...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #20 : 17. juni 2012, 23:11 »
ja det er en myte om at man bare skal spise rent for å vokse.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #21 : 17. juni 2012, 23:16 »
ja det er en myte om at man bare skal spise rent for å vokse.

Du tar jo ikke til deg noenting Tongue Folk sier at du bør spise rennere for best mulig framgang. Feks havremel, olje, melk og proteinpulver shake, noe som gir minst like mye kcal som en gainer bare mye bedre. Du må tenke på at man får muskelsvinn under en deff, og hvis man starter som en tjukkass er det ganske mye som kan forsvinne Smiley
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #22 : 17. juni 2012, 23:18 »
Jag är inte helt med här...
Du frågar om råd, men benektar rådena du får.
Om du har svaret, varför frågar du då?
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #23 : 17. juni 2012, 23:28 »
Du tar jo ikke til deg noenting Tongue Folk sier at du bør spise rennere for best mulig framgang. Feks havremel, olje, melk og proteinpulver shake, noe som gir minst like mye kcal som en gainer bare mye bedre. Du må tenke på at man får muskelsvinn under en deff, og hvis man starter som en tjukkass er det ganske mye som kan forsvinne Smiley

haha ok skal gi meg. Hva slags olje er det snakk om? vanlig oliven olje?

En slik spiseplan er noe jeg tenker på:

Frokost: Gainer
Lunsj: 1banan , noen toasts
Etter trening: 2 bananer,proteinshake,kjeks
Middag: Laksefile/kyllingkjøttdeig/kyllingfile eller om jeg skal jobbe= pizza/kebab + en gainer her og.
Kvelds:Saltede nøtter,proteinshake

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #24 : 17. juni 2012, 23:29 »
Dette er den andre tråden du lager hvor du prøver å rettferdiggjøre det å spise mat med masse mettet fett og salt. all forskning taler mot deg. ingen her bryr seg om hvordan du spiser, er ikke noe vits å prøve å kjempe for usunn mat. hvis du kommer for å få råd kan du bare smile og takke istedet for å argumentere mot de, som svensken sier over.

det er veldig mange gode grunner til å spise sunn mat, ett par ord som kanskje kan stimulere hjernecellene dine en liten smule er: mentalt overskudd og generell god mentalhelse, sykdomsforebygging, insulinbalanse, fettlagring, en velfungerende kropp, tannhelse, gode vaner, langsiktig tenkning

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #25 : 17. juni 2012, 23:41 »
Frokost: Gainer - Med mindre du blander i melk, 0 fett, som er essensielt for alle kroppens funksjoner, inkludert muskelbygging. Hva med vitaminer o.l? Frokost er viktig. Du kan blende havregryn, cottage cheese til en bra frokost shake, sammen med en grapefrukt ved siden av e.l. c-vitaminer er viktig for å holde deg frisk. Blir du syk kan du bare glemme trening og resultater. En spiseskje olivenolje og en spiseskje tran så er du good2go

Lunsj: 1banan , noen toasts -- 1 banan gir deg ingenting. Det er ikke mat du bygger muskler av. Toast med finbrød og masse ost.. Ost er bra men det inneholder mye mettet fett. Magerost som kesam og cottage cheese er supert for muskler. Det er også veldig enkelt å ta med seg. Om lunsjen er måltider du spiser før trening bør du teste 2dl havregryn i melk sammen med en god dose rosiner, syltetøy og oppkuttede bananer. Her har bananer en funksjon siden de får havregrynen til å smake en million ganger bedre å får det til å gli rett ned. En kopp kaffe før trening er også å anbefale

Etter trening: 2 bananer,proteinshake,kjeks - Igjen, bananer er nærmest ubrukelig. Det finnes bedre frukter, f.eks avocado. Kjeks er bare tull, du kan spise linser/brune bønner som karbokilder som også har høyt proteininnhold og er lette å ta med seg. Om du skal drikke gainere hele tiden er jo rett etter trening en av de ideelle tidspunktene å faktisk gjøre det.



Middag: Laksefile/kyllingkjøttdeig/kyllingfile eller om jeg skal jobbe= pizza/kebab + en gainer her og. Hva med å f.eks spise ris sammen med kjøttet? Hver gang du drikker en gainer går blodsukkeret ditt til himmelen så rett tilbake til helvete, som gjør noe med hodet ditt hver gang. Som en nevnte er olje veldig bra som fettkilder fordi det ikke er møkkafett som tetter seg inn i blodårene dine. Olivenolje og tran er (Y)

Kvelds:Saltede nøtter,proteinshake -- Om du får i deg for mye salt kan si god dag til høyt blodtrykk og dehydrering - som gjør at du kan ta farvel til muskelbygging. Det er ikke bra å spise for mye salt.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #26 : 17. juni 2012, 23:49 »
Dette er den andre tråden du lager hvor du prøver å rettferdiggjøre det å spise mat med masse mettet fett og salt.

Stämmer, det är den karln ja biggrin Tyckte jag kände igen argumenteringen Tongue

En slik spiseplan er noe jeg tenker på:

Frokost: Gainer
Lunsj: 1banan , noen toasts
Etter trening: 2 bananer,proteinshake,kjeks
Middag: Laksefile/kyllingkjøttdeig/kyllingfile eller om jeg skal jobbe= pizza/kebab + en gainer her og.
Kvelds:Saltede nøtter,proteinshake

Vad är dina mål? Hur mycket ska du gå upp och på hur lång tid? Vad väger du? Hur lång är du?
Droppa gainern till frukost och ät havregröt + några ägg ev blanda 2dl havregryn med 3 hela ägg och 3 äggvitor och stek i stekpannan, istället. Eller ta gainer i tillägg!
Gainer är ingen måltidsersättare, det är och förblir ett tillskott!

Du säger att du inte har tid att äta sunt (rätta mig om jag har fel)? Då föreslår jag att du tar dig tid! Själv "preppar" jag nästa dags måltider dagen före. Tidskrävande? Kanske det, men värt det? Ja!

Men du gör som du vill... Ser fram emot och se din deffeplan efter jul biggrin
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #27 : 17. juni 2012, 23:50 »
nå var faktisk ikke spørsmålet mitt om hva som er best av junk eller ren mat det vet jeg allerede svaret på jeg spurte om jeg vil få grei fremgang med junken, da jeg aldri klarer å bulke (3000 kalorier) per dag med ren mat.

Bananer er ubrukelig? selv rett etter en treningsøkt? er ikke banan raske carbs? bra for gjennoppbygningen av kroppen? tar selvsagt omega 3 og multivitaminer i tillegg så jg får i meg litt. Sunt fett kan jeg da ta en spiseskje oliveolje?

Er altså en pose med saltede cashew nøtter så ille? jeg drikker veldig mye vann siden jg bruker kreatin.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #28 : 17. juni 2012, 23:53 »
da jeg aldri klarer å bulke (3000 kalorier) per dag med ren mat.

Sliter du med 3000 kcal? Ja ja, då vill du garanterat slita framöver också...

'Nuff said
Over & out!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #29 : 17. juni 2012, 23:56 »
Stämmer, det är den karln ja biggrin Tyckte jag kände igen argumenteringen Tongue

Vad är dina mål? Hur mycket ska du gå upp och på hur lång tid? Vad väger du? Hur lång är du?
Droppa gainern till frukost och ät havregröt + några ägg ev blanda 2dl havregryn med 3 hela ägg och 3 äggvitor och stek i stekpannan, istället. Eller ta gainer i tillägg!
Gainer är ingen måltidsersättare, det är och förblir ett tillskott!

Du säger att du inte har tid att äta sunt (rätta mig om jag har fel)? Då föreslår jag att du tar dig tid! Själv "preppar" jag nästa dags måltider dagen före. Tidskrävande? Kanske det, men värt det? Ja!

Men du gör som du vill... Ser fram emot och se din deffeplan efter jul biggrin

Målet mitt er bare å øke i volum altså legge på meg større muskler.
Er usikker på vekten min men tipper jeg er ca 85 kg og er 190cm høy.

Ja gode tips du har her, egg kan jeg kanskje klare å få i meg til frokost, havregryn brekker jeg meg av så det går ikke

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!