Skrevet av Emne: ZMA til 17-åring  (Lest 1833 ganger)

Utlogget Supernatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

  • Big Bang
ZMA til 17-åring
« : 26. juni 2004, 03:44 »
Jeg er 17år og lurer litt på om det i det hele tatt er nødvendig for meg å innta ZMA. Leste en omfattende post her for noen måneder siden, der det ble skrevet om en test på 17-åringer som visstnok viste at ZMA fungerte gunstig, selv i så ung alder.

Jeg har lest artikkler og det virker utrolig interessant, men er det så veldig nødvendig? Jeg vil antakelser, men skikkelige svar. Kan jeg for eks innta ZMA i moderate mengder?
"No Pain, No Gain!"

Utlogget PsyhX

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

SV: ZMA til 17-åring
« #1 : 26. juni 2004, 03:58 »
Grunnen til at de fleste tar ZMA er for å øke kroppens produksjon av testosteron. Spesielt sink(zink) har en påvist effekt når det gjelder produksjon av testosteron. I så ung alder som 17 år vil du naturlig ha en høy produksjon av testosteron fra før av og ZMA vil ikke være nødvendig å innta. Du kan jo selvfølgelig bruke det selv om men det er viktig å vite at mineraler og vitaminer er giftige i høye doser. Moderate mengder er derfor ikke å anbefale. For eksempel er kroppens dags behovet for sink på 20-30 mg. Det er viktig å ikke innta så mye at du overskriver dags behovet for de forskjellige mineralene og vitaminene. Husk også på at du naturlig får i deg mineraler og vitaminer gjennom maten. For høye doser kan føre til diaré, andre magesykdommer, problemer med kjemiske prosesser i celler etc.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: ZMA til 17-åring
« #2 : 26. juni 2004, 08:11 »
I første omgang bør du få i deg nok sunne fettsyrer. Det er hovedingrediensen for å holde testonivået på topp. Når kostholdet ditt er fint,kan du supplementere med zma. Kan godt tenkes at du fremdeles vil ha utbytte av det. Zma hjelper veldig til god søvn. Prøv det og se
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ZMA til 17-åring
« #3 : 26. juni 2004, 10:59 »
jeg ser på zma som helt nødvendig for en 17åring...

Utlogget Pizzabudet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 270
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 270

  • -=NIRO=-
SV: ZMA til 17-åring
« #4 : 26. juni 2004, 16:07 »
Du kan jo selvfølgelig bruke det selv om men det er viktig å vite at mineraler og vitaminer er giftige i høye doser. Moderate mengder er derfor ikke å anbefale. For eksempel er kroppens dags behovet for sink på 20-30 mg. Det er viktig å ikke innta så mye at du overskriver dags behovet for de forskjellige mineralene og vitaminene. Husk også på at du naturlig får i deg mineraler og vitaminer gjennom maten. For høye doser kan føre til diaré, andre magesykdommer, problemer med kjemiske prosesser i celler etc.


Vil da dette si at man ikke burde ta den doseringen som står anbefalt på pakningen? Burde man i så ung alder ta halv dosering?
1,75 høy, 75 kg!!!

Jeg kom, jeg løftet, jeg seiret Wink

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: ZMA til 17-åring
« #5 : 26. juni 2004, 16:36 »
Nei,du kan heller ta litt mer faktisk
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget PsyhX

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

SV: ZMA til 17-åring
« #6 : 26. juni 2004, 17:01 »



Vil da dette si at man ikke burde ta den doseringen som står anbefalt på pakningen? Burde man i så ung alder ta halv dosering?

Det går bra som Stripie sier men vær nøye med å ikke gå over max dagsbehov for de forskjellige mineralene og vitaminene. F.eks max du bør ta er 30 mg. sink pr. dag.
Går du over dette får ikke kroppen nyttegjort seg av det og du vil bare bli syk.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: ZMA til 17-åring
« #7 : 26. juni 2004, 17:02 »
Bare å ta litt kobber om dagen også det......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Macunaíma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: ZMA til 17-åring
« #8 : 26. juni 2004, 23:10 »
Menn trenger ca 45% mer sink enn kvinner for å opprettholde riktige testosteronnivåer, og for en tenåring vil det være svært uheldig å innta for små mengder av dette mineralet. Derfor skal man ikke anta at en syttneåring ikke kan dra nytte av ZMA fordi testosteronproduksjonen allerede er høy, den SKAL være høy i denne alderen, og derfor er det svært viktig å inntak adekvate mengder sink. ZMA er et godt produkt å vurdere her.

Utlogget Supernatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

  • Big Bang
SV: ZMA til 17-åring
« #9 : 28. juni 2004, 05:30 »
Ja, jeg får i meg alle de essensielle fettsyrene hver dag. Bruker UDO's CHOICE.

Får se om jeg kan kjøpe meg noen ferdigblandete kapsler og se virkningen ved bruk av det i noen uker. Hvis ZMA fungerer bra på meg, får jeg ta en tur på Sunkost å kjøpe ingredienser til egen blanding. Smiley
"No Pain, No Gain!"

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

SV: ZMA til 17-åring
« #10 : 28. juni 2004, 09:22 »
ZMA er vel bare et vanlig Zinc, Magnesium og B6 tilskudd er det ikke? Ikke noe fancy med det!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!