Skrevet av Emne: Trener meg til utmattelse  (Lest 1933 ganger)

Utlogget kimkeepw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Trener meg til utmattelse
« : 08. oktober 2012, 11:43 »
Hei, jeg har et stort problem.
Jeg trener 3 - 4 ganger i uka å spiser normalt.
jeg har prøvd å spise meg opp i vekt i nesten 6 mnd før jeg begynte og trene å klarte og gå opp 10 kg.
men ja jeg er 190 høy og veier nå 63kg (har gått ned 2kg men regner med at man går litt need før man bygger opp).
men jeg er fortsatt helt utslitt i flere dager, har ikke trent siden forrige torsdag nå (å føler meg crappy nok uten trening) men det føles som jeg trente i går å er like sliten som jeg var på fredag.
Er det noen her som har noen tips til og unngå den utmattelsen? eventuelt hva burde jeg holde fokus på å få i meg i løpet av dagen?
takk på forhånd

Utlogget farskenta

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Trener meg til utmattelse
« #1 : 08. oktober 2012, 11:50 »
Sov mer, spis mer. Variert kosthold, med ett høyt protein inntak er viktig for å bygge muskler.

Utlogget kjenrik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Trener meg til utmattelse
« #2 : 08. oktober 2012, 12:14 »
Hvordan ser øktene dine ut? Kan være at du overdriver litt. Det første som slår meg, er at du kanskje er/på kanten til overtrent. Men som farskenta skriver, så må du kanskje sove litt mer og spise mer.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Trener meg til utmattelse
« #3 : 08. oktober 2012, 12:37 »
Hva vil det si og spise normalt? Hvis du starter med og skrive ned hva du faktisk spiser hver dag(over en uke feks) så kanskje du får noen aha opplevelser? Jøss er det alt jeg spiser, eller spiser jeg virkelig så lite næringsrik mat? Når legger du deg og når står du opp?

Skulle det vise seg at du både spiser bra, trener moderat og faktisk sover nok.. Ja da tar du deg en utvidet blodprøve hos legen så får du se om det er noe du kanskje har for lite av(tenker da i form av jern eller B12) Smiley

Utlogget kimkeepw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Trener meg til utmattelse
« #4 : 08. oktober 2012, 14:17 »
Har bestilt time hos legen.
Syntes det er rart at jeg muligens overtrener.
de gangene jeg har trent nå har jeg tatt.
oppvarming: løpe og ro 2 - 3 km.
15 x 3 15kg  benpress
10 x 3 7kg (nerveskade i hånda) på vektstang bieceps.
å utover det tar jeg ca 30 x 3 situps.

kostholdet mitt er veldig variert, spiser lite kjøtt ettersom min samboer er vegetarianer.
spiser utrolig mye pasta, sånn type annehver dag å drikker minst 2 vitaminbomba hjemmelagde smoothies.
i går spiste jeg røkte kjøttpølser med potetstappe å i forigårs spiste jeg wok med div grønnsaker og krydder.
Men det er mest fordi jeg har vært utmatta og bare har tenkt på å få i meg noe mat.
men jeg flyr og småspiser masse på nudler og sånn vedsidenav.
matlysten er der men kunnskap om kosthold er lik 0 så føler at jeg står litt på bar bakke.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Trener meg til utmattelse
« #5 : 08. oktober 2012, 14:56 »
Hvis samboeren din er vegetarianer så vet vel hun en del om kosthold og hva man må erstatte det man da ikke får i seg gjennom dyrekjøtt?

Men egg, kesam, cottage chease, frukt og bær, grønnsaker, proteinpannekaker(ferdig boks fra PF), shakes? Diverse matoljer? fisk?
Spise ute?? Hehe

Nå er ikke jeg noe flink på veggis kost men har vel vært en del debatter på dette med mangelsykdommer i forhold til denne typen livsstil. Det høres jo ut som du ligger veldig høyt på karbohydrat fronten hvertfall? Og jeg ville nok jobbet for å få inn litt mer proteiner i kosten. Om ikke i form av kjøtt så Google bare proteiner og trøkk i deg det du funnet som erstatter Smiley

Utlogget kimkeepw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Trener meg til utmattelse
« #6 : 08. oktober 2012, 15:00 »
Hvis samboeren din er vegetarianer så vet vel hun en del om kosthold og hva man må erstatte det man da ikke får i seg gjennom dyrekjøtt?

Men egg, kesam, cottage chease, frukt og bær, grønnsaker, proteinpannekaker(ferdig boks fra PF), shakes? Diverse matoljer? fisk?
Spise ute?? Hehe

Nå er ikke jeg noe flink på veggis kost men har vel vært en del debatter på dette med mangelsykdommer i forhold til denne typen livsstil. Det høres jo ut som du ligger veldig høyt på karbohydrat fronten hvertfall? Og jeg ville nok jobbet for å få inn litt mer proteiner i kosten. Om ikke i form av kjøtt så Google bare proteiner og trøkk i deg det du funnet som erstatter Smiley


med tanken på vekta mi så er det vel ikke så dumt med karbo hehe
jeg tenkte jeg skulle bruke uka på å kartlegge og planlaegge kosthol å fyre opp med trening igjen neste uke om jeg har fått tilbake energien.
Tusen takk for tips, det veileder meg bedre enn jeg sto i morges ^^,

Utlogget farskenta

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Trener meg til utmattelse
« #7 : 08. oktober 2012, 15:44 »
Jo, fordi en bygger ikke muskler av karbohydrater! PROTEIN PROTEIN PROTEIN! Smiley

Utlogget Vrimmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Trener meg til utmattelse
« #8 : 08. oktober 2012, 16:03 »
Det åpenbare her er at du spiser alt for få kalorier. Det du kan starte med er å veie (ukokt/ustekt) og skrive opp alt du spiser i løpet av en dag for så å regne ut kaloriinnholdet. Se enten bak på pakken av det du spiser eller gå på næringsinnhold.no eller bruk google for å finne innholdet på varer hvis det ikke står oppgitt der.

Det kan være litt prakk om man ikke er vant til det, og det er ikke noe du nødvendigvis trenger å gjøre hver dag, men det er veldig viktig for å få en oversikt over hva som er problemet.

Noen foreslår økt proteininntak, noe som ikke er dumt i seg selv, men det har lite effekt dersom kroppen får for lite energi og må forbrenne proteinet.

Utlogget kimkeepw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Trener meg til utmattelse
« #9 : 08. oktober 2012, 16:33 »
Snakket nettop med min kjære og hun hadde en del tilskudd hun sa jeg kunne ta litt av, så får se hvordan det går etter en stund når jeg har fått vært hos legen.
men å veie opp hørtes ikke dumt ut, da burde jeg kjøpe meg en vekt.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Trener meg til utmattelse
« #10 : 08. oktober 2012, 16:37 »
Hehe.. En vekt er bra Wink Og for oss som ikke gidder og telle(men har vekt) så er diett.no kjempe flott!!

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Trener meg til utmattelse
« #11 : 08. oktober 2012, 16:42 »
Har kun en ting og si, BACON = GAINS!!! ALL KINDS OF GAINSSSS
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget kjenrik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Trener meg til utmattelse
« #12 : 09. oktober 2012, 10:18 »
Uten å mase for mye...men det du spiser gjennspeiler hva du klarer å utrette på gymmen.
Mao. spiser du drit, blir treninga drit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!