Skrevet av Emne: tynn 17åring trenger tips!  (Lest 1019 ganger)

Utlogget imkriss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

tynn 17åring trenger tips!
« : 17. september 2012, 15:14 »
Hei
Jeg er en 17år gammel gutt rund 75-77kg som har lyst å begynne og trene etter skoletid . Tenker og begynne og trene fitness. øke muskelmasse på armer, legger, bryst, mage og rygg. trenger jeg også forbrenne mest mulig fett da også? Jeg lurer på om noen har gode tips til treningsplan, evnt diett og hva jeg bør innta av mat.

Hilsen
Kriss

Utlogget vetledani

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

Sv: tynn 17åring trenger tips!
« #1 : 17. september 2012, 15:50 »
Sånn jeg ser det vil du øke muskelmasse men er tynn (og fortsatt ung) da er mine tips og innta litt større og proteinrike måltider, hvertfall på treningsdager. Og trene baseøvelser, spesielt knebøy og markløft (her er det viktig å lære riktig teknikk) forbrenning av fett føler jeg blir unødvendig med det første. Det viktigste er å opparbeide et riktig kosthold for å bygge muskler og trene seg opp. Så, om en stund kan du finne ut hva du vil å heller legge om.
Pain is weakness leaving the body!

Fotball er ikke et spill på liv og død, det langt viktigere enn som så….

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: tynn 17åring trenger tips!
« #2 : 17. september 2012, 15:53 »
Les ! Wink
http://myrevolution.no/s/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/

Så kan du legge til en øvelse eller to til bryst/rygg/bein/armer/mage om du ønsker.
Og TREN HELE KROPPEN!

Alt for mange nybegynner som gjør ALT FEIL fordi de ikke vet bedre, så er du ny til styrketrening anbefaler jeg deg en time med en Personlig trener. Han kan vise deg korrekt(forhåpentligvis) utførelse av en del krevende øvelser som knebøy, stangroing, markløft og benkpress.


Og spis du alt du kommer over, så lenge du holder deg til riktig mat. Unngå brus, Mcdonalds og andre søtsaker i store mengder. Velg langsomme karbohydrater(havregryn, fullkorn, grøvbrød).
Du kommer til å forbrenne fett og pakke på deg godt med muskler så fettprosenten er ikke noe å bekymre seg for nå.


Kan være greit med et tilskudd av proteinpulver, omega 3, kreatin og evt. vitaminer/mineraler om du ikke spiser tilstrekkelig med frukt og grønnsaker.

Utlogget imkriss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Sv: tynn 17åring trenger tips!
« #3 : 17. september 2012, 16:01 »
Ok takk for tipsen Cheesy setter pris på det!

Utlogget Obryan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: tynn 17åring trenger tips!
« #4 : 27. september 2012, 23:54 »
Min anbefaling er å skaffe deg basiskunnskaper om kosthold. Finn ut ca hvor mye du trenger for å ligge i 0 en dag og beregn et kcal overskudd utifra det. Trenger ikke å ligge mer enn 500-1000 kcal over, men det må være noenlunde suksessivt dersom du skal ha en stabil og rolig vektøkning. Det vil naturlig nok bli mindre fett jo lenger tid du bruker på å legge det på deg så lenge du forbrenner en del samtidig.

Legg inn baseøvelser i treningsprogrammet ditt! Det er absolutt etter min mening det viktigste at du har med knebøy og markløft i treningsprogrammet.

Les artikkelen om "kukerundt-syndromet", den gir deg noen gode pekepinner på hva du kan gjøre for å ikke kaste bort tiden din. Lær deg god knebøy og markløft-teknikk, ass to the grass og ikke kvartbøy med mindre du legger inn det som en egen øvelse.

lykke til!:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!