Skrevet av Emne: BCAA olimp megacaps og diett  (Lest 1832 ganger)

Utlogget brisen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

BCAA olimp megacaps og diett
« : 14. september 2012, 22:36 »
Har stagnert nå i 3 mnd sluttet med kreatin så er nok d som er grunnen. Har hatt mål om å få litt vann ut av kroppen og redusere fettprosenten. Har jo ikle målt den enda vil bare ta ta d som d kommer og se om d blir noen forandringer. Men har endelg bestemt meg for å bruke bcaa fra olimp (megacaps). Har noen noe erfaring med dette? Jeg tar 1 om morgenen sammen med whey og glutamine, venter en liten stund og spiser en bolle havregryn så spiser jeg 300 g kylling +grønnnsaker og litt ris(over 2 måltider) før jg konsumerer 2 en halv time før trening. Så tar jg 2 etter trening med whey og glutamin. Og så 1 middag med torsk og grønt før jg har en bolle m havregryn, 2zma og en bcaa og legger meg. Overkjører jg noe her?:p

Utlogget brisen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #1 : 15. september 2012, 20:57 »
Noen som kan hjelpe meg?Smiley

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #2 : 15. september 2012, 21:06 »
overkjører, tja... veit ikke om jeg gidder å lese alt så det er mulig du overtenker i hvert fall.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget brisen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #3 : 16. september 2012, 13:48 »
overkjører, tja... veit ikke om jeg gidder å lese alt så det er mulig du overtenker i hvert fall.
men å bruke tid på å skrive d gidder du, fin fyr Smiley

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #4 : 16. september 2012, 14:01 »
Jeg mener at du har for mye tiltro til BCAA'en og hva den kan gjøre. Jeg bruker et slikt tilskudd selv. Ikke i kapsler, men pulverform, som jeg drikker mens jeg trener. For å være helt ærlig så merker man ikke den store forskjellen.
Når det er sagt, så kan jo det å "merke forskjellen" ikke bety noe som helst. Det er jo vist at et tilskudd av leucin hjelper i proteinsyntesen. Leucin forekommer i BCAA. Layne Norton viste at en 20% andel leucin av totalt inntak proteiner gir maksimal proteinsyntese. Dét får du ikke gjennom noen tabletter her og der, men det kan hende det hjelper på litt.
Angående dietten din, synest jeg det ser greit ut. Kanskje litt lite fett, men det er min mening. Én ting ville jeg forandret dog. Jeg ville lagt havregryn, som du spiser til kvelds, til etter trening, fordi da vet jeg at sannsynligheten for at de blir lagret som fett er mindre. (Her kommer jeg til å få høre det av folk som ønsker studier osv, men jeg har ingen konkrete referanser til den påstanden. Bare lesing av treningsliteratur over mange år)
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget brisen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #5 : 16. september 2012, 14:14 »
Jeg mener at du har for mye tiltro til BCAA'en og hva den kan gjøre. Jeg bruker et slikt tilskudd selv. Ikke i kapsler, men pulverform, som jeg drikker mens jeg trener. For å være helt ærlig så merker man ikke den store forskjellen.
Når det er sagt, så kan jo det å "merke forskjellen" ikke bety noe som helst. Det er jo vist at et tilskudd av leucin hjelper i proteinsyntesen. Leucin forekommer i BCAA. Layne Norton viste at en 20% andel leucin av totalt inntak proteiner gir maksimal proteinsyntese. Dét får du ikke gjennom noen tabletter her og der, men det kan hende det hjelper på litt.
Angående dietten din, synest jeg det ser greit ut. Kanskje litt lite fett, men det er min mening. Én ting ville jeg forandret dog. Jeg ville lagt havregryn, som du spiser til kvelds, til etter trening, fordi da vet jeg at sannsynligheten for at de blir lagret som fett er mindre. (Her kommer jeg til å få høre det av folk som ønsker studier osv, men jeg har ingen konkrete referanser til den påstanden. Bare lesing av treningsliteratur over mange år)

Tusen takk det var nyttig info, jeg har lest litt om d men er ikke den mest erfarne når det gjelder forskjellige aminosyrer, skal definitivt lese mer om leucin, og produktet. Jeg bruker udos choice som fett kilde, fikk ikke det med. Setter pris på et ordentlig svar! B

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #6 : 16. september 2012, 14:20 »
Hvorfor tar du BCAA tilskudd FØR du spiser kyllingen, når kyllingen inneholder alle de aminosyrene du spiste rett før? Om du spiser skikkelig mat er BCAA helt unødvendig. Om noe skulle bryte deg ut av stagnasjon så er det hvertfall ikke BCAA som gjør det.

Jeg anbefaler å ta deg en ukes pause fra all trening dersom du har stagnert i 3mnd.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget brisen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #7 : 16. september 2012, 15:17 »
Hvorfor tar du BCAA tilskudd FØR du spiser kyllingen, når kyllingen inneholder alle de aminosyrene du spiste rett før? Om du spiser skikkelig mat er BCAA helt unødvendig. Om noe skulle bryte deg ut av stagnasjon så er det hvertfall ikke BCAA som gjør det.

Jeg anbefaler å ta deg en ukes pause fra all trening dersom du har stagnert i 3mnd.


Er vel fordi jeg er så uerfaren som jeg er Smiley sånn som jeg leste oppfattet jeg det som at å ta bcaa ville øke protein synthesen og dermed økemuskelmasse, så da er cel svaret ditt at jg burde kjøre bcaa under treningen og før jg legger meg ? Shocked skjønner folk blir overgitt når en nybegynner poster ting han ikke har peiling på, men er jo sånn jeg lærer mer. Skal ta det til betraktning og gjøre om dosene, jg tror ikke bcaa vil stoppe stagneringen alene, men sammen med dieten, er mer ute etter å få en viss peiling om når det burde brukes for å få mest mulig nytte. Så takker for godt svar Smiley

Utlogget brisen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: BCAA olimp megacaps og diett
« #8 : 18. september 2012, 12:03 »
Når du reduserer fett% øker ikke vektene og muskelmassen. Det er det du mener du stagnerer, ikke sant? Hvis du mener du stagnerer i vektnedgangen, kutter du bare ut litt flere kalorier. For at vektene skal øke igjen og du skal legge på deg muskelmasse, må du spise mer mat (overskudd av kcal) som resulterer i muskler og litt fett over tid. Det er ingen tilskudd som river deg løs fra en stagnasjon .. kosthold, trening og hvile Smiley
hei Smiley flott svar, jeg føler vel ikke jeg har mistet noe særlig fett etter jeg begynte å spise så sunt og "fettfritt" som tidligere har holdt på nå i 7 uker og kan ikke se noe forskjell, men burde vel kanskje måle litt mer. regnte med BCAA ville hjelpe meg med energi på treningen og ettersom det ikke trekker så mye vann så ville det hjelpe på utseene. har tatt bilder osv men kan ikke si jeg ser noe forskjell hehe. men det kommer vel må bare trene enda hardere Wink takk for tips! ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!