Skrevet av Emne: Markering på bryst  (Lest 1390 ganger)

Utlogget Thomas96

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Markering på bryst
« : 12. november 2012, 23:49 »
Har nå begynt og trene skikkelig seriøst igjen etter sommeren, har trent en god del før det man har aldri logge så mye i dietten og skikkelig variasjon som nå.
Treningen går generelt fint og jeg merker forbedringer på armer, bein, rygg og vinger. Jeg har også mistet endel fett fra magen. Kroppen begynner og ta form. Men er det et sted jeg ikke merker forskjelle er det på brystet. Jeg stresser ufattelig med og få markert nedre del av bryst. Noen vil gjerne kalle det for trekanten.

Jeg trener med stor variasjon, har vært både igjennom med høye repitisjoner samt mindre. Jeg trener med høy intensitet og har trent med både rolige og eksplosive løft. Men nedsiden av brystet er det stedet jeg sliter mest med. Gymmen har dessverre ikke en decline benk, men jeg tar mange andre øvelser for nedre del i tillegg. Jeg trener kun brystet en gang i uken og jeg vil ikke si jeg overtrener det. Tar som oftest bare to set (utenom warmup) på benkpress så jeg skal klare de andre øvelsene og. Noen ganger begynner jeg også med flyes. Jeg har god variasjon mellom benken, manualer og maskiner. Jeg trener også godt med incline og er fornøyd med brystes opperparti. For nedre del bruker jeg vaierne, dips med beina bak, og noen ganger "lager" jeg min egen decline benk.

Dere skjønner vell problemet  mitt, hva kan jeg gjøre for og få bedre markert bryst?   

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Markering på bryst
« #1 : 13. november 2012, 02:49 »
Hei,

Her er noen tips som kan hjelpe:

- Fokuser på å bli sterkere i benkpress
- Tren fliesvarianter for å isolere brystet mer enn du klarer med bare pressøvelser
- Hold fettprosenten lavt

Disse tre tingene pleier som regel å sørge for en ganske bra brystkasse om du gir det litt tid.

Eks. på treningsopplegg:

Mandag - Dag for maksstyrke. Ha 3-4 min pause mellom hvert sett
Benkpress 4 x 5 (start med 75% av 1RM - øk 2,5 kg hver uke)

Torsdag - Dag for hypertrofi. Ha 1-2 min pause mellom hvert sett
Skrå benkpress 3 x 8-10 (bruk en vekt du ikke klarer mer enn 8-10 rep med. Det kan være du må gå ned i vekt per sett)
Flat hantelflyes 3 x 8-10 (samme som over)
Cable crossover 2 x 8-10 (samme som over)

Tren hardt, spis mye og fokuser alltid på å løfte med god teknikk når du er på trening.

Les også denne artikkelen:

http://fitnessbloggen.no/trening-for-maksimal-muskelvekst/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!