Skrevet av Emne: Dine favorittprogram for muskelmasse  (Lest 2052 ganger)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Dine favorittprogram for muskelmasse
« : 04. oktober 2012, 20:44 »
Tenkte å lage en slik tråd hvor folk kan poste sine favorittprogram for å gå opp i muskelmasse. Smiley

Her er det selvsagt viktig å påpeke at selv verdens beste program på denne kloden vil være nytteløst så lenge man ikke spiser nok - så for nybegynnere, ikke heng dere for mye opp i treningsprogrammet dere bruker. Likevel er det forskjell på hvor stor effekt man får av alle de ulike programmene der ute, så det kan være fint med en samling av "det beste av det beste" fra gymrottenes perspektiv, og ikke bare "internettguruene" som prøver å selge sine tjenester med mer og mer avanserte (les: ineffektive) program.

Viss man vil, er man svært velkommen til å skrive litt om sine erfaringer med programmet/programmene man poster, men det er ikke noe must. Alle forstår at du har hatt god fremgang med det du poster, så du kan fint la være.

Men viktig: Det skal KUN postes programmer du har PRØVD SELV og kan gå god for!

Denne tråden er ment å være et sted hvor man kan finne programmer som 100% sikkert har fungert bra for noen der ute. Ikke presentere "the next big thing" blant treningsprogrammer som ingen egentlig har prøvd skikkelig enda fordi det er helt nytt.

---

Starter med å poste mitt favorittprogram hittil:

Splitt-program: Effektiv muskelvekst - Av TN.no
Link: https://www.tn.no/drivkraft/artikler/splitt-program-ekstrem-muskelvekst

Kort om mine erfaringer med dette programmet
Begynte på dette programmet i februar, og har faktisk brukt det siden. Har bare gjort mange små variasjoner i det fra tid til annen om jeg har merket at det har stoppet litt opp. Hovedsaklig har de endringene gått ut på å bare trene i et litt annet repsområde, tatt noen serier ekstra/mindre og/eller endre en øvelser her og der til noe jeg liker bedre.

Dette har fungert utrolig bra. Når jeg begynte på dette programmet, veide jeg 80 kg. I begynnelsen stod vekten ganske stille, pga. at jeg ikke spiste nok til å gå opp. Likevel gikk 1RM-en i benken fra 95 kg til 105 kg på 2 måneder, og da veide jeg 79 kg. Fettprosenten var betydelig mye lavere på 79 kg enn 80 kg, noe som tydet på at det hadde vært en økning i muskelmasse samtidig, siden det bare skilte 1 kg. Nå, etter mange flere måneder på programmet, har jeg gått opp til 90 kg. 1RM i benken i dag er for tiden 120 kg. Det har også kommet strekkmerker på akkurat samme steder på begge lår (på tvers av begge vastus medialis), noe jeg tar som et tegn på at jeg responderer svært bra på å trene lår to ganger i uken.

Det jeg liker spesielt godt med programmet, er at alle muskler er så og si helt uthvilt når du trener dem. Siden du trener triceps og bryst på forskjellige dager, er ikke triceps trøtt fra brysttreningen når du skal trene triceps. Dette gjør at du kan løfte mer vekt når du først trener triceps, og det har for meg gjort det utrolig mye lettere å øke fra gang til gang på de tricepsøvelsene jeg bruker. Og siden gode økninger i styrke alltid fører til gode økninger i muskelmasse (iallfall for meg), har det vært lett å vokse på områder hvor jeg lenge har stått stille. Jeg skal ikke si at jeg ikke kommer til å prøve å trene triceps sammen med bryst igjen, biceps sammen med rygg igjen osv., men jeg kan helt klart si at dette programmet har fungert.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #1 : 04. oktober 2012, 21:09 »
Hello honey  Wink, knall tråd, synd tullingene ikke kommer til å lese den  Tongue
Jeg anbefaler som vanlig varianter av 3x5. Det siste halvåret eller så har jeg kjørt: A) Benk,roing,bøy. B) Press, mark.  Jeg begynte med 3x5, gikk over til 3x3 nå siste måneden. I Juni, tror jeg, tok jeg 3x5 på 110 i benk, i går tok jeg en dobbel på 140. Vekt opp 3 kg, mest muskler tror jeg.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #2 : 05. oktober 2012, 03:08 »
Hahaha! Vi har en greie gående, merker jeg! Grin

Men ja, det kan nok være det. ^^ Sykt bra fremgang på deg da! Skal ha det der i bakhodet til senere. Høres bra ut.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #3 : 10. oktober 2012, 02:44 »
Hahaha! Vi har en greie gående, merker jeg! Grin


Jepp, ikke si noe til kona mi  Wink
Synd ikke flere har lagt in noe på denne tråden, mens tråder som " cabelcross eller pecdeck ?" blir diskutert flittig..
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Andreass

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #4 : 10. oktober 2012, 03:34 »
Det programmet jeg synes fungerer best er dietmar mengde Smiley Baseøvelser som er tingen:)
26 år
184 cm, 88 kg
RAW markløft: 220 kg x 1
RAW Knebøy: 180 kg x 1
RAW Benkpress: 145 kg x 1
Chins (underhåndsgrep): kroppsvekt+50 kg x 2

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #5 : 10. oktober 2012, 06:25 »
Jeg testa "milk n squat" i noen uker for et lite år siden (kunne ikke fortsette lengre da jeg spilte fotball samtidig og ble gangsperr i en dag eller to om gangen), du får nok store lår uansett av det programmet så lenge du spiser nok.

1 sett, 20 reps 2-3 ganger i uka, start lavt og øk 2,5kg pr økt. skal vel også egentlig drikke jævlig mye melk, men er bare å spise mye mat Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #6 : 10. oktober 2012, 11:16 »
Jeg testa "milk n squat" i noen uker for et lite år siden (kunne ikke fortsette lengre da jeg spilte fotball samtidig og ble gangsperr i en dag eller to om gangen), du får nok store lår uansett av det programmet så lenge du spiser nok.

1 sett, 20 reps 2-3 ganger i uka, start lavt og øk 2,5kg pr økt. skal vel også egentlig drikke jævlig mye melk, men er bare å spise mye mat Wink

Ja, det programmet har jeg alltid syntes høres spennende ut. Men jeg har aldri prøvd fordi A) det høres sinnsykt slitsomt ut, og B) jeg trener for maksløft.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Dine favorittprogram for muskelmasse
« #7 : 10. oktober 2012, 12:10 »
Dette prog trente jeg mye under min diet nå faktisk... Helt fram til slutten. Synes dette program var veldig bra.

http://www.kalibergym.no/phat-power-hypertrophy-adaptive-training/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!