Skrevet av Emne: Semi-nybegynner og treningsprogram  (Lest 1005 ganger)

Utlogget Zarsan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Semi-nybegynner og treningsprogram
« : 23. oktober 2012, 18:46 »
Hei,


Har trent av og på de siste to årene. Jeg er en 21 år gammel gutt, og veier rundt 80 kg (190cm høy). Har alltid vært preget av å være tynn og spinkel, så har prøvd å komme igang med en grei treningsrutine flere ganger, men har ofte falt av lasset. Nå er jeg godt motivert, og har trent 4 ganger i uka i rundt en måned nå.

Jeg tar kosttilskudd fra TN (Kreatin Monohydrat) og fra Proteinfrabrikken (Whey protein).

Lurer litt på hva dere tenker om dette programmet:


Dag 1:

Bryst+Biceps

Benk: 8 X 3
Skråbenk: 8 X 3
Flies: 8 X 3

Løsvekter biceps: 8 X 3
Løsvekter biceps hammer curls: 8 X 3
(Litt usikker på hva denne heter, bruker en stang og kjører først 10 reps halveis opp, så 10 reps fra midten og opp, og 10 reps hele veien opp og ned. Gjør dette uten pauser for å kjøre meg helt ut)

Dag 2:

Rygg

Markløft: 8 X 3
Roing: 8 X 3
Nedtrekk: 8 X 3
Shruggs: 8 X 3

Dag 3:

Triceps + Skuldre

Millitærpress: 8 X 3
(Igjen usikker på navn, står og drar sidelengs med tau festet til en maskin for å trene skuldre): 8 X 3
(Igjen usikker på navn, har strak stang festet til en maskin, drar oppover for å trene skuldre): 8 X 3

(Igjen usikker på navn, bruker samme stang fra forrige øvelse og tar nedtrekk for å trene triceps) 8 X 3
(Igjen usikker på navn, bruker tau over hodet for å trene triceps festet til maskin): 8 X 3
(Tar tau og drar nedover til jeg er kake)

Dag 4:

Pause

Dag 5:

Prøver å få inn en benøkt, men må innrømme at jeg er dårlig på benøkter, ofte kjører jeg kun samme program om igjen, men har alltid en dag pause etter tre økter.



Kan se for meg at mange vil at jeg skal kjøre ben, noe jeg er veldig klar over at jeg burde. Men ellers, ser dette greit ut?

Takk for alle innspill.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Semi-nybegynner og treningsprogram
« #1 : 24. oktober 2012, 23:49 »
Jeg tenker du er iferd med å gjøre samme feilen 80% av unge gutter som trener vekter gjør: Lager egne program som nesten utelukka trener kroppen over navlen.

Når det gjelder vekt - kaloriinntaket er viktig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!