Skrevet av Emne: anbefalinger om kardio opplegg?  (Lest 1408 ganger)

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

anbefalinger om kardio opplegg?
« : 14. oktober 2012, 13:07 »
Har begynt så smått å deffe. Noen mener sikkert dette virker bakvendt i og med at folk flest bulker på denne tiden, men ønsker å prøve å få six packen jeg aldri har fått Smiley Vet i grunn at det som gjelder er å trene kardio men spørsmålet er hva slags karido? mølle,steppe maskin,sykkel? og hvor mange ganger i uka for best virkning. Har på ca 1mnd gått fra snitt vekt på 88-89kg til 86,5-87,5kg.
Har også prøvd å måle fettprosenten rundt magen, men har så hard hud at jeg får liksom ikke dratt ut det som måtte være fett.Men på nedre del av magen får jeg målt, å der har jeg ca 10-12prosent.

Noen gode tips for å stramme opp magen skikkelig utnom det som er i programmet mitt. Kjører mage 2 dager i uka. Resten av kroppen kjører jeg kun 1gang i uka(5splitt) frem til jul, å etter jul kjører jeg en 2splitt.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Tiwas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: anbefalinger om kardio opplegg?
« #1 : 14. oktober 2012, 17:01 »
Hvorfor kjører du så mye mage? Har du veldig sterk korsrygg i forhold?

Når det gjelder sixpack, så blir den til på kjøkkenet og ikke på treningsstudioet. Selv var jeg nede i 7% uten noen som helst form for kardio...

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: anbefalinger om kardio opplegg?
« #2 : 14. oktober 2012, 17:34 »
Vil vel ikke akkurat si at 2 dager i uken er så utrolig mye. Grunnen er vel så enkel som å få større mage ruter, å det får du ikke på kjøkkene. Kontrasten mellom mageruter og fettprosent er ulik, men poenget er hvor mye kardio i uka.Jeg trener i all hovedsak styrketrening så er ikke på utkikk etter å deffe av meg musklene fremfor sixpacken,men heller stramme opp magen og få den frem. Så hvis noen kan gi konkrete svar her på TF i løpet av uka hadde det vært flott.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Tiwas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: anbefalinger om kardio opplegg?
« #3 : 14. oktober 2012, 17:57 »
Nei, er forsåvidt enig der. Du kan gjøre musklene større ved å trene dem, og da blir de mer synlige på en gitt fettprosent.

Det som er målet ditt er uansett å skape et kaloriunderskudd, og det kan du gjøre på to måter: Senke kaloriinntaket eller øke aktiviteten. For de aller fleste er det greit å senke inntaket først, og så øke aktiviteten når det slutter å fungere, og det er veldig mye lettere å kutte litt fett og karbo enn å skulle løpe på mølle i tide og utide. Eneste grunnen til at jeg kan se at noen skal drive med noe spesielt med kardio når de er over 10% er om de trenger ekstra kondisjon.

Men om du har bestemt deg for kardio, så er riktig mengde det din kropp takler uten at det går ut over resten av treningen din. Det vil med andre ord si at det er individuelt, i tillegg til at det kommer mye an på treningen og kostholdet ditt Wink

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: anbefalinger om kardio opplegg?
« #4 : 14. oktober 2012, 22:39 »
Nei, er forsåvidt enig der. Du kan gjøre musklene større ved å trene dem, og da blir de mer synlige på en gitt fettprosent.

Det som er målet ditt er uansett å skape et kaloriunderskudd, og det kan du gjøre på to måter: Senke kaloriinntaket eller øke aktiviteten. For de aller fleste er det greit å senke inntaket først, og så øke aktiviteten når det slutter å fungere, og det er veldig mye lettere å kutte litt fett og karbo enn å skulle løpe på mølle i tide og utide. Eneste grunnen til at jeg kan se at noen skal drive med noe spesielt med kardio når de er over 10% er om de trenger ekstra kondisjon.

Men om du har bestemt deg for kardio, så er riktig mengde det din kropp takler uten at det går ut over resten av treningen din. Det vil med andre ord si at det er individuelt, i tillegg til at det kommer mye an på treningen og kostholdet ditt Wink

flottings.Da prøver jeg bare å senke karb og fett inntaket og tar en liten økt med kardio ett par dager i uken, så ser jeg om jeg må senke litt mer på inntaket Smiley
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Keiseren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: anbefalinger om kardio opplegg?
« #5 : 15. oktober 2012, 13:08 »
Nøyaktig hva slags kardio er ikke spesielt viktig. Jogge, sykling, step, gjør det du synes er morsomst/best og som ikke knekker motivasjonen på tre uker;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!