Skrevet av Emne: Bør jeg ta kreatin?  (Lest 2915 ganger)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Bør jeg ta kreatin?
« : 27. januar 2013, 09:51 »
Hei,

Jeg har tidligere vært litt skeptisk til bruk av kreatin da jeg er redd for at det skal se ut som om jeg får høyere fett%.

Jeg har trent styrke fast siden jeg var 16 år ( er nå 36) og er både sterk og har godt med muskelmasse.
i tillegg til styrketreningen har jeg trent mye kondisjon( har vært instruktør i spinning, zumba etc siden 2003) Allikevell føler jeg at uansett hva jeg gjør av diett og trening for å minke fett% og få mer synlige muskler skjer det svært lite.. >Jeg holder meg stram og er i bra form, men fett % på kanskje 20-21 tipper jeg .. kanskje litt mindre?

De siste ukene nå har jeg fullt fokus på å få synlige muskler og bli sterkere- jeg øker vekter på hver styrke økt ( helkropp 3 ganger pr uke + intervalltrening typ gerilja og 4x4 )
Instruktørjobben er lagt på hylla og jeg trener nå kun FOR MEG SELV og mine resultater.

I noen av øvelsene er det vansligere å øke enn i andre derfor vurderer jeg kreatin.
VIl jeg se feit ut, eller vil jeg få synligere muskler fordi jeg vil kunne klare å trene hardere?
Vil det igjen øke forbrenningen min?
Hvis jeg da slutter på kreatin, vil da den styrken jeg har oppnådd ved bruk av kreatin avta eller er det bare vannet som forsvinner?

Mange spørsmål og jeg håper på svar;)
 
Nå vil jeg ha resultater og fortsette økningen uten å bli feit, kanskje jeg kan stille i konkurranse en dag også?
Er selv PT så opplegget og kosten er bra, men så var det dette med kreatin da.. det har jeg aldri prøvd før.

Jeg er 163 cm høy, veier 63 kg og har ca 50 kg muskelmasse av dette...

Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #1 : 27. januar 2013, 10:08 »
PT'er. :Smiley


Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #2 : 27. januar 2013, 10:34 »
bare spis kreatinen din, null problem.
Men du må kutte på kaloriene for å miste fett/gå ned i vekt!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #3 : 27. januar 2013, 18:49 »
Jeg ligger i dag på ca 1600 kcal. 160 gr protein, 100-130 gr karb og Max 57 g fett.. Har tidligere ligget helt nede mellom 1000-1300 men har da svært lite framgang i styrke. Skulle jo ikke ligge på for mye nå heller egentlig med tanke på hvor hardt jeg trener?
Men mitt spørsmål er: vil jeg se fet ut ved inntak av kreatin, eller er det mest i musklene forvandlingen skjer?
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #4 : 27. januar 2013, 18:53 »
Ps, jeg trekker ikke i fra de kcal jeg forbruker på trening.. Så jeg legger på inntaket av rene proteiner, karb i form av frukt/ grønt og fett i form av omega og nøtter etc..
I forhold til ryps tabell er heg anbefalt 157 g karb, men har kuttet den med 30-50 gr. På treningsdager med styrke er den på Max 130 gr karb. Lørdag er det litt mer frukt og popcorn..men innenfor 157 g da også .. Burde jeg på sikt tape fett% da? Trener hardt altså.. Folk ser rart på meg fordi jeg tar sånn i, svetter og puster..
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #5 : 27. januar 2013, 19:06 »
Kort svar: bruk kreatin.

Langt svar: 500g kreatin monohydrat koster et par hundrelapper. Det har du råd til. Deretter tar du det etter anvisningene på boksen, UTEN å endre noe annet. Gi det et par uker, og se hva som skjer med kroppsvekt, speilbilde og treningsvekter.

Folk reagerer ulikt på kreatin. Noen bloater skikkelig, gjerne fordi de fråtser i salt og karbohydrater, mens andre ikke merker noen forskjell.

Når du slutter å ta kreatin vil du oppleve at du klarer litt færre reps enn du gjorde før. Det skyldes rett og slett at mindre kreatin fører til mindre ATP som igjen gir dårligere utholdenhet på sett av typen 5-12 reps.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #6 : 27. januar 2013, 19:30 »
Tusen takk;)

Jeg tenker å holde meg til kosrtplanen uansett men kun ta kreatin som tillegg.. Det er ikke snakk om å begynne å spise mer karb uansett alstå.. Jeg har tidligere vært på veldig lavkarbo og synes  det å kunne spise ett par frukt om dagen er himmelsk he he..
ER forresten shapeup appen en ok utregner på kcal, eller er den ikke trygg nok?
Så lenge jeg måler og veier selvsagt og legger inn karb, protein og fett selv i malen slik at jeg ikke spiser like mye som appen foreslår, men holder meg til mine anbefalet gram ?

Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #7 : 27. januar 2013, 20:02 »
ps- når du slutter på kreatin.. skal man ikke fortsette? Brukes kreatin kun som en kickstart for å komme over styrkekneika?
Vil resultatene forsvinne også da, hvis vannet blir borte og en klarer færre reps?
Hm.. jeg er litt grønn nå skjønner jeg ?
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #8 : 03. februar 2013, 12:38 »
kreatin er bra for å kommer over knekken når man sitter Fast.
Jeg sverger til kreatin.
Gikk Bra opp i vekt på par uker ( og jeg sliter med vektøkning )
Og fik sinnsyk styrkeøkning

Men det som er rart var når jeg hadde mageproblemer , og var en tur på Volvat ( privatlege kontor ) ble sett på med spørsmålstegn og en viss skepsis til at jeg brukte kreatin .... hmmm
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #9 : 15. februar 2013, 18:05 »
Tusen takk:) jeg har tatt kre alkalyn noen uker nå og har økt fra 60 til 85 (6re x 4 serier)
Og benkpress fra 40 til 50 kg ( 6 reps x4 serier).. Så ingen tvil om at det skjer ett eller annet i kroppen!
Morro! Kan se det på kroppen også at musklene har vokst! Det skal sies at jeg spiser mer også nå og det hjelper vel på. Men jeg klarer virkelig å ta ut de siste rkstra repetisjoner nå og det gir resultater:)!! Grin
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Bør jeg ta kreatin?
« #10 : 15. februar 2013, 19:05 »
Ta 40 gram om dagen og gå til legen, be om ck verdier. Gøy.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!