Skrevet av Emne: Mat og tid for jogging  (Lest 955 ganger)

Utlogget helenenum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Mat og tid for jogging
« : 25. oktober 2012, 03:18 »
Jeg er 18 år, 1.70 høy, og veier +- 70 kg.
Treningsenter går jeg ikke på, så jeg har ikke noe tilgang til utstyr.
Jeg har drevet med idrett i 4 år, men er ikke særlig god lengre pga formen min. Har spist litt for mye og usunt i tillegg til å droppe trening, så jeg har en del fett rundt magen jeg vil ha bort. i tillegg vil jeg ha tilbake en god kondis.
Jeg har begynt å ta noen mage og armøvelser før jeg legger meg, og vil jogge om kvelden.
Men når jeg skal jogge vet jeg ikke helt hva jeg skal spise før og etter?
om jeg skal jogge i 1 time etter skole/jobb hva burde jeg spise før, og hva burde jeg spise etter? og hvor lenge før?
og når burde jeg jogge for å forbrenne mest fett?
Håper og takker for gode svar  Smiley

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Mat og tid for jogging
« #1 : 30. oktober 2012, 13:50 »
Dersom du spiser 4-5 måltider om dagen kan godt måltidet før trening bestå av et par skiver brød med magert pålegg eller havre og melk. Du bør innta måltidet minst1 time før joggeturen. Noen må vente i 2-3 timer før de kan jogge, men går det greit etter en time kan du bare sette i gang. Forstår det slik at du spør om hvorvidt du skal løpe på ettermiddagen eller kvelden. Det er ikke noe i veien for å variere på det, men de hardeste løpeturene bør tas på ettermiddagen om du er mest opplagt da. Etter joggeturen må du få i deg noen raske karbohydrater f.eks banan og også sikre proteininntaket. Sjokomelk kan faktisk være et greit alternativ - men et måltid bestående av syltetøy eller banan, samt et proteinrikt pålegg og brød/knekkebrød og litt salat er fint. For forbrenningens del bør du prioritere å løpe når du har mest overskudd. Dette er ganske individuelt. Morgenøkter med intervalltrening i 20-25 minutter er effektivt for forbrenning både under økten og fordi du har en "afterburn" etter intervalltrening. Konklusjon: Løp på ettermiddagen og innimellom på morgenen om du orker det. Tren litt mave, korsrygg, push ups for bryst og knebøy et par dager i uken på kvelden(gjerne når du legger en kardioøkt til et morgenpass!)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!