Skrevet av Emne: paramora sin treningslogg - Siste bilder på s. 14 og 15  (Lest 34661 ganger)

Redstrek

  • Gjest
Sv: paramora trener X-Size
« #15 : 08. desember 2012, 23:13 »
Du kan snekre deg en liten plattform? Wink Virker gøy å trene hjemme, kommer nok til å gjøre det selv når jeg får meg en egen plass.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #16 : 09. desember 2012, 00:00 »
Takk for tips, Hallvard! Godt poeng! Smiley Utfordringen her er bare at treningsrommet mitt er på et loft. På forrige økt, under markløft-settet på 8 reps x 140 kg, så blinket lysene i etasjen under! Mao. tror jeg ikke noen plankebiter funker her. Gulvet gir etter, rett og slett! woot

Nei, jeg må nok komme meg på et senter om jeg vil kjøre markløft. Mest sannsynlig blir det også det, slik at jeg kan kjøre bøy på beindagen også. Vil gjerne kjøre programmet 100%, som sagt, når det tross alt er folk som også ønsker å følge med på loggen for å se hvordan programmet vil funke. Dessuten er det ingenting som slår følelsen av å stå på en bom stødig plattform som tåler at vekt slippes. Gjerne hvor det er tillatt med kalk i tillegg. Aaaahhh... dat dream

Ellers kan det anbefales å lage til seg treningsmuligheter hjemme, Redstrek! Smiley Om sommeren er det fantastisk. Da tar jeg utstyret ut, og trener markløft ute i sola. Utfall blir gående over plenen. Rigger også til et bøyrack ved hjelp av paller, så da lider jeg iallfall ingen nød. ^^

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: paramora trener X-Size
« #17 : 09. desember 2012, 00:02 »
Jeg gjør det samme  Smiley trener ute om sommeren, awesome shit  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #18 : 09. desember 2012, 00:10 »
Konge, mann! Smiley Og ja, det er fantastisk! Cheesy

Utlogget TheBuilder

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: paramora trener X-Size
« #19 : 09. desember 2012, 01:30 »
Spor. Spennende program som nok må prøves ut engang!  woot
Starting strength


185 cm - 78 kg

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #20 : 09. desember 2012, 01:36 »
Hyggelig at du vil følge med, TheBuilder! Smiley

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: paramora trener X-Size
« #21 : 09. desember 2012, 13:16 »
Ja, jeg synes også det er spennende å følge med på en såpass systematisk tilnærming, da går det an å analysere og bruke det som virker og ikke virker  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Redstrek

  • Gjest
Sv: paramora trener X-Size
« #22 : 13. desember 2012, 22:08 »
Du, tenkte litt på dette med å rigge til hjemmetrening. Koster det ikke en del penger? Med tanke på stang, vektskiver, benk, stativ og slike ting? Det kommer vel på en del tusen? Tror uansett at jeg vil spare over tid, siden jeg betaler nermere 450,- i medlemsavgift.

Virker i hvertfall veldig hendig. Slipper alt av kø og slike ting.

Utlogget MStak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: paramora trener X-Size
« #23 : 13. desember 2012, 22:54 »
Veldig bra løft! Må nok slenge meg på resten; Jeg følger med Smiley hehe
Bilde/treningslogg
17 år.
Mitt mål er å gå ned i fett % samt opp i muskelmasse.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124884.msg1840877;topicseen#new

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #24 : 13. desember 2012, 23:30 »
Trivlig å høre, Hallvard! Smiley

Redstrek: Det koster litt i begynnelsen, men som du selv sier, du vil spare over tid. Si at du investerer i en utstyrspakke som f. eks denne til 8500. Dette er nok langt mer enn de fleste er villige til å betale. Men viss man tenker på hvor mye et treningssenter koster, da... Du sier jo selv at du betaler 450 i mnd.

12 x 450 = 5400

Etter 2 år har du betalt 10800 kroner for å trene på et treningssenter. For 8500 kroner kunne du laget ditt eget lille hjemmestudio, og du ville faktisk tjent 2300 kroner på det. Du ville hatt gratis trening resten av livet, om du ikke skal flytte mye på deg i fremtiden, og trenger muligheten til å kunne trene mange steder utenom ditt eget hus. En utfordring er selvsagt å finne plass... Og man trenger et rom med god luft og robust gulv. Noen matter på gulvet, som Hallvard nevnte, er nok å foretrekke om du skal drive med tunge markløft o.l.

Men ja, det er klare fordeler med å kunne trene hjemme. Ulempene er jo gjerne at ikke alle har 8500 kroner her og nå, og viss du starter fra "bar bakke" (at du ikke har noe utstyr til å begynne med), og gjerne vil investere i godt, solid utstyr, så må du gjerne ut med en del. Likevel er det mulig å få det billigere, men da får du gjerne hva du betaler for. Jeg kan si det slik, etter å ha gjort en del kjøp selv: Er du seriøs, tenker langsiktig og har planer om å bli skikkelig sterk - invester i ordentlig utstyr. Betal noen tusen ekstra nå, og du vil takke deg selv for det senere. Benker og treningsstenger på InterSport, G-Sport, XXL o.l. er dyrt i forhold til kvalitet, og er ikke laget for veldig tungt bruk. Om du sammenligner med Sportsmaster.no eller Aktivshop.no, så ser du at internett-butikker er langt rimeligere (her må riktignok frakt legges til, og denne kan variere fra middels til svært høy).

Ellers funker utstyret fra InterSport, G-Sport, XXL osv. helt greit, men det er et par ting jeg har lagt merke til:

- Benkene er for smale
- Benkene rigler (dette bør du virkelig unngå)

Men om du ikke ønsker å spa ut 8000+ for utstyr på en gang, og heller ikke har noe til å begynne med, så kan du også kjøpe utstyr på XXL, InterSport etc. Anbefaler XXL her. De har en del benker som virker ok, og jeg tror ikke de nødvendigvis er så riglete heller alle sammen. Nå selges også mange treningsbenker med sikkerhetsstopper, noe som ikke var vanlig før. Dette er viktig å huske på om du vil trene benk hjemme, og ikke har tenkt å trene med spotter. Ellers er det vel enda smartere å kjøpe et bøystativ og en fribenk, fremfor en benkpress-benk, men jeg er usikker på om de kommersielle kjedene selger bøystativ, faktisk...

Selv har jeg dette utstyret hjemme nå:

- Benkpress-benk med nedtrekkstårn, curl-pute, leg extensions og lår curl - Fra InterSport. Pris: 2499,- (fikk den til 2000,- pga. en ålreit selger)
- Fribenk som kan stilles fra decline til incline, med sit-ups og rygg-ups-funksjon - Fra InterSport. Pris: 999,-
- 2 rette vektstenger - Fra InterSport. Ink. i vektsett på 45 kg. Pris per sett: 899,- (tror jeg)
- 1 EZ-bar - Fra XXL. Pris: 299,-
- 4 manualstenger - Fra InterSport og Biltema. Ink. i hantelsett på 15-20 kg. Pris per sett: 299,- (tror jeg)
- 80 kg i vekter - Fra min far. 40 år gamle? Vekt er vekt.
- 1 gammel vektstang - Også fra min far (denne har btw Leif Jensen lånt en gang. Kult.)
- Push-ups-håndtak - Fra XXL. Pris: 199,-
- Chinningbar - Fra XXL. Pris: 249,-
- Håndklyper - Fra XXL. Pris: 99,-
- Treningsmatte - Fra en skole i nærheten. Skulle kastes. Helt absurd. Helt fin, tykk matte som fint kan brukes. Fikk den, selvsagt.

Pris totalt: 6250,-

Så jeg har definitivt ikke vært veldig økonomisk. Hadde jeg kjøpt utstyr i dag, hadde jeg bare kjøpt dette:

- Stabil fribenk som ikke kan stilles på (fordi de er stødigere enn benkene som kan stilles på, med mindre du kjøper benker av studiokvalitet. Men det er dyrt)
- Knebøystativ med sikkerhetsstopper / power-rack
- Vektstang og vektskiver
- Et par manualstenger

Mer trenger du ikke. Da kan du trene bøy, benk, skulderpress, chins etc. (ang. chins - bare legg stangen i bøystativet, så har du et chinningstativ!).

Jeg hadde også sjekket Finn.no for gode tilbud. Her er det fra tid til annen muligheter for å gjøre særdeles gode kjøp. Jeg så nylig at det var en kar som GA BORT 170 kg vekter, fordi han måtte rydde og hadde ikke plass. Helt gratis. Førstemann til mølla. Men det var langt oppi nord, så det var utelukket for meg å stikke innom.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #25 : 13. desember 2012, 23:33 »
Veldig bra løft! Må nok slenge meg på resten; Jeg følger med Smiley hehe
Takk, MStak! Smiley

Har ikke fått trent noe denne uken, det er derfor det ikke er logget noe på noen dager. Det kommer.

Forhåpentligvis i morgen.

Utlogget MStak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: paramora trener X-Size
« #26 : 14. desember 2012, 00:41 »
Takk, MStak! Smiley

Har ikke fått trent noe denne uken, det er derfor det ikke er logget noe på noen dager. Det kommer.

Forhåpentligvis i morgen.
Nice, ser frem til det Smiley hehe
Bilde/treningslogg
17 år.
Mitt mål er å gå ned i fett % samt opp i muskelmasse.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124884.msg1840877;topicseen#new

Redstrek

  • Gjest
Sv: paramora trener X-Size
« #27 : 14. desember 2012, 11:43 »
Takk for et solid svar paramora.

Ja, det gjelder å tenke langsiktig. Jeg kommer hvertfall til å bo hjemme en god del år enda, og med det følger naturligvis medlemskap på treningssenter. Om man tenker for de neste 4 årene blir det over 20 000,- kr. Det er mye penger!

Knebøystativ fikser jeg selv (Bruker europaller til å ha stangen på), mens benkpress med stang og skiver må jeg kjøpe. Har også planer om å få til et skikkelig gulv når jeg skal trene, da treningsplassen evt. vil bli over en butikk.

Får jo kjørt gode øvelser for hele kroppen med et knebøystativ (stabel med paller i mitt tilfelle), en benkpress og en pullup-stang. Vil også investere i noen hantlehåndtak som jeg kan legge vektskivene på, slik at jeg får enda bedre øvelsesutvalg. Kikket litt på utstyr hos Gym2000, men ser at de er en del dyrere en f.eks. sportmasters. Kikket på en benkpresspakke inkludert vekter opp til 127,5kg. Tror den lå på 8500,-. Eneste kjipe er at jeg ikke får kjørt skråbenk her. Virker hvertfall ut som om de har meget solid utstyr på Gym2000, og jeg ser at det er eneste plassen jeg kan få tak i et gulv som jeg kan ha som underlag. Vil kjøpe skikkelig utstyr om jeg først skal kjøpe.

Lokalet har et kraftig betonggulv, men vil uansett ikke ha stanga deisende i gulvet med så mye vekter, da det kan bråke og vibrere en del.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #28 : 16. desember 2012, 20:16 »
Bare hyggelig, Redstrek! Smiley

Du tenker fornuftig. Knebøystativ av paller funker veldig bra, ja. Har selv gjort det.

Utstyr fra Gym2000 er av ypperste kvalitet. Men som du sier, det er dyrt. Tror heller ikke det er noen særlig merkbar forskjell på Gym2000 og Sportsmaster ang. kvalitet.

Her kommer det også en ny økt. Det er lenge siden jeg har trent nå, det er derfor jeg ikke har logget på en stund. Hadde en liten ulykke her forleden hvor jeg klarte å skade håndleddet mitt ganske kraftig. Det har derfor gjort at jeg ikke har kunnet trene noe større på over en uke. I dag kjentes det greit ut, så jeg prøvde meg frem. Det gikk fint. Godt å være tilbake etter et lite avbrekk (som kanskje var nødvendig også. Følte meg veldig fin i formen i dag).

Tung overkropp, 16. desember
Benkpress (stopp på 90 grader i albueleddet)
95 kg x 6
95 kg x 6
95 kg x 6
95 kg x 5 (overivrig spotter grep litt raskt inn her. Kom ut av det. Stoppet settet, men kunne nok klart 6 reps)

Kommentar: 5 kg opp fra sist. Det var litt i overkant lett sist. Dette var en finere vekt å jobbe litt på.

Chin-ups
Kroppsvekt (85 kg) + 12,5 kg (97,5 kg) x 5 (glemte meg, og stoppet på 5 reps. Skulle til 6)
Kroppsvekt (85 kg) + 12,5 kg (97,5 kg) x 6
Kroppsvekt (85 kg) + 12,5 kg (97,5 kg) x 6
Kroppsvekt (85 kg) + 12,5 kg (97,5 kg) x 6

Hantelroing
44 kg x 10- (siste ikke godkjent. Jukk)
44 kg x 8- (siste ikke godkjent. Jukk)
41,5 kg x 10

Sluttkommentar: Droppet sittende stangpress pga. håndleddsskaden i dag. Det er lett å få stangen litt bakpå i skulderpress, synes jeg, og det kunne være litt vondt. Går fint. Styrken opprettholdes fint uansett når man får kjørt skikkelig benk.

Kjører også "4-6 reps" i maksstyrkeøvelsene. Ikke "5". Fant ut at det var greiest. Det er slik originaloppsettet av X-Size er satt opp. Da skal man øke vekten når man klarer 6 reps i alle sett, redusere den om man klarer under 4, og beholde den ellers. Greit system å forholde seg til.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: paramora trener X-Size
« #29 : 19. desember 2012, 22:41 »
Ny beinøkt.

Tung underkropp, 19. desember
Utfall bakover (vekt per hantel)
32 kg x 6
32 kg x 6
32 kg x 6

Lårcurl med trege negativer
30 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6

Leg extensions
45 kg x 10
45 kg x 10

Lårcurl med trege negativer
25 kg x 10
25 kg x 10

Utfall fremover
16 kg x En del reps. Vet ikke hvor mange, telte ikke. Kjørte så eksplosivt jeg kunne helt til teknikken begynte å bli dårlig.

Sluttkommentar: God økt! Valgte utfall med et bakoversteg som første øvelse i dag, ikke bulgarsk utfall. Føler at jeg er bedre på denne øvelsen teknikkmessig, og klarer dermed å få mer ut av den. Det var nok et bedre valg som basisøvelse. Droppet å kjøre 4 sett her, og holdt meg til 3, slik som sist. Synes utfallsøvelser er forferdelig slitsomme pga. balanseaspektet, og synes det holder etter 3 sett. ^^

Droppet også nordic hamstrings i dag. Jeg klarer ikke denne øvelsen særlig bra, synes jeg selv. Den blir så tung at det er greiere å kjøre lårcurl, som gjør akkurat samme nytten, men her kan man justere motstanden slik man selv vil. Prøvde også å kjøre litt ekstra trege negativer på lårcurlen, og virkelig fokusere på å bruke hamstrings til å presse vekten opp med full konsentrasjon. Det fungerte fint.

Ingen gøye vekter å lese om i dag, sikkert. ^^ Men jeg satser på å komme i gang med marking og bøying om ikke så altfor lenge igjen. Synes jeg fikk mye ut av økten, selv om det ikke akkurat er de øvelsene jeg hadde valgt først på et treningssenter med flere muligheter.

Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!