Skrevet av Emne: Vennligst hjelp meg med treningsprogrammet mitt.  (Lest 814 ganger)

Utlogget Rodriguez

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Vennligst hjelp meg med treningsprogrammet mitt.
« : 14. desember 2012, 14:09 »
Meg:
167 cm
Gått fra 62 kg til 74 kg på 1 mnd, begynte med pulver i går
Trener 3 dager i uka
Mål: Mere muskelmasse

Program:

Dag 1

Bryst   Benkpress                  4x8
           Skråbenk                    3x8
           Skråbenk/m manualer  2x10

Skuldre    Manualpress            3x8
               Sidehev                  3x8

mage       Mage i maskin        4x15


Dag 2

Rygg     Chins                       2x8
            Nedtrekk                  3x8
            En arms roing           3x8
            Rygghev                   3x8

Biceps   Stangcurl                 3x8
            Manualcurl               3x8
            Hammercurl             2x12


Dag 3

Mage/Rygg    Situps/Rygghev 3x8

Lår               knebøy i maskin 4x8
                   Benspark           4x8

Bakside Lår   Lårcurl               3x8

Legger          Stående tåhev    3x12-15

Triceps         Pushdown           3x8
                   En arms liggende 3x8



Dette programmet ble skrevet av en person jeg stoler på når det gjelder trening men det ble skrevet for 1 år sia. Da klarte jeg rundt 1 mnd med av og på trening før jeg ga opp. Jeg har nå trent 1 mnd i strekk uten feil og jeg planlegger ikke å slutte denne gangen.

Men jeg snakka med noen andre som jobber på treningsstudioet for et par uker siden og han sa at det var et par ting med programmet han hadde villet endra, som at det var for mye bicep eller noe. Jeg har ikke klart å fått tak i han for å faktisk gjøre disse endringene så jeg spørr dere i stedet. Hva syns du om programmet? Ville du endret noe? Hvorfor?

Også, første øvelse på dag 3 er forvirrende for meg. jeg har kunn gjørt situps der, ikke rygghev siden det er på dag 2. Men om noen kunne foklart meg hva han som skrev programmet kunne ment med det hadde jeg satt pris på det.

Bonus spørsmål: Hvor lenge burde jeg holde meg til dette programmet før jeg endrer det? (jeg går ut fra at jeg bure endre det når jeg har fått en viss progresjon) Hvordan burde jeg endre det når den tiden kommer? trene flere dager? Mindre? Jeg vet lite om trening men er veldig villig til å lære. Takk.

EDIT: Dette er viktig, jeg har ment å spørre noen om dette: Oppvarming før og etter trening! Akkurat nå så går jeg 10 min på tremølla før og etter trening.

Dette programmet fant jeg på selv så det hadde vært veldig nyttig med feedback:

2 min gåing i 5 km/t
2 min løping i 11 km/t
2 min gåing i 5 km/t
2 min løping i 11 km/t

Det brukte å være 10 km/t men jeg økte det til 11 når 10 begynte å bli for lett. Jeg planlegger å øke det til 12 når 11 blir for lett, osv osv. Jeg liker dette programmet, jeg blir varm, får bedre kondis og jeg føler at jeg får en god start og slutt på treninga. Men jeg er ingen ekspert. Hva tror du?

Utlogget ArneBaron

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Vennligst hjelp meg med treningsprogrammet mitt.
« #1 : 14. desember 2012, 14:14 »
Enig med fyren på treningsstudioet ditt.... Ville ha kuttet ut isolasjonsøvelser i starten. Som ny innen styrketrening tjener du mer på å kjøre kun baseøvelser til å begynne med.

Glem splitten også, kjør heller fullkropp de 3 dagene i uka med: Markløft, knebøy, chins/pullups, benkpress og skulderpress. Eneste "maskinøvelsen" du eventuelt kan slenge inn er sittende roing i kabelmaskin.

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Vennligst hjelp meg med treningsprogrammet mitt.
« #2 : 17. desember 2012, 08:56 »

Gått fra 62 kg til 74 kg på 1 mnd, begynte med pulver i går

Imponerende. Arild Haugen og Arnold tar av seg hatten

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Vennligst hjelp meg med treningsprogrammet mitt.
« #3 : 18. desember 2012, 11:28 »
rygghev/ situps ser ut til å være satt opp som supersett. Ville evt trent mave rygg sammen på både dag 1 og 3 i stedet for å kjøre noe hver gang du trener. Baseøvelser som er nevnt her er viktig - de trener dessuten midtpartiet på kroppen din svært bra fordi de i stor grad bidrsr som stabiliseringsmuskulatur. Oppvarming før og etter er bra, men med en viss progresjon kan du også alternativt benytte spesifikk oppvarming(den muskelen du skal trene). Dersom du strukturert kjører dette programmet i 6 uker bør du legge inn noen nye øvelser.

Vedr bicepstrening: Stangcurl, sittende hantelcurl med lett utoverroterte armer og deretter hammercurl er en mulig kombinasjon.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!