Skrevet av Emne: Verdensmester, alene?  (Lest 862 ganger)

Utlogget Cchamm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Verdensmester, alene?
« : 29. desember 2012, 21:02 »
Hei
Hvor lenge hadde dere holdt ut uten en trener, som ikke stiller opp på selve treningen? La oss si jeg driver med alpint, der er det sikkert også viktig å ha en trener som kan gi tilbakemeldinger på både stil og linjer. Jeg tenker det går greit på styrketreningen, så langt, men selve teknikken på styrketrening blir vel sikkert ikke den beste av å drive på selv heller.

Jeg har store ønsker om å lykkes, se meg selv på pallen om et par år, delta i OL. Men vil det her gå uten en trener? Hvor langt skal jeg dra dette? Jeg har ofret utrolig mye på det her, jeg er i en alder der alle "vennene" er ute å drikker hver helg, noe jeg ikke har lyst til å ødelegge treningen min med. Alt er bare surr og jeg får ikke ting på plass.
Hva synes dere om det her? Er det noen som har lignende erfaringer? Hvordan kan jeg få orden på tankene mine?
Kanskje ikke det her er riktige stedet å skrive slikt på, er det noen som vet om en side hvor dette passer bedre inn?

Takk. Godt å friske det her til noen.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Verdensmester, alene?
« #1 : 29. desember 2012, 22:28 »
Hvorfor har du ikke trener da? Har du et ønske om å ha en trener? Hvor mye er du villig til å ofre for å nå målet ditt?

Er litt vanskelig å forstå nøyaktig hva du er ute etter.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Verdensmester, alene?
« #2 : 29. desember 2012, 22:57 »
Hei
Hvor lenge hadde dere holdt ut uten en trener, som ikke stiller opp på selve treningen? La oss si jeg driver med alpint, der er det sikkert også viktig å ha en trener som kan gi tilbakemeldinger på både stil og linjer. Jeg tenker det går greit på styrketreningen, så langt, men selve teknikken på styrketrening blir vel sikkert ikke den beste av å drive på selv heller.

Har ikke hatt en trener og heller ingen å trene med 99% av tiden. Du kan gi deg selv tilbakemeldinger, selv om det ofte kan være mer moro å trene med en annen person eller noen som gir deg tilbakemeldinger.

1) Film deg selv når du utfører øvelsene.
2) Lær deg teknikk
3) Post filmer på forum for å få innspill fra andre

Sitat
Jeg har store ønsker om å lykkes, se meg selv på pallen om et par år, delta i OL. Men vil det her gå uten en trener? Hvor langt skal jeg dra dette? Jeg har ofret utrolig mye på det her, jeg er i en alder der alle "vennene" er ute å drikker hver helg, noe jeg ikke har lyst til å ødelegge treningen min med. Alt er bare surr og jeg får ikke ting på plass.

Pallen? OL? Hva er det du tenker å stille i? :-)
Alt kan gå, men om du er seriøs nok kan det være fordel i å ha et godt team. Om du er seriøs bør du flytte til en by / sted som kan hjelpe å utvikle deg.

Du trenger ikke vike vekk alle venner, unngå å gå ut osv. Å gå ut en gang i blant vil ha lite å si. Du trenger ikke nyte alkohol, bare være med for det sosiale osv.

Sitat
Hva synes dere om det her? Er det noen som har lignende erfaringer? Hvordan kan jeg få orden på tankene mine?
Kanskje ikke det her er riktige stedet å skrive slikt på, er det noen som vet om en side hvor dette passer bedre inn?

Takk. Godt å friske det her til noen.

Spesifikt; hva slags tanker er det du har?
Hva er det drømmene dine er? Hvor lenge har du hatt de? Er det seriøst?
Hvor gammel er du?
Mer informasjon gjør det litt lettere å gi råd. Smiley

Utlogget Pråfessoren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Verdensmester, alene?
« #3 : 30. desember 2012, 11:13 »
Hvis de olympiske leker er målet tror jeg du definitivt trenger en trener, uavhengig av hvilken idrett du har tenkt å delta i. Hvis målet er å delta i et norgesmesterskap vil det nok finnes mange idretter hvor du kan kvalifisere deg til nm uten å ha en trener.

Jo mer teknisk krevende idretten er, dess viktigere er det å ha en kvalifisert trener.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!