Skrevet av Emne: hei  (Lest 1973 ganger)

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

hei
« : 25. januar 2013, 18:51 »
Jeg er en mann på 23 år, er ca. 1,89 høy og veier 90kg.
Jeg har begynt å trene litt nå i desember, men måtte ta en pause i jula, men begynt på igjenn nå.
Det jeg ønsker å oppnå er lavere fettprosent på overkroppen og bedre kondisjon... men siden jeg jobber på båt, blir det litt skralt med kosthold og slikt, men det blir havregrøt/grove brød og melk til frokost, kjøtt/fisk og potet og grønnsaker til middag... det er vel ikke direkte usunt med et vanlig norsk kosthold? Jeg kjører løpetrening på mølla i ca 30-35 minutter (til å begynne med, til jeg har fått opp litt kondisjon... :Smiley )  men kan man gå ned i vekt eller fettprosent bare med løpetrening, siden det ikke er så veldig mange andre muligheter her ombord  what ? Trener mere styrke og slikt når jeg er hjemme, da.

Anyone?

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Sv: hei
« #1 : 25. januar 2013, 19:05 »
Det er fullt mulig å gå ned i fettprosent og vekt bare med løpetrening, bare viktig å være i kaloriunderskudd. Og når du er hjemme så kan du stramme opp med øvelser Smiley
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hei
« #2 : 26. januar 2013, 00:48 »
Oki, greit!
Men hvordan vet jeg om jeg er i kaloriunderskudd? :s Huh

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: hei
« #3 : 26. januar 2013, 10:48 »
Finner deg en kcal kalkulator så du vet sånn Ca hvor mye kcal som du trenger, så justerer du kcal inntaket ned når du ser at du går ned i vekt, bare husk at du forbrenner fett og:p så ikke ligg på f.eks 1000kcal:P

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: hei
« #4 : 26. januar 2013, 11:43 »
Spis med måte. prøv å gjøre det til en liten motivasjon å være litt sulten.
Er vel endel plasser ombord du kan gjøre pullups. har selv montert sprinkel på en stor båt, og det er fullt mulig å henge (ikke bokstavelig talt altså..) seg i den, hvis ønskelig!
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hei
« #5 : 26. januar 2013, 12:14 »
Fine greier, takk for svar! Skal gjøre et forsøk:))

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hei
« #6 : 26. januar 2013, 18:07 »
Har nok et noob-spørsmål...
Jeg lastet ned en app fra Shape Up Club om kosthold og kalorier, og da jeg tasta inn vekt og høyde og sånt, så kom det opp et sånn anbefalt kalori-mål, tror jeg di kalte det, og det tallet var på 2361, eller noe sånt. Er det antallet kalorier jeg må spise, eller er det tallet maks antall kalorier jeg kan ha per dag dersom jeg fremdeles skal gå ned til den ønskede vekten jeg valgte inne på programmet?
Noen som har erfaring med sånne programm og kan gi meg noen tips?Smiley

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: hei
« #7 : 27. januar 2013, 19:17 »
antall kalorier per dag du trenger kommer veldig an på hva du gjør daglig. er du veldig fysisk så har du mer å gå på, i motsetning til en person som sitter på en kontorstol.

Jeg ligger på 2200 kalorier per dag(litt høyere på treningsdager). dette er underskudd på ca 300.
mitt yrke er veldig fysisk.

2361 kcal er vel høyde/vekt/alder den regner utifra. tror ikke det er så galt, kanskje lagt meg på 2200.
stort kcal underskudd straffer seg psykisk. hvis du har mulighet til å telle kcal i maten du får servert, så er det flott.
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hei
« #8 : 28. januar 2013, 11:16 »
Ja, yrket mitt er ganske fysisk, går mye, løper opp å ned trapper hele dagen, drar i trosser og tau og sånt. Jobber som matros i hurtigruten Smiley  men det blir fort vanskelig å telle kaloriene i maten, for det hender jo at det blir servert gryteretter, pytt i panne'-ting og lignende som vi ikke vet nøyaltig hva som er oppi, samme med brød å slikt, jeg vet jo ikke hva som er i brødene eller hva slags type det er, så det blir unøyaktig når jeg taster det inn i det programmet.

Men jeg prøver å ikke spise så mye, og di dagene jeg klarer å telle nøyaktig det jeg får i meg, så ligger jeg mellom 500 og 400 under.

Sålenge man løper og trener regelmessig å får i seg litt mindre kalorier, så vil man gå ned litt i fettprosent etterhvert?

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: hei
« #9 : 28. januar 2013, 15:10 »
sålenge du er i underskudd så går du ned Smiley

husk at det er kcal i melk også. så hvis du er av typen som kaster nedpå 2 liter om dagen så tenk litt over det Smiley

Alt hjelper! det sitter i hode ditt Smiley

Lykke til.
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hei
« #10 : 19. mars 2013, 00:04 »
Jeg har et spørsmål til her, jeg har begynt å følge RYP-programmet og gått til anskaffelse av proteinpulver og div. men skal man ta proteiner hver dag, eller kun di dagene man trener?  Og skal man ta proteiner både til frokost og etter trening? Kan man få for mye proteiner, og er det evt. ikke bra?  Hva kan skje om man tar for mye proteiner? Slik det er nå, så tar jeg 30-40 gran pulver rett etter trening 2-3 ganger i uka.. er det lite? Merker litt lite fremgang etter 5 uker på RYP nå, kan det være pga for lite protein-inntak, eller?

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hei
« #11 : 21. mars 2013, 01:48 »
Ingen...? Huh

Utlogget Westcoast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

  • Yay yay
Sv: hei
« #12 : 21. mars 2013, 06:36 »
Jeg tar en protein Shake til frokost og en etter trening. Så fordeler jeg resten av proteinene til hvert måltid. Ta 2,5 gram protein x kroppsvekt og fordel det på antall måltider du har iløpet av dagen.
Work hard,train hard!

Utlogget mrfredrikas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: hei
« #13 : 21. mars 2013, 08:33 »
Jeg har et spørsmål til her, jeg har begynt å følge RYP-programmet og gått til anskaffelse av proteinpulver og div. men skal man ta proteiner hver dag, eller kun di dagene man trener?  Og skal man ta proteiner både til frokost og etter trening? Kan man få for mye proteiner, og er det evt. ikke bra?  Hva kan skje om man tar for mye proteiner? Slik det er nå, så tar jeg 30-40 gran pulver rett etter trening 2-3 ganger i uka.. er det lite? Merker litt lite fremgang etter 5 uker på RYP nå, kan det være pga for lite protein-inntak, eller?

Hello, jeg pleier og ta proteinshake på morgenen og på kvelden, men på de dagen jeg trener tar jeg en på morgen en etter trening og en til kveldsmat, så tar ca 3 shakers på de dagene jeg trener, men de jeg ikke trener tar jeg 1-2 Wink
Alder: 17
Vekt: 66
Høyde: 174

Benkpress: 70kg
Knebøy: 80kg
Markløft: 120kg
There are no shortcuts to any place worth going

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!