Skrevet av Emne: "The Lars Klev story"  (Lest 23840 ganger)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:"The Lars Klev story"
« #75 : 09. oktober 2003, 13:53 »
OK jeg skjønner - men han kan da fint bruke svært styrkefremmende stoffer selv om han blir testet månedlig........

Hva er det du mener? Mener du at det finnes stoffer som ikke står på dopinglista som man øker mye i styrke av?
Jeg har hørt folk si at veksthormoner ikke kan spores (men det kommer test på det nå visstnok), men at bruk at dette alene gir minimale økninger, så det ikke er vits å bruke det.

Jeg kjenner f.eks personlig styrkeløftere (topp tre kvalitet) som kjører i seg hinsidige mengder kreatin (40-50 g/dag) og glutamin i perioden i forkant av konkuranser for å få det siste trykket de mener er fordelaktig. De mener selv de får god uttelling på stevnene med en slik oppkjøring. Jeg har selv prøvd å kjøre i meg 20-25 g/dag og kan ikke annet enn si meg enig i at ved slike doser kommer trykket (både i muskler og i trynet) enten en liker det eller ikke ..... Fult lovlig selvfølgelig, men neppe sunt for kroppen........ Personlig har jeg litt problemer med å se den moralske skillelinjen mellom en slik abnorm tilnærming til kosttilskudd og ren doping i henhold til listene...

mvh
Tric

50 gram kreatin om dagen!!  Shocked

Det hadde ikkje eg turt.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Mesterinne

  • Gjest
Re:"The Lars Klev story"
« #76 : 09. oktober 2003, 13:58 »
Privat Melding fra Kamul:

Nei ,er ikke norsk statsborger, er tolk og jobber for tiden litt inorge. Er bosatt i St Petersburg. Driver styrekløft , satser mot VM om noen år.

Håper han holder seg langt unna VM:kaioken:

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:"The Lars Klev story"
« #77 : 09. oktober 2003, 14:40 »
Har hørt tilfeller om dødsfall i usa etter overdrevne doser av kreatin.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Mesterinne

  • Gjest
Re:"The Lars Klev story"
« #78 : 09. oktober 2003, 14:46 »
Er det sant? Trodde kroppen bare klarte å ta opp en viss mengde, og resten gikk ut i urinen?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:"The Lars Klev story"
« #79 : 09. oktober 2003, 15:23 »
Avhengig av hvor store doser du tar, hvor lang tid du bruker det, kvalitet på kreatinen og hvor mye du belaster nyrene(kosthold-vanninntak-livsstil) forøvrig, så vil enkelte kunne oppleve grader av dysfunksjon og i verste fall nyresvikt.
Har selv opplevd sterke nyresmerter i perioder og har sluttet med kreatin.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:"The Lars Klev story"
« #80 : 09. oktober 2003, 15:32 »
Eg trur dei guttene eg hørte om som døde av det, var oppe i ca 100 gram kreatin om dagen. Det er nokre år siden eg las artikkelen, så det kan vere at eg husker feil. Synes 50 gram hørtes mykje ut. Men dei er kanskje store karer. 20-25 gram klarer dei fleste greit.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Re:"The Lars Klev story"
« #81 : 09. oktober 2003, 23:21 »
Har hørt tilfeller om dødsfall i usa etter overdrevne doser av kreatin.

Tipper du har hørt om bryterne som døde i 1997. Det hadde imidlertid ikke noe med kreatin å gjøre. Og det var bare EN av de som brukte kreatin. Men jeg husker når media fikk snusen i historien så hadde de plutselig dødd av kreatinbruk alle sammen. De nevnte ikke at bryterne praktiserte sinnssyke dehydreringsmetoder. Bl.a så trente en av de 2 timer sykling i badstua iført gummidrakt!!!!

Her står det mye om hva som skjedde:
http://www.mndaily.com/daily/1998/02/09/news/ncaa09/

Og resultat fra undersøkelsene som deretter ble gjort:

"In 1997, three college wrestlers died during weight-loss workouts over a six-week period.
When reports surfaced that one of the young men had been using creatine, speculation
mounted that the supplement may have led to fatal levels of dehydration, since the amino
acid is known to draw water from the blood and into muscle cells. The Centers for
Disease Control and Prevention investigated the incidents and found no evidence that
creatine played a role in the deaths".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:"The Lars Klev story"
« #82 : 09. oktober 2003, 23:25 »
kroppen kan bare ta opp en viss mengde kreatin... å ta 50 gram daglig har ingenting for seg. de burde sette seg bedre inn i tilskuddene de bruker.

dersom man bruker svært rent kreatin, f.eks av creapure kvalitet, får man samme nyresmerter da?

og de som døde i USA døde ikke pga "overdose" kreatin. det var brytere som trente i badstu med  for å komme ned i vektklasse.
question everything

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:"The Lars Klev story"
« #83 : 09. oktober 2003, 23:29 »
alltid artig å høre historier om amerikanske brytere's måte å "cut weight" på. Spise bare salat i ei uke, kun gulerotjuice etc. Mange av de må ha utrolig kompetente trenere!
question everything

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:"The Lars Klev story"
« #84 : 10. oktober 2003, 08:47 »
kroppen kan bare ta opp en viss mengde kreatin... å ta 50 gram daglig har ingenting for seg. de burde sette seg bedre inn i tilskuddene de bruker.

dersom man bruker svært rent kreatin, f.eks av creapure kvalitet, får man samme nyresmerter da?

Det stemmer selvfølgelig at en kun kan nyttiggjøre seg en viss mengde - stort mer logisk går det vel ikke ann å være. De gjør det nå lell, og så godt som disse gutta følger treningsoppleggene sine så vil jeg tro at de har funnet ut at det gir dem noen kilo ekstra.........

Spørsmålet er seff hvor mye kreatin en kan nyttiggjøre seg, og hvor skade et eventuelt overskudd gjør på systemet. Det jeg har lest tyder på at de abnorme nyrefunksjonsverdiene en får ved bruk av kreatin i all hovedsak skyldes en naturlig utskilling av kreatinin som følge av den økte dosen kreatin. Jeg har ved et par legesjekker på jobben (vi har to i året) fått beskjed om å komme å ta nye prøver pga nyreverdiene. Da har jeg informert om kreatinen og fått beskjed om å kutte det ut en ukes tid før ny prøve. Når jeg så har tatt nye prøver så har det vært helt normaleog til dels lave verdier mht kreatinin.

Selv har jeg "kun" vært oppe i 25 gram pr dag som et forsøk utført i det siste. Det skal sies at jeg tar de 25 grammene sammen med 70-100 gram carb, 50 g myseproteiner og ALA rett etter trening. Mye av trykket skyldes nok kombinasjonen karb-ALA, men retensjonen av vann har også økt, og det skyldes nok i hovedsak kreatinen.

Uansett kan jeg ikke si annet enn jeg har hatt et sykt trykk etter at jeg iverksatte forsøket. Spesielt merkbart styrkemessig på de moderate repstallene (4-6), men nå har jeg ikke gått lavere på reppene i denne perioden så hvordan det har påvirket en 1RM aner jeg ikke. Det ville vært merkverdig om den ikke har økt noe den også.
Hvem vet, kanskje det er prestasjonsfremmende.........  Smiley

Klem
tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:"The Lars Klev story"
« #85 : 10. oktober 2003, 11:37 »
Kor lenge er det hensiktsmessig å ta en dose som fks 25 gram kreatin om dagen? Effekten vil jo reduseres etterhvert. Første gang eg prøvde kreatin så fulgte eg det som stod på pakka (boostingperiode med 25 gram om dagen) og fikk fantastisk framgang etter ei uke. No så tar eg berre fast ca 8 gram om dagen. Men om eg skulle økene dosene rett før konkurranse, ville det da være hensiktsmessig å øke det så drastisk som til 25 gram dei siste ukene? Det vil  kanskje skape det nødvendige trykket på dei siste treningene. Men effekten av kreatinet vil kanskje være størst om du tar det den siste uka?

Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:"The Lars Klev story"
« #86 : 10. oktober 2003, 13:05 »
Kor lenge er det hensiktsmessig å ta en dose som fks 25 gram kreatin om dagen? Effekten vil jo reduseres etterhvert. Første gang eg prøvde kreatin så fulgte eg det som stod på pakka (boostingperiode med 25 gram om dagen) og fikk fantastisk framgang etter ei uke. No så tar eg berre fast ca 8 gram om dagen. Men om eg skulle økene dosene rett før konkurranse, ville det da være hensiktsmessig å øke det så drastisk som til 25 gram dei siste ukene? Det vil  kanskje skape det nødvendige trykket på dei siste treningene. Men effekten av kreatinet vil kanskje være størst om du tar det den siste uka?



Nå er ikke jeg styrkeløfter, så det er nok mange andre her som er mer kompetente til å svare enn meg. De jeg kjenner kjører i allefall opp dosene de siste to ukene eller så. En bør nok teste det litt ut på forhånd så en ikke går på en smell med småkramper som kan være motvirkende mht å prestere i konkurranse......

Min erfaring med kramper og creatine er at så lenge en får strukket dem noenlunde ut så reduserer de ikke maksbelastningene, men her kan det være at andre har andre erfaringer.

Når jeg sier kramper så mener jeg den tendensen en under kreatinbruk  har til at musklene innimellom liksom holder litt igjen når en skal strekke dem ut. Så det er ikke relle kramper, men mer som om en har litt litt virtuell sirup mellom aktinet og myosinet.....

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget LilleKlev

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Sv: "The Lars Klev story"
« #87 : 06. februar 2013, 17:59 »
For de som har lyst til å se hvordan Lars ser ut i dag, har han en facebook side der det legges ut bilder av og til. Skal også prøve å få filmet når han løfter og lagt ut der.

http://www.facebook.com/pages/Lars-Rudolf-Klev/194685627219115
Sønn til store Klev

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!