Skrevet av Emne: Mitt dc trenings og matprogram  (Lest 14491 ganger)

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

Mitt dc trenings og matprogram
« : 12. juli 2004, 10:37 »
Tenkte jeg sko legge ut treningsprogrammet og kostholdet jeg skal følge mens jeg tester ut dc nå, for å se om det er noe jeg har glemt, noe som er feil etc.
Kom gjerne med mer øvelser der det er * bak

Dag 1:
Bryst: Inclinepress DB, Benkpress BB, Høyinclinepress BB 12-20
Ryggvidde: Chins i powertool, Bred nedtrekk framme, chin rack 12-20
Ryggtykkelse: Kabelroing med rett stang, Dorian rowing, markløft 12-20
Skuldre: Militærpress BB, sittende sidehev,  Militærpress DB 12-20
Tricep: Dips, smallbenk, omvendt smallbenk 12-20

Dag 2:
Biceps: stående curl DB, konsentrasjonscurl, preachercurl 15-20
Underarmer: Wrist curl bak ryggen, Wrist curl på benk, omvendt wristcurl på benk 15-20*(ikke hammer\omvendt curl varianter)
Legger: Leggpress i benpress, Stående leggpress, Enfots med hantel 12*
Hamstrings: SLDL, Lårcurl, Hyper ext. 15-20*
Quadriceps: Squat, Smith squat, benpress 15-50

Kommer til å kjøre et straight sett på alt i begynnelsen utenom på quads der tar jeg vanligvis 1, men skal teste ut en 50 repper på benpress et par ganger.

DC kosthold:

380g protein u\post workout shake.

50\50 fra kosthold og tilskudd ca.

190 fra hver,

Frokost: 100g med havregryn(13) 50-50 Kasein og myse shake(50) L-glutamin(15) mineral vitami.=63+glutaminen

Lunsj: 1boks bønne(20) 5 egg(35)=55

Mellommåltid: karbonadedeig 200g(36) pasta 100g(10) 1skje med EFA=46

Middag: 200g kyllingfile (45) 150g ris(15)=60

Kvelds: omelett med 4egg(28), 100g me skinke(15) Proteinshake i melk(30g) 1skje med EFa=73

Shake før leggetid: Ren kaseinshake i melk(60g) L-glutamin(15g) =60+glutaminen

På treningsdager: 60g carbofuel rett etter trening og 15g L-glutamin og 75g's myseshake i vann 15min etterpå.

Har tatt cirka tall på matvarer som ris, pasta og karbonadedeig da jeg ikke har di i hode.

Kom gjerne med utspill, derfor jeg har lagt det ut Smiley
Eat Lift Sleep

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #1 : 12. juli 2004, 11:06 »
okej, skal ta det til etteretning. Men jeg tror bare jeg kutter ned pastaen til halvparten, blir så kjedelig med pastasaus å sånnt på bare karbonadedeig.

Skal og kutte ned L-glutaminen til 10g hver gang jeg tar det, det ble så mye med 15g når jeg bare har 325g hjemme nå.
Eat Lift Sleep

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #2 : 12. juli 2004, 11:24 »
fikk et godt tips av Christian Egner ( bygger og eier av Partner) , man trenger ikke ris/pasta/potet o.l når man spiser karbonadedeig, pga relativt høyt innhold av fett i deigen..  Så når jeg spiser karbonadedeig, så steker jeg det bare uten fett/olje, og har på ketchup.

smaker godt alikevel..  Cheesy

Høyt fettinnhold?? Karbonadedeig er vel ikke så ille vel?? Kjøttdeig derimot.... Men, artig tips var det nå uansett da...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #3 : 12. juli 2004, 12:07 »
Masse karbohydrater i karbonadedeig?!?

Ifølge Iform sin tabell er det pr. 100g. 21g. proteiner, og 3,4g. fett og 0g. karbohydrater i karbonadedeig.  I kjøttdeig er det 17g. proteiner, 14g. fett, og 0,3g. karbohydrater. Dette kan sikkert variere noe, men å si at det er masse karbs, (og fett) i karbonadedeig  :Smiley

Sikker at du ikke hørte feil Nann-Rosita? Christian kan sikkert sine ting, og derfor syns jeg det er rart hvis han har sagt noe slikt. Kan det være at det var kombinasjone karbonadedeig og pasta han mente?
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #4 : 12. juli 2004, 12:12 »


samma det da. han mente man ikke skulle spise det med ris/pasta eller poteter, og han har jo drevet med dette i ganske så mange år, så han er da ikke helt vekke , tenker jeg

I ris/pasta eller poteter er det selvfølgelig masse karbohydrater. Men du skrev da vitterlig karbonadedeig  Wink Ref
Sitat
nope , karbonadedeig. spurte han om det var kjøttdeig han mente, men neida. er mye fett og karbs i det også, så han. menmen
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #5 : 12. juli 2004, 12:17 »

ja, han mente at man ikke skulle ha det til fordi det var mer enn nok i karbonadedeigen!! ganske enkelt!!!

Ok....  Huh Neste gang du kjøper karbonadedeig, så ta en titt på næringsinnholdet.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #6 : 12. juli 2004, 12:24 »


jeg gjør faktisk det, og har sjekka næringsinnholdet selv, og jeg forstod faktisk ikke hva han mente selv. men tatt i betraktning av at han har drevet med fitness og kroppsbygging i en årrekke og vet hva dietter er , så regner jeg med han hadde god grunn til å komme med den påstanden! for vi snakker trossalt om dietter ..

Jeg har trent på Partner selv, og har sett Christian nok til å vite at han kan sine ting når det kommer til diett, men fakta er fakta. Det du sier her er at det feks. Gilde setter som næringsinnhold på sin karbonadedeig er FEIL. Og det tviler jeg sterkt på...  dry  At karbonadedeig kanskje ikke er det beste på diett kan sikkert stemme. Men at det er masse karbohydrater i karbonadedeig stemmer rett og slett ikke.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #7 : 12. juli 2004, 12:29 »
At man ikke trenger en haug med karbohydrater på diett er vel ikke noe nytt?  Huh

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #8 : 12. juli 2004, 12:31 »
Karbonadedeig = zero carbs.
Enten har du mistforstått Egner, eller så er han på bærtur, uansett hvor mange dietter han har vært igjennom.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #9 : 12. juli 2004, 12:44 »
http://www.gilde.no/category.php/category/Produktinformasjon/?categoryID=16&prodID=93463&mainCat=&subCat=

Næringsinnhold pr. 100 gram

520 kJ/124 kcal, 17 g protein, 0,3 g karbohydrat, 6 g fett.

Protein 17

Karbohydrat 0,3

Fett 6


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #10 : 12. juli 2004, 12:44 »
Kanskje på tide å bringe diskusjonen tilbake til det tråden handler om eller ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #11 : 12. juli 2004, 12:46 »
Kanskje på tide å bringe diskusjonen tilbake til det tråden handler om eller ??

Enig (men feil bør rettes på...  Wink )
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #12 : 12. juli 2004, 14:41 »
her ble det postet en del gitt Grin
tror nok jeg spiser pastaen ilag med karbonadedeigen, er jo ikke akkurat på diett\deff uansett.

Men det var heilt sykt så mye tyngre det ble med seeene negativer. Klarte nedmot halvparten i mange øvelser Huh

Og strekkinga og vart helt fæl, dc skriver at du skal ta bryst strekken med vekta du klarer 6-8 på benkpress DB med (32kg i hver hånd) det hadde jeg ikke sjans i havet å holde oppe i 60sekund for å ikke si 3sekund. Når jeg kom ut i utgangsstillinga i flyes datt jo bare vektene rett i bakken syns ikke det skal være logisk at jeg skal klare holde like mye kg nesten rett som jeg skal klare ta benkpress DB med Huh uansett gikk jeg ned til 10kg tilslutt og da og rev det no sinnsykt i skuldrene når jeg kom langt ned. Kommer til å bli hardt det her Embarrassed

Det karbonadedeigen bryr meg egentlig heller lite, har noen noe å komme med på programmet utenom det?
Eat Lift Sleep

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #13 : 12. juli 2004, 15:06 »
Hmm, jeg vet at man liksom ikke skal telle karbohydrater på dc, men jeg synes det så litt snøtt ut.  Undecided  Hvis du skal inn i bulk periode. Vet du hvor mange kalorier dette er?

Og husk, ikke no RP på knebøy Benpress og markløft og sånne øvelser det er lett for å skade seg på, men du har sikkert lest endel mer enn meg om dette.

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #14 : 12. juli 2004, 15:12 »
her ble det postet en del gitt Grin
tror nok jeg spiser pastaen ilag med karbonadedeigen, er jo ikke akkurat på diett\deff uansett.

Men det var heilt sykt så mye tyngre det ble med seeene negativer. Klarte nedmot halvparten i mange øvelser Huh

Og strekkinga og vart helt fæl, dc skriver at du skal ta bryst strekken med vekta du klarer 6-8 på benkpress DB med (32kg i hver hånd) det hadde jeg ikke sjans i havet å holde oppe i 60sekund for å ikke si 3sekund. Når jeg kom ut i utgangsstillinga i flyes datt jo bare vektene rett i bakken syns ikke det skal være logisk at jeg skal klare holde like mye kg nesten rett som jeg skal klare ta benkpress DB med Huh uansett gikk jeg ned til 10kg tilslutt og da og rev det no sinnsykt i skuldrene når jeg kom langt ned. Kommer til å bli hardt det her Embarrassed

Det karbonadedeigen bryr meg egentlig heller lite, har noen noe å komme med på programmet utenom det?


Driver på DC selv, og anng. stretchinga så vil jeg anbefale deg å bruke ca. halvparten av vekta du bruker på arbeidssettet i f.eks hantelpress. Det klarer du å holde i 60 sec. om du virkelig vil, men det gjør vondt der og da, veldig vondt =)
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!