Skrevet av Emne: Trening for styrke (strongman)  (Lest 3319 ganger)

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Trening for styrke (strongman)
« : 21. februar 2013, 16:35 »
Hallo Smiley jeg har interessert meg for strongman lenge nå men har et lite spørsmål angående styrke trening og volum trening. På iddretslinja der jeg gå så lærer vi at kjappe reps er for styrke og langsomme er volum (kort forklart) men hvor mye har egentlig dette å si ? ser sjeldent bodybuildere som kjører langsomme bevegelser. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vill jo ikke bare være sterk, men jeg vil være stor også.  Er det samma hvordan jeg gjør det ? kan jeg kjøre kjappe eksplosive bevegelser og alikevel få store muskler ?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Trening for styrke (strongman)
« #1 : 21. februar 2013, 17:43 »
Blir du sterkere, så blir du også større Wink
Smiley

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Trening for styrke (strongman)
« #2 : 21. februar 2013, 22:45 »
Blir du sterkere, så blir du også større Wink

Godt sagt Smiley så det har egentlig ikke så mye å si da?

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Trening for styrke (strongman)
« #3 : 21. februar 2013, 23:50 »
Det kan stemme på en måte det du sier ja, men på en annen måte ikke.
Mye av det som står på papiret stemmer i virkeligheten, men jo sterkere du blir, jo tyngre løfter du, og det er slik at tunge ting etterhvert blir både vanskelige og farlige å løfte hurtig. (eks markløft) Men om det er snakk om trening for eksplosivitet, så er jo det gjerne på et lavere vektnivå. Og det er noe som heter at du skal løfte med 100% innsats uansett hvor tungt det er.
Planlegger du å dra 200 kg i mark, så løfter du med full innsats hele veien opp mot 200 kg. Dvs hastighet, eksplosivitet og vilje...i hvertfall fokusere på det.

Ikke vær så opptatt av utseende og store muskler. Det er lite å gjøre med. Det du kan forandre, er styrken, og kroppen former seg naturlig deretter. Det må du godta uansett.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Trening for styrke (strongman)
« #4 : 22. februar 2013, 00:14 »
Det kan stemme på en måte det du sier ja, men på en annen måte ikke.
Mye av det som står på papiret stemmer i virkeligheten, men jo sterkere du blir, jo tyngre løfter du, og det er slik at tunge ting etterhvert blir både vanskelige og farlige å løfte hurtig. (eks markløft) Men om det er snakk om trening for eksplosivitet, så er jo det gjerne på et lavere vektnivå. Og det er noe som heter at du skal løfte med 100% innsats uansett hvor tungt det er.
Planlegger du å dra 200 kg i mark, så løfter du med full innsats hele veien opp mot 200 kg. Dvs hastighet, eksplosivitet og vilje...i hvertfall fokusere på det.

Ikke vær så opptatt av utseende og store muskler. Det er lite å gjøre med. Det du kan forandre, er styrken, og kroppen former seg naturlig deretter. Det må du godta uansett.

Takk for flott tilbakemelding Smiley skal bli bedre på å trene mere eksplosivt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!