Skrevet av Emne: diettplan  (Lest 1560 ganger)

Utlogget jensaugust

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

diettplan
« : 26. februar 2013, 22:37 »
frukost: 4 eggehviter, 2 hele egg. 20-30 gram protein i shake, cla
lunsj: 160 g kyllingfilet
middag1: 160 g kyllingfilet 40 g ris, 1 eple, cla
etter trening: 40 g protein i shake
middag2: 160 g kyllinfilet 40 g ris, 1 eple
kvelds: 160 g kyllingfilet 40 g ris, cla
før senga: mager kesam, zma og 40 g protein





mvh

Utlogget jensaugust

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: helt på tryne diettplan?
« #1 : 26. februar 2013, 22:39 »
på lørdag spiser jeg havregryn som frukost, potet/ris middag sammen med fisk/kylling og kanskje tilsetter saus. fører til mer trøkk på trening

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: helt på tryne diettplan?
« #2 : 26. februar 2013, 22:42 »
Det blir litt for lite grøntfor syntes jeg. Du bør legge til litt Cæsarsalat.

Utlogget hekestad12

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: helt på tryne diettplan?
« #3 : 26. februar 2013, 22:52 »
Lite grønt? Er det ned i vekt du vil?

Det er altfor lite karbohydrater spør du meg. Frokost og etter trening burde du få i deg litt karbs.
Du får nok resultater med dette kostholdet, er iallefall ikke mangel på proteiner. Men om resultatene blir optimale uten karbs er vel en annen sak. Noen som har mer peiling enn meg kan nok utdype mer.

Utlogget jensaugust

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: helt på tryne diettplan?
« #4 : 26. februar 2013, 23:28 »
vil ikke ned i vekt nei, men må vell det ved fett-reduksjon Smiley er ganske tappet av energi ja, har kun 2-3 epler for dag og kyllingen som karbs, men har da en dag i uka der jeg har god oppkarbing etterfulgt en økt med skikkelig trøkk

tar gjerne imot flere svar

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: helt på tryne diettplan?
« #5 : 26. februar 2013, 23:46 »
Hvor lenge tror du at du kan spise akkurat dette? 2dager, 3?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget hekestad12

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: helt på tryne diettplan?
« #6 : 26. februar 2013, 23:57 »
Kyllingbryst og epler er det ikke mye karbs i Wink Grovbrød, pasta, knekkebrød og havregryn er gode karbokilder. Om du vil ned i vekt/fett% så kan du spise måltider med mye protein som det siste måltidet for dagen. Store måltider med mye karbs rett før du legger deg kan føre til at du legger på deg. Spis havregryn/grovbrød/knekkbrød til frokost sammen med en proteinshake. Fyll et 2-2,5 dl glass med havregryn og hell over i en skål med noe melk over. Grovbrød og/eller knekkebrød til lunsj også sammen med noe proteinholdig pålegg. Resten av måltidene kan bestå av det du spiser nå. Forstår at du vil ned i fett% fort, men det blir litt overkill med så mye proteiner og så lite karbohydrater.

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: helt på tryne diettplan?
« #7 : 27. februar 2013, 10:46 »
Spist slik i 9 dager. Ok - så om jeg heller spiser havregryn/grøt til frukost sammen med shake da?

Utlogget xKosy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: helt på tryne diettplan?
« #8 : 16. mars 2013, 17:36 »
Tell proteinene, karbohydratene og fettet ditt om dagen. Prøv å få til en ordning på ca. 150g proteiner, 200g karbs og 30-40g fett.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: helt på tryne diettplan?
« #9 : 16. mars 2013, 18:05 »
Dette er det mest sinnsyke matopplegget jeg har sett. Følger du det lenge nok blir du svakt, tynn, og syk. Det har ingenting med fornuftig kosthold å gjøre. Kjøp en bok.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: helt på tryne diettplan?
« #10 : 17. mars 2013, 16:45 »
Det er mangelfullt på både karbohydrat og fett her, samt viktige mikronæringsstoffer som vitaminer og mineraler. Det er også en unødvendig høy mengde protein, og altfor lite kostfiber. Kcalinntaket er også altfor, altfor lavt. Du bør ikke, og trenger ikke, spise så få kalorier som 1500 for å gå ned i vekt. 1200 kcal sies å være det absolutte minimum som man kan tillate seg å ligge på, og det gjelder både kvinner og menn. For de fleste menn er selv dette altfor lavt. Med et normalt aktivt liv og en jobb/skole ved siden, er det umulig å fungere bra med så lite mat.

Det ser ut som du tenker at protein er viktigst fordi du har hørt at det bygger muskler og det kan være bra med mye protein under en diett, men karbohydrat og fett er AKKURAT like viktig. Ikke nesten like viktig - AKKURAT like viktig. Disse tre stoffene, som kalles makronæringsstoffer, spiller på hverandre i en korrekt oppsatt diett. Jeg vil gjerne at du setter deg mer inn i dette før du setter opp en kostholdsplan. Du bør kunne stille deg spørsmål som "vet jeg hva protein er?", "vet jeg hva karbohydrat er?", "vet jeg hva fett er?", "hvorfor trenger vi vitaminer og mineraler?", "hva har fiber å si i kostholdet?", "hvilken funksjon har regelmessig væskeinntak?", "hvor mange kcal er nødvendig for å gå ned i vekt? Eller opp i vekt?", "hva er energibalanse?" m.m., FØR du setter opp en kostholdsplan.

Før du kan svare på spørsmål som dette, er du ikke klar for å kunne sette opp en plan.

Jeg anbefaler deg å starte med å lese gjennom disse faktaarkene:

http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/idrettsernaering/faktaark/page1934.html

Det er litt å lese, men fortvil ikke - det går fort når du kommer i gang! Smiley

Husk: Om du skal gå på en diett i noen måneder fra nå av, og du kanskje allerede ser for deg at det vil bli hardt og vanskelig, så bør du som et minimum sette av noen dager først, hvor du leser deg godt opp på emnet, tenker på det, fordøyer det og forsikrer deg om at du forstår det. På den måten vil du utstyre deg med den nødvendige kunnskapen som du trenger for å faktisk oppnå et vellykket resultat. Viss ikke, kan du risikere å legge ned masse tid og krafter i noe som ikke fungerer i det hele tatt.

Se på det som en investering i din egen helse. Kroppen er et fint maskineri som du skal ta vare på for resten av livet - alle burde egentlig kunne det meste av det som står i lenken over helt utenat, spør du meg. Blir du en av dem, har du gjort en smart investering som du kan nyte godt av resten av livet ditt.

Håper dette var til noe hjelp, og at du har motivasjon til å lære mer om kosthold akkurat nå! Det er der fokuset ditt bør ligge nå. Først kunnskapen - så kan du heller prøve deg på en diett etterpå.

Kom gjerne tilbake her med et nytt diettforslag som vi kan se over, etter at du har lest litt. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!