Skrevet av Emne: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!  (Lest 4589 ganger)

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« : 08. april 2013, 13:09 »
Er helt fersk når det gjelder trening generelt. Har alltid vært i god form og i aktivitet uten at jeg har trent.
  Men de siste årene har jeg blitt "skinnyfat".  Angry     Så bestemte jeg meg endelig for å gjøre noe med det,, la om kostholdet mitt og hoppet på tredemølla på dagen.  Men problemet er at uansett hvor mye jeg løper så endrer det ikke det faktum at kroppen er dvask.   Så begynte denne uken med lett styrke trening, ettersom jeg aldri har trent styrke i mitt liv så skal det ikke mye til for at det brenner i kroppen..   
Trener kardio før frokost, og styrke senere på dagen,, bytter på overkropp og underkropp annenhver dag, og har kun en hvile dag i uken.   
  Meen, selv etter så kort tid er jeg fryktelig utålmodig, og tenker hele tiden at jeg ikke kommer til og se noen forandring i kroppen.     (er selfølgelig veeldig opptatt av rumpe og lår, hvor jeg er mest dvask og flat. haha)       Så lurer jeg da på, er det mulig at jeg går ned i fettprosent, men samtidig bli stram i kroppen?   Er forresten ei jente på 20, 171cm høy og 56kilo. 

Utlogget Yannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #1 : 08. april 2013, 13:32 »
Hei, er selv ny i gamet. Hvis jeg har forstått rett så er det IKKE gunstig og trene cardio og styrke samtidig, da du forbrenner musklene ved cardio. Jeg har selv omdannet en del fett til muskler på 3 mnd, og det er kun styrketrening 3 ganger i uka + endret livsstil med bla. spise 6 ganger om dagen og ikke etter kl 19. Jo mere muskler man får jo mere fett forbrennes i hverdagen fordi musklene krever næring i seg selv. Vet ikke om jeg har forstått alt rett og folk må gjerne rette på meg. Så konklusjonen min er bygg muskler så forbrenner du også fett. :-)

Ja og en ting til, hvil muskelgruppene mellom hver gang, ikke kjør samme muskelgruppe to dager på rad, når en muskel bygges så rives den først i stykker på en måte for så og bygge nytt muskelvev, dette trenger muskelen tid til og gjøre.

Yannis.
Yannis.

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #2 : 08. april 2013, 14:08 »
Oi! Det visste jeg ikke i det hele tatt.. Har så og si løpt rumpa av meg! (ikke bokstaveligtalt uheldigvis, hehe.) 
Trener overkropp ene dagen, og underkropp dagen etter, hver dag bortsett fra søndag.
   Men kjører som regel på med korte og intensive intervaller på tredemølle med engang jeg våkner, og er en masete energibombe hvis jeg ikke gjør det! hehe..  Men er egentlig veldig slank, sett bortifra små "lovehandles" og de grusomme ridebukse lårene som jeg ikke aner hvordan jeg skal bli kvitt.. Embarrassed
Er liksom ikke slapp hud heller, er bare alt fettet i kroppen min som har bestemt seg for å ligge akkurat på de tidligere lange, slanke beina mine. dry    Vet ikke om jeg kan få slanke ben og den fine rumpa mi tilbake, og vet ihvertfall ikke hvordan?   Har du noen tips til noen øvelser som kan hjelpe spesielt på det området? Smiley

Utlogget Yannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #3 : 08. april 2013, 14:26 »
Nei beklager, det er laaaangt utenfor noe jeg har lagret i hodet mitt. Håper noen her inne kan gi deg et brukandes svar :-)
Yannis.

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #4 : 08. april 2013, 14:33 »
Hehe, takk for hjelpa ihvertfall Cheesy

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #5 : 08. april 2013, 16:18 »
Hehe:p
Det er nok best og starte med styrketrening 3 ganger i uka.
Hvor du da f.eks kjører:
Mandag: Rygg,bryst
Onsdag: Bein,rumpe,lår
Fredag: Armer,skuldre

Jeg er imot overtrening konseptet siden vi mennesker er trossalt laget for hard aktivitet.
Men du må få mat i deg;) Når jeg ser dine kg så kan du nesten avslutte kardio pgr av fettforbrenningens skyld, men i stedet tenke på og få hjerte til og pumpe og få bedre oksygen opptak. Så kardio så kjør kortintervaller: 20sec løp 10 sec stop gjør dette 10 ganger så har du både forbrennt og sjokka kroppen litt:p

Styrke delen som jeg kan si er at du burde google RYP så laster du ned pdf dokumentet helt gratis:) Rumpe øvelser så er jo knebøy bra, hipthrust har blitt veldig populært og:)

Så det lille fettet du har forsvinner fort hvis du spiser riktig og har ett fint program samt pusher deg selv! Bare pass på teknikk!

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #6 : 09. april 2013, 16:05 »
Er det Gerilja kardio?  Da kan jeg vel kanskje bytte ut de lange joggeturene med det?
 Det hadde absolutt ikke gjort meg noe, for synes det er vanvittig kjedelig og baare løpe.. hehe:)   
Men er det altså sånn at jeg kan miste det lille overflødige fettet, uten at jeg mister det lille jeg har av muskler fra før, om jeg trener hard styrke? Smiley
  Takk for svaret, forresten Cheesy

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #7 : 09. april 2013, 16:25 »
Veide meg forresten nå, 55,2!! Veide 58 når jeg begynte, så noe må jeg ha gjort riktig:)

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #8 : 12. april 2013, 16:26 »
Hvis du trener for og få en sterk og sunn kropp, er det ikke noe i veien for og trene kardio og styrke samme dag! men om målet ditt er og få svære muskler, er det ikke og anbefale. Det har noe med utskillelsen av veksthormoner og gjøre.

Drit i vekta, den forteller ingenting, viser bare et tall. den forteller ikke hvor stor del som er muskler, fett eller ben. Bruk målebånd, eller så kan du oppsøke noen som har en "skanner". En maskin hvor du skanner kroppen, og finner ut fettprosent, muskelmasse m.m.

Jeg er så absolutt ingen ekspert, men om du vil kan du gjerne kontakte meg på PM om du lurer på noe! Smiley er mer enn villig til og hjelpe :-)
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #9 : 13. april 2013, 12:24 »
Er det Gerilja kardio?  Da kan jeg vel kanskje bytte ut de lange joggeturene med det?
 Det hadde absolutt ikke gjort meg noe, for synes det er vanvittig kjedelig og baare løpe.. hehe:)   
Men er det altså sånn at jeg kan miste det lille overflødige fettet, uten at jeg mister det lille jeg har av muskler fra før, om jeg trener hard styrke? Smiley
  Takk for svaret, forresten Cheesy
Ja dem sier så at ved og ta dem itervallene så tar du fett og ikke muskler:p Selv så misliker jeg kardio men klarer og gjennomføre 3 timer kardio i uka og 3 dager styrke og har ikke mistet noen muskler:p Er bare og spise riktig og trene like hardt som før så skal nok musklene bli og bli større:)

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #10 : 13. april 2013, 16:45 »
Ahaa.. Smiley
  Men da satser jeg på at det funker, og bare kjører på!:)

Utlogget yankees

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #11 : 14. april 2013, 01:57 »
Du kan ikke bygge masse mens du skal bli kvitt fett på kroppen. Det du kan gjøre er å beholde de musklene du har, men for å bygge masse må du ligge på et overskudd i form av kalorier. Noe du ikke kan gjøre om du skal fjerne fett. Gjør intervaller og rolig gange på stigning(15% på mølla, 5km/t). Lykke til!

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #12 : 14. april 2013, 12:34 »
Synes og ha hørt flere ganger at det er fullt mulig når man er nybegynner(?)  Er jo trossalt ikke ute etter og få svære muskler, men miste det lille overflødige fettet jeg har, og samtidig få litt muskler..  Men så har jeg jo ikke peiling som sagt, selvom det ser ut til/virker som om det jeg gjør nå fungerer mye bedre enn de evig lange kondisjons øktene som jeg bare har blitt slappere i kroppen av.

Utlogget haappyface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #13 : 14. april 2013, 15:25 »
Noen her som bokser forresten?  Har så innmari lyst til og begynne! Bare amatør boksing/for mer variert trening.  Noen som vet hvor god trening det egentlig er? Sånn i tillegg til alt det andre jeg holder på med om dagen.   Smiley

Utlogget yankees

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp!
« #14 : 14. april 2013, 15:34 »
Synes og ha hørt flere ganger at det er fullt mulig når man er nybegynner(?)  Er jo trossalt ikke ute etter og få svære muskler, men miste det lille overflødige fettet jeg har, og samtidig få litt muskler..  Men så har jeg jo ikke peiling som sagt, selvom det ser ut til/virker som om det jeg gjør nå fungerer mye bedre enn de evig lange kondisjons øktene som jeg bare har blitt slappere i kroppen av.

Du kommer nok til å klare å legge på deg litt muskler, men det er ingenting i forhold til det du skulle ha fått gjennom et godt kostold og et overskudd av kalorier.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!