Skrevet av Emne: hvorfor veier jeg mer dagen etter en dag med mye trening?  (Lest 1197 ganger)

Utlogget Fotballgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Trente 6 økter i går som bestod av løping, innebandy (gym), 2x sykling, crossfit og fotballtrening. Ifølge kaloritelleren på pulsklokka (vet den ikke er 100% nøyaktig) så forbrente jeg ca 5200kcal på treningen og pluss 2500kcal for det kroppen trenger fra før av, så blir jo dette 7700kcal pluss ett par hundre kcal i etterforbrenning. Spiste ikke så mye mer enn vanlig, ble tre brødskiver med pålegg og en boks med makrellfilet og to glass melk mer en ellers, men det som er greia er at i dag så veide jeg 2-3kg mer en det jeg pleier, hvordan kan det ha seg? endte jo opp i kaloriunderskudd og det jeg spiste ekstra veier jo ikke så mye... Så har det noe med vannsamlig i forhold til restitusjon eller noe sånt? eller hva kan det komme av?

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Vekta kan variere med flere kilo fra dag til dag. alt kommer an på hvor mye veske du har i kroppen.
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Det å veie seg fra dag til dag gir en dårlig pekepinn på utvikling i fettprosent.

Det som har skjedd deg her er at muskler har hovna opp av å bli brukt mye.

Mageinnhold kan også variere mye.

Væskeinnholdet i kroppen kan også reagere på kaloritilførsel. Det er mulig å gå ned i vekt av å spise masse drittmat når man går på diett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!